UcD400HG "Black Edition"

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

cve

Bericht door cve »

Een BC546B heb ik nog wel ergens liggen Rudy. Gaan we die proberen.

Co
cve

Bericht door cve »

Vandaag even een nette bypass gemaakt van de amp-on schakeling maar dan met de BC546B. Aanvankelijk leek het probleem een stuk minder. Maar later bleek dit toch niet zo te zijn. Ineens is er ook een verschil in het ontladen tussen de beide kanalen. Soms lijk ik ook wel een lekstroom te voelen aan de bovenrand van het frontpaneel. Misschien toch een potentiaalverschil van de massa naar chassis.
Verder speelt de amp fantastisch. Super gewoon.

Co
Bijlagen
bypass.jpg
fluppie

Bericht door fluppie »

cve schreef:
Vandaag even een nette bypass gemaakt van de amp-on schakeling maar dan met de BC546B. Aanvankelijk leek het probleem een stuk minder. Maar later bleek dit toch niet zo te zijn. Ineens is er ook een verschil in het ontladen tussen de beide kanalen. Soms lijk ik ook wel een lekstroom te voelen aan de bovenrand van het frontpaneel. Misschien toch een potentiaalverschil van de massa naar chassis.
Verder speelt de amp fantastisch. Super gewoon.

Co
Hoe wordt je dat gewaar ? Als je met je vinger over de behuizing strijkt dat je dan eigenlijk niet vloeiend kan strijken ? Maar een soort trilling in je vinger voelt ( een afremmend gevoel ). Want zoiets heb ik gehad. Trok je de stekker uit kon je gewoon strijken over de behuizing zonder het getril/afremmend effect. Beter kan ik het niet echt omschrijven.
cve

Bericht door cve »

Dat is een mooie omschrijving van het fenomeen fluppie007.

Co
fluppie

Bericht door fluppie »

Hehe dat had mijn UcD ook... Had ook een weerstandje naar de aarde. Ik ben benieuwd of ik het met de nieuwe behuizing ook ga hebben. Want ik ging jouw manier van aarden ook gebruiken. Zou dit schadelijk zijn ( voor de gebruiker / mens ) ?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik had een praatje met een mede audioliefhebber nav mijn teac, en hij drukte me op het hart de polen van de stekker goed te zetten. Hij merkte dat dit niet goed stond als hij langs het front streek en dan wat tintelingen voelde, een beetje wat jullie hierboven stellen. Hij vertelde dat niet iedereen het voelde, maar hij toch vrij duidelijk.

Dus misschien helpt ompolen?

Jan
cve

Bericht door cve »

Dus misschien helpt ompolen?
Nee, in dit geval helpt het niet, maar misschien zit het probleem hier:
Bijlagen
t_alps_851.jpg
cve

Bericht door cve »

Denk dat een van de modules toch niet helemaal ok is. Ruik vlak boven de linker UcD een brandluchtje. Speelt verder wel gewoon maar toch maar uitgezet. Voor controle maar naar Hypex sturen want dat lijkt me niet helemaal gezond. Ze spelen nu trouwens met de Hypex supply's en dan is alles muisstil.

Co
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Vleppe vlep (in de stijl van de Generaal)
knuisje

Bericht door knuisje »

Niet leuk. Vermoed je dat het iets te maken heeft met het andere probleem?
cve

Bericht door cve »

Vleppe vlep
En toch ga ik de macht grijpen :evil:

Niet leuk. Vermoed je dat het iets te maken heeft met het andere probleem?
Nee, de beide voedingen zijn nu voorzien van een andere tor, de 546. Nu beide voedingen er mee zijn uitgerust is het effect van het ontladen een stuk minder maar nog niet geheel weg.
Het losmaken van de pulsgever had trouwens ook geen enkel effect, dus daar zit het probleem dus ook niet.
Dat de module de geest heeft gegeven is denk ik een toevalligheid. Aan de onderzijde van de print is duidelijk een bruin vlekje zichtbaar :cry:
Een andere module erin gezet en die speelt vrolijk verder. De voeding is dus ok, daar meet ik ook niets bijzonders aan. Morgen maar opsturen naar Hypex, komt wel goed. Soms zit het mee en soms.......

Co
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

fluppie007 schreef:
Hoe wordt je dat gewaar ? Als je met je vinger over de behuizing strijkt dat je dan eigenlijk niet vloeiend kan strijken ?
dat begin ik ook te hebben, maar mijn docter zegt dat dit normaal is voor mijn leeftijd :lol:
cve schreef:
Morgen maar opsturen naar Hypex, komt wel goed. Soms zit het mee en soms.......
Het is toch niet zelden dat er aan die Hypex toestanden iets hapert. Gelukkig hebben zij een super geweldige na-service. Dat compenseert de ellende ruimschoots
cve

Bericht door cve »

dat begin ik ook te hebben, maar mijn docter zegt dat dit normaal is voor mijn leeftijd
Hopelijk blijft het beperkt tot je vinger :lol:

Het valt toch wel mee met de uitval van die Hypex dingen. Misschien moet je er niet met je vingers aanzitten. Op een bepaalde leeftijd scheelt dat. :lol:

En dat deze stuk is: ach mijn tweede natuur is stomme dingen doen en ik sluit het niet uit dat ik zelf debet ben aan het ongemak :oops: :lol:

Co
fluppie

Bericht door fluppie »

Co, nog wat vorderingen aan de amp ? Of aan het wachten tot de module terug is van Hypex ?
cve

Bericht door cve »

Co, nog wat vorderingen aan de amp ? Of aan het wachten tot de module terug is van Hypex ?
Ik heb een andere module erin gezet samen met de Hypex mono HG supply om eens te luisteren of dat klankmatig verschil maakt, de amp dan wel geruisloos uitschakeld of dat er toch een ander probleem speelt. Conclusie is dat dan alles perfect functioneert, stil afschakelt maar dat de T-nets beter klinken dan de Hypex voeding. Vooral het laag komt op mij beter over, meer drive. Maar misschien is het wishfull thinking. Ook de oude Denon weer even afgesloten maar dat is bagger vergeleken met de UcD. Daar is de hele familie het wel over eens.
Het probleem met het geruisloos uitgeschakelen heb ik dus nog niet opgelost.
Toch maar een voeding maken met 2 T-nets per rail, eens zien wat dat doet. Ik wil het dan zo doen als de documentatie het voorstelt en niet zoals Sander het heeft gedaan.

Co
cve

Bericht door cve »

Zo, terug van vakantie uit Italie. Pakje met de gerepareerde UcD was ondertussen al gearriveerd bij de buren. Snelle jongens bij Hypex. De bon vermelde slechts dat de VRD defect was.
Tijdens het luieren flink nagedacht over hoe een andere voeding te maken. Ben er na het bestuderen van alles wat ik daar over kon vinden nog niet uit. Met name de info van Trace Elliott bracht me flink aan het twijfelen of het wel nut heeft om het aantal T-Nets te verdubbelen.
Voorlopig moet echter eerst de buitenboel geschilderd worden dus veel tijd heb ik even niet voor de hobby. Hebben jullie dat nou ook als je terugkomt van vakantie dat je vrouw verzucht dat het houtwerk wel een likje verf kan gebruiken? :evil:

Co
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ja, mijn antwoord is dat ik haar een pot verf en kwast in de handen stop......

jan
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Nee, ik zeg meestal: Dat doe ik wel EFFE. Dan neemt zij zelf de pot verf ter hand :D :D :D :D :D

Groeten,
Mischa
knuisje

Bericht door knuisje »

Nee, ik woon alleen. #-o
Maar het gaat komende dagen regenen, dus.... :wink:
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Vandaar dat jij tijd hebt voor die prachtige ontwerpen !!!!

Groeten,
Mischa
knuisje

Bericht door knuisje »

Dank je, maar niet alleen heb je meer tijd over maar ook meer geld. 8)
cve

Bericht door cve »

Dank je, maar niet alleen heb je meer tijd over maar ook meer geld.
Haha, dat lijkt maar zo 8) Trouwens, als ik minder geld aan mijn hobby zou uitgeven kon ik een schilder betalen :roll:
Dat je meer tijd over hebt is vast ook betrekkelijk. Nu moet je alle boodschappen doen, wc en badkamer schoonmaken, wassen, strijken, stofzuigen......... :lol:

Co
knuisje

Bericht door knuisje »

Voor het schoonmaken heb ik een interieurverzorgster. Die vindt het trouwens maar vreemd dat gedoe met de soldeerbout. "Dat ga je toch niet allemaal zelf maken, dat kun je voor een prikkie in de winkel kopen" zegt ze dan hoofdschuddend. :roll:
fluppie

Bericht door fluppie »

Hey Co,

Hoe zit het met jouw amp intussen ? Al een tijdje stil hierzo !
cve

Bericht door cve »

Geen tijd gehad om verder te bouwen. Eerst de buitenboel geschilderd en tussen de buien door de binnenkant. Nog even doorbijten en dan kan ik weer lekker verder met de amp, boxen en cd-speler.

Co
Plaats reactie