Tri-Nextel
Moderator: Beheerdersteam
Andre, nee ben ik niet zo bang voor.
Het belangrijkste is dat er geen bramen of scherpe randen aan het raakvlak zitten.
Als er geen scherpe randen oid aanzitten is er niets aan de hand.
Dit kun je zelf controleren, tevens kun je het raakvlak geheel schuren mbv fijn schuurpapier en goed schoonmaken.
Bovendien dient de baffle naderhand geheel vlakgeschuurd te worden.
Het belangrijkste is dat er geen bramen of scherpe randen aan het raakvlak zitten.
Als er geen scherpe randen oid aanzitten is er niets aan de hand.
Dit kun je zelf controleren, tevens kun je het raakvlak geheel schuren mbv fijn schuurpapier en goed schoonmaken.
Bovendien dient de baffle naderhand geheel vlakgeschuurd te worden.
Andre, een heel dun laagje trespa of kunststof kan zeker geen kwaad.
Wellicht te overwegen.
Wel dan zo dun mogelijk, want ik wil de totaaldikte van de zool zo dun mogelijk houden om zo diep mogelijk te kunnen frezen.
Nu is de stalen plaat van 3 mm lekker dun en behoorlijk sterk.
Een toplaag van 1mm zou mooi zijn om die erop te verlijmen.
Ik ga eens speuren naar 1mm kunststof.
Zelfklevend kunststof zou ook ideaal zijn.
Wellicht te overwegen.
Wel dan zo dun mogelijk, want ik wil de totaaldikte van de zool zo dun mogelijk houden om zo diep mogelijk te kunnen frezen.
Nu is de stalen plaat van 3 mm lekker dun en behoorlijk sterk.
Een toplaag van 1mm zou mooi zijn om die erop te verlijmen.
Ik ga eens speuren naar 1mm kunststof.
Zelfklevend kunststof zou ook ideaal zijn.
Formica is inderdaad perfect spul hiervoor, absoluut slijtvast. De enige link die ik op Marktplaats heb kunnen vinden: http://link.marktplaats.nl/160522855 iets meer als een appel en een ei ... €25,- voor een hele rol.dre schreef:plaatjes formica pluk je zo van marktplaats voor een appel en een ei
Oef das wel veelSARK schreef:Formica is inderdaad perfect spul hiervoor, absoluut slijtvast. De enige link die ik op Marktplaats heb kunnen vinden: http://link.marktplaats.nl/160522855 iets meer als een appel en een ei ... €25,- voor een hele rol.dre schreef:plaatjes formica pluk je zo van marktplaats voor een appel en een ei
Zeg maar wat het kost Andre.dre schreef:als je weet wat het per meter kost is 25 euro erg goedkoop![]()
maar ik zal wel even kijken of er nog wat in het magazijn verstopt is.
Een stuk van 300mm x 110mm is prima!
Als je het niet hebt, dan gaan we verder zoeken.
Voor het mooie hoort het er wel onder, het is ook gladder en daardoor heeft het minder weerstand wat lekkerder freesd.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
een productief zondagje...
edit: ik wordt er helemaal sch**tziek van dat je niet op een normale manier je fotos kan posten hier...
wie moet ik steekpenningen geven voor een UPGRADE van het forum???
edit: ik wordt er helemaal sch**tziek van dat je niet op een normale manier je fotos kan posten hier...
wie moet ik steekpenningen geven voor een UPGRADE van het forum???
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door anonamemouse op zo 06 jul 2008, 22:38, 3 keer totaal gewijzigd.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
die scharnieren waren inderdaad een enorme brainwave! ik heb er een paar weken op lopen broeden hoe ik dat zou gaan aanpakken, dit werkte echt geweldig!Hondasnl schreef:Handige oplossing trouwens met die scharnieren!!
Ik probeer van de week die cirkelgeleider te maken die op de vorige pagina staat.
ik kan nu niet verder zonder dat ik gaten heb... dus als je dat voor mekaar zou krijgen zou dat fantastisch zijn...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
een paar daagjes later en ontdekt wat ik fout heb gedaan...
ik heb de lijmklemmen te strak aangedraaid (zie foto IMG_4568 in mijn eerdere post), zodat de hoek niet helemaal klopt. ik had met behulp van een verstelbare tekenhaak even moeten kijken hoe strak ik ze aan had moeten draaien om ze perfect passend te krijgen. nu moet ik alle schuine delen een beetje bijschuren (van 0 mm op de knik tot 2 mm op het randje) zodat ze toch netjes passen.
ik hoop dat ik dat nog mooi glad krijg.
anders zal het wat vulmiddel worden.
ik heb de lijmklemmen te strak aangedraaid (zie foto IMG_4568 in mijn eerdere post), zodat de hoek niet helemaal klopt. ik had met behulp van een verstelbare tekenhaak even moeten kijken hoe strak ik ze aan had moeten draaien om ze perfect passend te krijgen. nu moet ik alle schuine delen een beetje bijschuren (van 0 mm op de knik tot 2 mm op het randje) zodat ze toch netjes passen.
ik hoop dat ik dat nog mooi glad krijg.
anders zal het wat vulmiddel worden.
Ik heb nog zat hout liggen, kunnen we lekker wat splinters in stoppen.anonamemouse schreef:ik hoop dat ik dat nog mooi glad krijg.![]()
anders zal het wat vulmiddel worden.
----------------------------------------------------------------------
Menno, die 2 gaatjes voor de geleidingen gaan wel lukken.
Ik hoor het wel.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Menno, de cirkelgeleider is klaar.
Heb hem getest en voeld degelijk aan.
Het dikke draaipunt van rond 8mm blijft goed op zijn plek zonder speling.
De minimale diameter is 75mm, nou heb jij effe geluk
Note:
Neem van elke driver er eentje mee om de exacte diameters te controleren.
Ik zie je wel verschijnen.
Heb hem getest en voeld degelijk aan.
Het dikke draaipunt van rond 8mm blijft goed op zijn plek zonder speling.
De minimale diameter is 75mm, nou heb jij effe geluk
Note:
Neem van elke driver er eentje mee om de exacte diameters te controleren.
Ik zie je wel verschijnen.
Een kleinere diameter frees nemen en je minimale diameter wordt weer een stukje kleiner.Hondasnl schreef:Menno, de cirkelgeleider is klaar.
Heb hem getest en voeld degelijk aan.
Het dikke draaipunt van rond 8mm blijft goed op zijn plek zonder speling.
De minimale diameter is 75mm, nou heb jij effe geluk
Note:
Neem van elke driver er eentje mee om de exacte diameters te controleren.
Ik zie je wel verschijnen.
Snap ik Rho 
Enkel moet je hem wel hebben
.
Ook zijn grotere frezen wat minder nerveus en snijden net effe wat mooier, aldus mijn ervaring.
Tevens kan er in dit en mijn geval het contactvlak in 1 keer gefreesd worden en hoef je hem niet te verstellen op een andere diameter bij diezelfde diepte.
De frees die hier gebruikt gaat worden heeft een diameter van 20mm.
Enkel moet je hem wel hebben
Ook zijn grotere frezen wat minder nerveus en snijden net effe wat mooier, aldus mijn ervaring.
Tevens kan er in dit en mijn geval het contactvlak in 1 keer gefreesd worden en hoef je hem niet te verstellen op een andere diameter bij diezelfde diepte.
De frees die hier gebruikt gaat worden heeft een diameter van 20mm.
Ik begrijp de voordleen van een grotere frees natuurlijk wel hoor, maar ik gaf het maar even aan voor het geval dat je nu net toevellig een tweeter hebt die 74,4mm diameter heeft. Dat komt nu net niet zo lekker uit als je daar zon spleetje hebt tussen de tweeter en je opstaande rand van je verzinking.Hondasnl schreef:Snap ik Rho
Enkel moet je hem wel hebben.
Ook zijn grotere frezen wat minder nerveus en snijden net effe wat mooier, aldus mijn ervaring.
Tevens kan er in dit en mijn geval het contactvlak in 1 keer gefreesd worden en hoef je hem niet te verstellen op een andere diameter bij diezelfde diepte.
De frees die hier gebruikt gaat worden heeft een diameter van 20mm.
In die gevallen kan je beter voor de optie gaan om je montagevlak in 2 keer te frezen. Heb je iets meer kans dat het wat minder vlak is, maar dan kan je de diameter wel lekker passend frezen. Als je daar fouten maakt is dat moeilijker de corrigeren dan een niet zo vlak montageoppervlak.
Nou ik ben er klaar voor Menno
.
Of zijn we al klaar?
Het sineesie was in iedergeval erg lekker, wat een honger en dorst krijg je van dat stofhappen
.
Kan in iedergeval weer lekker de rest van de week mijn neus leeg peuteren, dan heb ik in iedergeval een goede smoes als ik even niets te doen heb.

Het blijft voor mij ook altijd een gok hoe de drivers gaan passen.
Ik moet zeggen dat het uitstekend is gelukt.
Wat ik je wel adviseer is een pakking in te zetten voor zowel het mid als laag.
En nu weer lekker op je gemakkie verder bouwen.
Of zijn we al klaar?
Het sineesie was in iedergeval erg lekker, wat een honger en dorst krijg je van dat stofhappen
Kan in iedergeval weer lekker de rest van de week mijn neus leeg peuteren, dan heb ik in iedergeval een goede smoes als ik even niets te doen heb.
Het blijft voor mij ook altijd een gok hoe de drivers gaan passen.
Ik moet zeggen dat het uitstekend is gelukt.
Wat ik je wel adviseer is een pakking in te zetten voor zowel het mid als laag.
En nu weer lekker op je gemakkie verder bouwen.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
een willekeurige zaterdagmiddag in de garage van marcus in brielle.
een tweetal baffles zonder gaten.
een tweetal achterpanelen zonder gaten.
een tweetal bracings zonder gaten.
een tweetal stoere zelfbouwers.
een beetje gereedschap.
de gaten voor de speakers zijn perfect gelukt! ik ben heel erg blij dat ik hiervoor de hulp van marcus heb gekregen, dit had ik niet op deze perfecte manier voor elkaar gekregen.
ONTZETTEND BEDANKT!!!
morgen verder met bouwen.
een tweetal baffles zonder gaten.
een tweetal achterpanelen zonder gaten.
een tweetal bracings zonder gaten.
een tweetal stoere zelfbouwers.
een beetje gereedschap.
de gaten voor de speakers zijn perfect gelukt! ik ben heel erg blij dat ik hiervoor de hulp van marcus heb gekregen, dit had ik niet op deze perfecte manier voor elkaar gekregen.
ONTZETTEND BEDANKT!!!
morgen verder met bouwen.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
