Low budget 2-weg vloerstaander.
Moderator: Beheerdersteam
Ik als beginner wil deze luidspreker graag bouwen, maar wil misschien ook de seas gebruiken. Vroeg me alleen af of iemand een aangepast filter heeft ontworpen, of welk component moet ik aanpassen zodat ik het kan vergelijken als ik klaar ben ?? ( Ben echt nog een beginner maar vind het wel heel leerzaam. Heb echt respect voor hoever jullie gaan voor het perfecte geluid.Edo schreef:Nee, sorry. Dat is wel data, maar niet de data die ik zoek. Maar geeft niet, heb ondertussen wel wat gevonden dus hierbij het plaatje.RobertD schreef:
Zuiver op simulatie zie je hieronder de verschillen met de originele X1 tweeter en de Seas 27TFF tweeter. Beide zijn redelijk gelijk dus eigenlijk zou ik, als ik het zo bekijk, niet veel veranderen aan het filter. Misschien later naar smaak het hoog wat bijstellen, maar verder niet veel aan het filter veranderen.
De roze lijn is met de X1, de groene lijn de Seas 27TFF.
Alvast bedankt,
Pim
Re: Low budget 2-weg vloerstaander.
Edo, mag ik je hartelijk bedanken voor het delen van het ontwerp.
Ik ben een arme student
en ik was op zoek naar een stel mooie speakers en ben geinspireerd geraakt door dit topic en heb besloten ze te gaan bouwen.
Ik heb nooit eerder speakers gebouwd en het viel dan ook niet altijd mee. De 4mm plaatjes die jij erop had gezet heb ik uiteindelijk te krap gemaakt en die heb ik er maar af gelaten en in plaats daarvan geplamuurd. in plaats van fineer of jouw oplossing heeft mijn moeder ze gemarmerd. Uiteindelijk ben ik blij met het resultaat, ik vind het geluid prachtig maar een volgende keer zal ik het bouwen en lakken beter aanpakken. (over de lak ben ik totaal niet te spreken).
Hier nog een foto van hoe ze staan te spelen op de buizenversterkers van pa:
[img=http://img189.imageshack.us/img189/3865/pc210232.th.jpg]
ps.
hoop niet dat ik ruzie krijg voor het omhoog kicken van een oud topic
Ik ben een arme student
Ik heb nooit eerder speakers gebouwd en het viel dan ook niet altijd mee. De 4mm plaatjes die jij erop had gezet heb ik uiteindelijk te krap gemaakt en die heb ik er maar af gelaten en in plaats daarvan geplamuurd. in plaats van fineer of jouw oplossing heeft mijn moeder ze gemarmerd. Uiteindelijk ben ik blij met het resultaat, ik vind het geluid prachtig maar een volgende keer zal ik het bouwen en lakken beter aanpakken. (over de lak ben ik totaal niet te spreken).
Hier nog een foto van hoe ze staan te spelen op de buizenversterkers van pa:
[img=http://img189.imageshack.us/img189/3865/pc210232.th.jpg]
ps.
hoop niet dat ik ruzie krijg voor het omhoog kicken van een oud topic
Laatst gewijzigd door Vincent op ma 21 dec 2009, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Low budget 2-weg vloerstaander.
Goed gelukt hoor en mijn complimenten aan de marmerkunstenares (goed idee
).
Zou je de foto willen attachen
Zou je de foto willen attachen
Re: Low budget 2-weg vloerstaander.
Gefeliciteerd Edo ! Met het behalen van de Elektor special met deze ontwerp 
