mhzs cd speler.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

bunky

Re: mhzs cd speler.

Bericht door bunky »

martinb76 schreef:
hallo.

zijn er mensen op deze site die in het bezit zijn van een mhzs 33,66 of 88 cd speler.
hoe klinkt deze, is deze het geld waard speeld duurdere spelers er uit?
en als er een modificatie aan verricht is klinkt die nog beter?
alvast bedankt.
Heb een 33 heeft mij incl. set Bendix 2C51 buisjes en enkele zelfuitgevoerde Koifarm modificaties nog geen € 280,00 gekost.

Ben een platendraaier gebruik het ding dus niet zo veel maar het is beslist geen straf om naar te luisteren.

Vergelijken met high-end spelers kan ik niet want daar heb ik nooit mee gespeeld maar visite welke wel dat soort spullen hebben en mijn spelertje horen snappen er niks van. Een geweldige prijs/kwaliteits verhouding blijkbaar.
martinb76

hallo

Bericht door martinb76 »

het ging mij er om is een goedkope cd speler met een leuk kast en toevallig zitten er buisjes in.
heb nu wat transistor versterkers staan en ook een 300b bakken.
buizen klinken in het algemeen wat warmer dat een transistor bak.
ik weet nu dat het 50 tegen 50 % voor/tegen is.
ging mij bij deze vraag is deze speler het geld waard, en als je hem verbeterd word hij dan veel beter.
hij kan geen top speler vervangen das simpel maar hij kan mss wel een paar redelijke modellen/merken weg spelen.
en als ik hem koop wat geeft de meeste geluids winst, en maak het nog verschil tussen merken van de condensators of de buisjes vervangen voor andere.
bunky

Bericht door bunky »

Alleen al die Bendix buisjes geven een geweldige vooruitgang. Deze buisjes zijn lastig om te vinden en nogal prijzig.

Met deze ene geringe modificatie is het echt die 200 / 300 Euro waard.

Kijk eens op: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1283078/0
Daar zitten mannen welke met veel meer andere ( goedkopere) buisjes ervaring hebben.
Overleg daar m.b.t. de diverse modificaties en indien je er aan begint doe ze dan wel een voor een, hebbie er meer lol van.
martinb76

hallo

Bericht door martinb76 »

maar als ik hem koop standaart met welk model/merk kan je hem vergelijken bijv een marantz/sony.
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

sorry dat ik een beetje laat binnen kom vallen, maar ik kijk meer bij de speakerbouw. Ter zake...

Ik was zo ongeveer de eerste die hem had (gehoord bij iemand in Apeldoorn die hem door Machmat had laten modificeren). Ik heb op gathering of tweakers al een hoop mensen mee gek gemaakt die hem nu ook hebben. En dat komt niet omdat het apparaat zo slecht is zeg maar.

Ik heb mijn Myriad cd-speler van toen f2000 verkocht en deze voor €220 gekocht en voor €30 gemod. Voor €250 is het werkelijk onverslaanbaar. Tot in de klasse van €1000 en meer (veel meer). Standaard speelt hij ook al heel goed, ondanks de mystery cq. elcheapo BB-dac. Ik ben blij dat ik de ruil gemaakt heb. Ik ben er in geluidskwaliteit, uiterlijk en financieel op vooruitgegaan.

De review van Lampizator raakt werkelijk kant nog wal in zijn eerste versie. Hij gaat alleen op geruchten af zonder hem zelf gezien laat staan gehoord te hebben. Zo maak je geen reviews.

Als je even naar deze draad op GoT kom je een hoop mensen tegen die hem hebben en vaak ook gemod. Ik heb er na eerst bij koifarm afgekeken te hebben, en net als koifarm al een hoop gemod.

Afbeelding
mijn foto, commentaar van koifarm

Het belangrijkste is de passieve mod. Hiermee haal je de overbodige opamps uit de signaalweg. Kost niks en geeft een enorme verbetering in ruimtelijkheid en natuurlijkheid.
Daarnaast is het vervangen van de caps belangrijk. Net zoals de buisjes hebben die ook allemaal een eigen klank. Degene die erin zitten na de dac zijn niet geweldig. Een paar mooie PiO's of ClariyCaps kosten niet de wereld. Ook met de buisjes kun je het heel gek maken, maar een paar mooie NOS GE buisjes kosten niet veel en geven veel verbetering.

Daarnaast heb ik ook nog de voedingsspanning van de buisjes gemod (70>100V). Dit geeft wat meer dynamiek. Dat is in verhouding de duurste mod (€20) en brengt het minst. Maar wel de moeite waard (niet op de foto te zien).

De speler zoals ik hem nu heb staan klinkt niet naar buizen. Hij klinkt gewoon goed, neutraal, ruimtelijk, dynamisch, muzikaal en heel relaxed. Sinds ik deze speler heb kan ik eindeijk echt van cd's genieten en heb ik niet meer de drang om perse de LP-versie te willen kopen.

Ik kan je evt wel helpen met modden. Of als je hem wilt horen kan dat ook.
]eep
Contacteer:

Re: hallo

Bericht door ]eep »

martinb76 schreef:
maar als ik hem koop standaart met welk model/merk kan je hem vergelijken bijv een marantz/sony.
Niet. Dat is zielig voor het andere merk. ;)

Ik heb m gehoord naast die dure Denon, die hield het nog redelijk, een Cambridge Audio van €500 werd volledig weggespeeld net als een Ah njoe tjoeb gemodde Marantz. Misschien dat een Rega in de buurt gaat komen. Sorry als ik niet alle types met exacte typenr kan noemen maar de meeste interesseer(d)en me niet zo (lastig onthouden als het geen klik geeft).
martinb76 schreef:
met wat voor prijs klasse moet je deze mzhs dan vergelijken standdart versie.
las dat mr koifarm http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1283078
heel dat ding moest verbouwen om er iets mooi's van te maken.
Dit klopt niet. Standaard klinkt hij ook al zeer goed. Het 'probleem' met ruis is exemplarisch, ik heb er totaal geen last van.
Wowly schreef:
... Het grappige is dat jij hem zelf ook hebt gemodificeerd. Waarom heb je dat dan gedaan.

Ik vind dat die pool toch de boel best netjes heeft weerlegd op zijn site. kan natuurlijk altijd nog flink beter, maar al bij al toch best netjes...

jan
Grappig. Een forum voor zelfbouwaudio waar men kritische vragen stelt over modificaties van €0 tot €1 zonder te weten hoeveel het verschil wel niet is. :wink:
Die pool heeft gewoon flink voor zijn beurt gesproken. Hij dacht een makkelijk slachtoffer gevonden te hebben voor spot maar alleen van horen zeggen. En als hij dan zijn smaadverhaal ook nog gewoon zo laat staan met alleen een toevoeging vind ik dat eigenlijk helemaal niet 'best netjes'. Eerder een soort van RTL boulevard journalistiek.
Wowly schreef:
Die 33 kan best een goede speler zijn, maar als ze met de 88 op een dergelijke manier aan de gang gaan, heb ik geen behoefte meer om met zo'n fabrikant biznizz te doen.....Het is precies zoals de pool zegt: die chinezen lachen zich een breuk en gooien alle "audiofiele" zaken op een hoop en hopen dan maar dat al die europeanen er helemaal gek van worden van hebberigheid.....

Overigens, ik vind dat blauwe ledje wel erg gaaf :twisted:

jan
Er valt met MHZS geen business te doen wat ze reageren nergens op. Ze hebben zelfs geen website.
Precies wat die pool zegt 'die chinezen' is gewoon een vreselijke generalisatie van 1/6 van de wereldbevolking.

En ook al gooien ze alle 'audiofiele' zaken op een hoop dan hebben ze blijkbaar alleen maar rake toevalstreffers gescoord. Ik geloof dat niet zo. Ik denk eerder dat ze een paar zichzelf erg slim vindende marketing-jongens hebben die de boel voor lopen te liegen en een stel engineers/geeks die erg hun best doen, alleen geen kaas van marketing hebben gegeten .
bunky

Bericht door bunky »

]eep schreef:

De speler zoals ik hem nu heb staan klinkt niet naar buizen.

Hij klinkt gewoon goed, neutraal, ruimtelijk, dynamisch, muzikaal en heel relaxed.
Bravo, Jeep!
De exacte beschrijving van dit speeltje!
Alleen nog de software (inruime mate) welke dit allemaal laat horen en dat nu is helaas de bottle-neck. :cry:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

een Cambridge Audio van €500 werd volledig weggespeeld net als een Ah njoe tjoeb gemodde Marantz. Misschien dat een Rega in de buurt gaat komen.
Kijk, dat is nog eens een flinke bewering :shock: Dat klijkt op MHZS marketingtaal :wink: :wink: :wink:

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou iemand eens zo'n gemodificeerde MHZS mee kunnen nemen naar een luisterdagje? Dan kunnen we het met oren mee gaan maken, anders word het zo'n abstract gebeuren.

Overigens klinkt een latere generatie Njoe tjoeb een stuk beter dan een rega in mijn opinie.....En die rega's zijn al niet mals, zekers de apollo niet.

Overigens, die pool gaat in eerste instantie af op de marketingpraat van MHZS ( enhoopt dat er wat bijzonders staat, want zeg nou zelf; hij is te koop voor een spotprijsje!). En kijk, als het dan tegenvalt........met zulke beweringen als worden gemaakt door MHZS moet je rekening houden dat anderen de boel eens willen verifieren. En bij deze pool werd de boel idd flink gekraakt. Kwestie van hoge bomen vangen veel wind? Ik weet het niet, ik heb hem niet gehoord. Nou geloof ik forummembers veel sneller dan zo'n pool, onder andere omdat forummembers bereikbaar zijn voor een luister"test". Overigens, een andere chinees word weer BIJZONDER goed getest, dus generaliserend naar de aziaten is ie niet, hoogstens de azioaten die bij MHZS horen.

Overigens, als je tevreden bent met een cd-speler is dat alleen maar goed, dan maakt het niet uit of ie van houtje touwtje is gemaakt of van de allernieustwe veelbeloven kid on the block.

Jan
Musiclover

Bericht door Musiclover »

Toch wel een leuke discussie dit!
Mijn MHZS 33 speler dobbert op dit moment ergens rond op de oceaan tussen Hong Kong en Nederland.
Mijn kosten tot nu toe zijn € 211,61. Het is nog even afwachten wat de Nederlandse (R)Overheid hier mee gaat doen, maar volgens mij blijft het voor het geld een mooie CD speler waar nog veel aan te verbeteren is.
Zodra die binnenkomt ga ik eerst maar eens rustig luisteren.

Ik laat tzt. wel horen hoe die mij bevalt, maar afgaande op de verhalen ben ik er niet bang voor.

En is per slot van rekening niet de meeste HIGH END bla bla niet meer als religie?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Musiclover schreef:
En is per slot van rekening niet de meeste HIGH END bla bla niet meer als religie?
Dat is maar net hoe je high-end ziet. Als we het hebben over high end zoals dat bijvoorbeeld op het HT-Forum word bedreven soms wel, maar ik denk dat alhier high-end veel meer vormen heeft.

Het gaat er niet om of je cd-speler high end is, maar of ie levert wat word verwacht. Zo niet, dan de boel gaan aanpassen toch het wel "je ding" is.

Jan
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Wowly schreef:
een Cambridge Audio van €500 werd volledig weggespeeld net als een Ah njoe tjoeb gemodde Marantz. Misschien dat een Rega in de buurt gaat komen.
Kijk, dat is nog eens een flinke bewering :shock: Dat klijkt op MHZS marketingtaal :wink: :wink: :wink:

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou iemand eens zo'n gemodificeerde MHZS mee kunnen nemen naar een luisterdagje? Dan kunnen we het met oren mee gaan maken, anders word het zo'n abstract gebeuren.

...

Overigens, als je tevreden bent met een cd-speler is dat alleen maar goed, dan maakt het niet uit of ie van houtje touwtje is gemaakt of van de allernieustwe veelbeloven kid on the block.

Jan
Ach die marketingpraat van Ebay neem je toch niet serieus wel? Ik had m al 1.5 jaar geleden gehoord en mijn mond viel ervan open. Mijn vrouw vond het ook goed klinken zelfs. Als je gewoon gaat zitten en je weet niet waar je naar gaat zitten luisteren dan is dat toch zo eerlijk als het maar kan?

Hemaworst had n Cambridge en kwam bij mij luisteren en je had m moeten zien. Net voor €2000 aangeschaft en niet tevreden. Je had z'n gezichtsuitdrukking moeten zien met mijn chinese setje (toen nog Myriad, Yarland FV34A, Reference3A). We hebben nu allebei de MHZS en zijn er erg blij mee.

Ik zit nog niet zo lang bij dit forum. Heb t pas ontdekt dankzij Roland. Een luisterdag zou mij wel erg leuk lijken. Misschien als ik ook een paar eigenbouw speakers kan laten horen...

Als er iemand bij mij in Ede wil komen luisteren is ie trouwens altijd welkom hoor.
richard

Bericht door richard »

knuisje schreef:
Claimen dat er een superieure eigen ontwikkelde dac in zit terwijl er onder het kapje ijskoud een goedkope variant BB dac zit. :^o ](*,)

Ik neem electronica met blauwe ledjes sowieso niet serieus, maar dat zal wel een afwijking van mij zijn. :twisted:
Dat noem je bedrog.

Afbeelding

Maar zolang er mensen zijn die bedrogen willen worden zullen dergelijke praktijken blijven bestaan.
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

:shock:

Grappig om te zien...maar om nu eens echt uitsluitsel te krijgen wil ik wel een luisterdagje/-avondje faciliteren.

Als we zorgen voor een paar cd-spelers en wellicht een set extra speakers (mijn speakertjes doen het prima, maar gaan niet al te laag door, voor beoordeling van laagkwaliteiten zouden denk ik andere speakers gewenst zijn), wil ik mijn woonkamer wel even ombouwen tot MHZS-testruimte.
Heb zelf een Marantz cd-67II en een Marantz-receiver als versterker. Als we nu een MHZS (wellicht 2...1x ongemod en 1x gemod) en een speler uit het duurdere segment daaraan toevoegen en op elke speler 3 muziekstukjes afspelen, ben ik ook wel benieuwd of er verschil wordt gehoord en zo ja, of dat dan in het voordeel van de MHZS is...
martinb76

hallo

Bericht door martinb76 »

zijn er mensen in de buurt van zoetermeer die zo een speler thuis hebben staan.
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

mikekiwi schreef:
:shock:

Grappig om te zien...maar om nu eens echt uitsluitsel te krijgen wil ik wel een luisterdagje/-avondje faciliteren.

Als we zorgen voor een paar cd-spelers ... Als we nu een MHZS (wellicht 2...1x ongemod en 1x gemod) en een speler uit het duurdere segment daaraan toevoegen en op elke speler 3 muziekstukjes afspelen, ben ik ook wel benieuwd of er verschil wordt gehoord en zo ja, of dat dan in het voordeel van de MHZS is...
Been there, done that.
We hebben bij Koifarm en bij mij al diverse spelers in diverse stadia met elkaar vergeleken.
De resultaten staan al op GoT beschreven, maar ik heb ze al in het kort hierboven samengevat.
richard schreef:
knuisje schreef:
Claimen dat er een superieure eigen ontwikkelde dac in zit terwijl er onder het kapje ijskoud een goedkope variant BB dac zit. :
Dat noem je bedrog.

Maar zolang er mensen zijn die bedrogen willen worden zullen dergelijke praktijken blijven bestaan.
Je mag het ook gewoon oneerlijke marketing noemen. Bedrog is pas wat Goldmund doet: een eenvoudige Pioneer DVD-speler van een paar honderd € bijna letterlijk kopieren (incl opstartscherm) en verkopen voor een goeie €5000. Of Red Rose Audio (van Mark Levinson) die in China ontwikkelde en gemaakte versterkers en speakers voorziet van zijn eigen logo en voor het 10-20 voudige verkoopt.

De MHZS wordt gewoon verkocht voor de prijs van de werkelijke waarde. Het leuke is alleen dat ze met goedkope en nep onderdelen iets weten te maken dat daarbij wel klinkt als een veel duurdere speler. De koper is de lachende winnaar net als MHZS waarschijnlijk. Mag jij bepalen in hoeverre dat bedrog is ;)
AatV

Bericht door AatV »

Bedrog... is iets claimen wat in werkelijkheid niet zo is. :^o
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

De goedkoopste DAC van BB wegmoffelen, en diezelfde DAC vervolgens aan de man brengen als een "door MHZS ontwikkelde Super DAC" heeft totaal niets met marketing te maken. Dat is niet anders dan bedrog te noemen, zelfs al werd de speler (bij wijze van spreken) weggegeven bij een abonnement. Dat iemand daar weinig problemen mee heeft, is een ander verhaal.....

Verder: is iemand tevreden over een apparaat met een DAC van $2,05 dan is daar niets mis mee, en daar zal niemand hem op aanvallen. Bij mijn weten is dit ook niet gebeurd. Ik zie dan ook weinig aanleiding om een wildvreemde Chinees tegenover oprechte forumgenoten in bescherming te nemen door kwalijke praktijken recht te praten.

Wilt iemand een voor hem onbekend apparaat wilt aanschaffen, dan is hij waarschijnlijk beter af als hij niet enkel gekleurde meningen van eigenaren hoort, maar ook die van anderen. Waar hij voor openstaat is verder aan hem, maar onze meningen hoeven elkaar niet te bijten.
bunky

Bericht door bunky »

Marp schreef:
Ik zie dan ook weinig aanleiding om een wildvreemde Chinees tegenover oprechte forumgenoten in bescherming te nemen door kwalijke praktijken recht te praten.

Wilt iemand een voor hem onbekend apparaat wilt aanschaffen, dan is hij waarschijnlijk beter af als hij niet enkel gekleurde meningen van eigenaren hoort, maar ook die van anderen. Waar hij voor openstaat is verder aan hem, maar onze meningen hoeven elkaar niet te bijten.
De vraag was toch hoe klinkt dat ding? Is het `t geld waard?

Vragen waar jij in elk geval geen antwoord op hebt gegeven. :wink:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

@Bunky: ik zie geen enkel verband tussen mijn opmerking en jouw reactie.

Net als anderen heb ook ik aangegeven hoe ik over het kopen van dergelijke apparaten denk. Dergelijke reacties worden niet gegeven om eens "even lekker lullig" te doen. Het zou sympathiek zijn om ieders mening te laten voor wat hij is en de focus op MHZS te richten.

Of Martin dergelijke meningen meeneemt of dat hij er weinig boodschap aan heeft, is verder aan hem. Daar hoeft geen woord aan vuil gemaakt te worden.
bunky

Bericht door bunky »

Beste Marp, topic starter vraagt om reacties van MHZS bezitters, toch?

Maar trek het je niet aan, het was beslist niet persoonlijk bedoeld niet voor jou en ook niet voor een willekeurig ander iemand.
Paul

Bericht door Paul »

Beste Bunky,

als de topicstarter enkel op reacties van MHSZ eigenaren af zou zijn gegaan had hij waardevolle informatie gemist :roll:
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

kostbare informatie gemist? Waar dan?
Ik zie niet in wat je aan nutige informatie zou kunnen halen uit het artikel van Lampizator en anderen die het ding nog niet eens in het echt gezien hebben wat niet òf al eerder gemeld is (GoT) òf compleet uit zijn (poolse) duim gezogen is.

Kijk, dat de chinese Ebay-verkopers van de MHZS niet eerlijk zijn zal toch geen nieuws zijn. Dat de goedkope BB-dac als 'super-dac uit eigen ontwikkeling' gebracht wordt is niet goed te praten. Maar je moet dan wel eerst de bron van die misinformatie proberen te achterhalen voordat je MHZS van bedrog gaat beschuldigen!

Waar het uiteindelijk om gaat is hoe het ding klinkt.
Dat is dus: heel goed, al hebben sommige last van ruis in stille passages (ik niet trws).
Met passieve mod: ongelofelijk goed.
Met andere buisjes: nog beter (en naar smaak aan te passen)
met andere caps: nog beter en ook naar smaak aan te passen

Het is dus een speler die met leugens aan de man gebracht wordt. De grap is alleen dat WIJ dat allang weten.
Blijft er over: een heel goede speler die een fraktie kost (€220) van wat hij op zijn prestaties beoordeeld zou kunnen opbrengen, zeer degelijk gebouwd is en die ook nog eens uitermate upgradable is voor een budget van <€50.
Dat die chinezen nou denken dat ze die dingen verkopen door hun praatjes is HUN probleem. Als ze nou eens zouden beseffen dat het ding verkoopt vanwege zijn prestaties zouden ze het misschien al snel over een andere boeg gooien en de opamps er bv zelf al uitlaten. Maar dan heb je goed kans dat de prijs direct omhoogschiet.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

@Bunky, ik hoop niet op een forum waar alleen nog op afroep mag worden geantwoord. Als Martin meningen van de overige medeforummers niet op prijs stelt, kan hij dat aangeven. Daarnaast werd evenmin gevraagd naar meningen over elkaars mening, dus dat ging nergens over.

Ontopic dus maar weer, over de speler van MHZS.
martinb76

hallo

Bericht door martinb76 »

heb een vraag.
de mensen die een mhzs in hun bezit hebben, hoe zijn ze er aan gekomen via inter net ebay of via ?
als je op ebay kijkt gaan de dingen vor bijna niks weg alleen transport kosten komen er nog bij.
of zijn er andere manieren om er aan te komen.
bunky

Bericht door bunky »

martinb76 schreef:
heb een vraag.
de mensen die een mhzs in hun bezit hebben, hoe zijn ze er aan gekomen via inter net ebay of via ?
als je op ebay kijkt gaan de dingen vor bijna niks weg alleen transport kosten komen er nog bij.
of zijn er andere manieren om er aan te komen.
Destijds gehoord bij een kennis, ruim 1 jaar later via Ebay er zelf een gekocht. Het word soms wel eens op marktplaats aangeboden maar doorgaans zijn dat gelukszoekers die een bijverdienste zoeken. Ook schijnen er bedrijfjes in Engeland en ook Nederland te zijn welke deze spelers en andere waar aanbieden , maar meestal word dat toch ook weer vanuit Hongkong verscheept. Vraag b.v. aan Jeep ( zit n.l. veel dichter bij de diverse MHZS eigenaren)welke aanbieders OKE zijn of stel die vraag op het Tweakersforum.
Heb de mijne via "apple1917" op Ebay gekocht tot nu toe is dit voor mij een betrouwbaar adres gebleken.

succes!
Plaats reactie