sorry dat ik een beetje laat binnen kom vallen, maar ik kijk meer bij de speakerbouw. Ter zake...
Ik was zo ongeveer de eerste die hem had (gehoord bij iemand in Apeldoorn die hem door Machmat had laten modificeren). Ik heb op gathering of tweakers al een hoop mensen mee gek gemaakt die hem nu ook hebben. En dat komt niet omdat het apparaat zo slecht is zeg maar.
Ik heb mijn Myriad cd-speler van toen f2000 verkocht en deze voor €220 gekocht en voor €30 gemod. Voor €250 is het werkelijk onverslaanbaar. Tot in de klasse van €1000 en meer (veel meer). Standaard speelt hij ook al heel goed, ondanks de mystery cq. elcheapo BB-dac. Ik ben blij dat ik de ruil gemaakt heb. Ik ben er in geluidskwaliteit, uiterlijk en financieel op vooruitgegaan.
De review van Lampizator raakt werkelijk kant nog wal in zijn eerste versie. Hij gaat alleen op geruchten af zonder hem zelf gezien laat staan gehoord te hebben. Zo maak je geen reviews.
Als je even naar
deze draad op GoT kom je een hoop mensen tegen die hem hebben en vaak ook gemod. Ik heb er na eerst bij koifarm afgekeken te hebben, en net als koifarm al een hoop gemod.
mijn foto, commentaar van koifarm
Het belangrijkste is de passieve mod. Hiermee haal je de overbodige opamps uit de signaalweg. Kost niks en geeft een enorme verbetering in ruimtelijkheid en natuurlijkheid.
Daarnaast is het vervangen van de caps belangrijk. Net zoals de buisjes hebben die ook allemaal een eigen klank. Degene die erin zitten na de dac zijn niet geweldig. Een paar mooie PiO's of ClariyCaps kosten niet de wereld. Ook met de buisjes kun je het heel gek maken, maar een paar mooie NOS GE buisjes kosten niet veel en geven veel verbetering.
Daarnaast heb ik ook nog de voedingsspanning van de buisjes gemod (70>100V). Dit geeft wat meer dynamiek. Dat is in verhouding de duurste mod (€20) en brengt het minst. Maar wel de moeite waard (niet op de foto te zien).
De speler zoals ik hem nu heb staan klinkt niet naar buizen. Hij klinkt gewoon goed, neutraal, ruimtelijk, dynamisch, muzikaal en heel relaxed. Sinds ik deze speler heb kan ik eindeijk echt van cd's genieten en heb ik niet meer de drang om perse de LP-versie te willen kopen.
Ik kan je evt wel helpen met modden. Of als je hem wilt horen kan dat ook.