Ed, ik ben bang dat we toch eens komende tijd de BBQ over moeten doen, we zullen het alternatieve filter toch eens moetn beoordelen
Jan
PS: wie heeft daar die gigantische dozen met caps meegenomen
Moderator: Beheerdersteam
ik heb al een indruk maar wil daar nog geen uitspraak over doen tot ik morgenvroeg met een nuchter hoofd heb geluisterd. Mijn oren weten het nu effe niet meerjeroen_d schreef:Ben benieuwd wat er nu veranderd is en hoe je de nieuwe klank gaat omschrijven.
dat zal dan bij RJ moeten gebeuren, want daar gaan ze morgen forever naartoe!Wowly schreef:we zullen het alternatieve filter toch eens moetn beoordelen
De foliespoelen en supercaps zijn van Rob, alle ander goedkoop spul van mijWowly schreef:wie heeft daar die gigantische dozen met caps meegenomen
Jazz en folk is volgens mij zijn sterkste kant. Diepte en breedte zijn zeker nog aanwezig, dat is met het alternatieve filter onbetwistbaar verbeterd. Let wel, het alternatieve filter is totaal anders, maar daarover meer zodra ik wat meer tijd heb. Momenteel probeer ik zoveel mogelijk te luisteren.Wowly schreef:Op zich is dat een flinke verbetering. Is de resolutie gebleven, in welke mate is het "beeld" (diepte en breedte) nog aanwezig?
Snel te testen door:asterduc schreef:De bas is verder mooi in balans en overduidelijk aanwezig, doch niet storend, maar voor sommigen waarschijnlijk toch teveel van het goede.
ik vind dit het meest opvallende aan de hele ombouw. Dat is trouwens ook waar RJ veel waarde aan hecht. Ben benieuwd naar zijn reactie als ie ze straks komt beluisteren en meenemenmarc.heijligers schreef:- "Wet". Brushes op drums hebben lekker veel energie gekregen.
en dan zat je nog op de 'foute' plek!marc.heijligers schreef:- Muzikaal. Ik heb met plezier zitten luisteren.
Dat zullen we in RJ's ruimte moeten afstellen, afhankelijk van hoe het daar klinkt. Sax in love-boat muziek komt erg op de voorgrond merk ik hier, maar RJ speelt dat niet, dus dat zit wel goed.marc.heijligers schreef:Het mid heeft nog wat aandacht nodig, en het zou kunnen dat de speaker wat "voller" gaat klinken door wat minder wol toe te passen (ik denk de helft, en wat meer geplukt). Verder, bij harde volumes heet het mid-hoog de neiging wat op de oren te drukken (stukken minder dan eerst, maar het is niet weg). Nu moet ik zeggen dat Ed wel behoorlijk hard speelt.
op naar de Concave Mk2marc.heijligers schreef:Er is in ieder geval duidelijk geworden dat deze speaker veel speel ruimte biedt, en dat deze meerdere kanten op te tunen is. Het zijn relatief makkelijke units om mee te werken.
Precies Marc, en daar zit 'em ook het verschil. Ik lig languit in de relax, dan hangt mijn hoofd daar ergens achteraan te bengelenmarc.heijligers schreef:Ik vond het laag OK, hangt wel veel af waar je in de kamer zit. Het schuine dak boven de luisterplaats versterkt de bas enigzins.asterduc schreef:De bas is verder mooi in balans en overduidelijk aanwezig, doch niet storend, maar voor sommigen waarschijnlijk toch teveel van het goede.
ja, dat vooral. Ik verwacht dat hij daar met het eerste orde filter een bühne gaat krijgen waar je niet goed van wordt.marc.heijligers schreef:... zal het ruimtebeeld daar flink door kunnen vergroten.
Zoals ik al eerder aangaf zou dat "rinkelen" nu wel eens weg kunnen zijn. M.a.w., ik ben nog nieuwsgieriger geworden. BBQ bij Rob thuisWowly schreef:En opnieuw hier wéér, met die tweeter heb ik ook weer van dat "rinkelen" in mijn oren. Waarschijnlijk omdat ik die zijdezachte 9900 van ss gewend ben. Ik hoor dit nog veel sterker bij Thiels overigens, alhoewel de speaker van montana dit weer niet had (eerste die ik hoorde...).