HEZB 2008 op zondag 8 juni.

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

toch nog snel een paar kleinigheden gaan kopen, 30 eters is net wat meer als normaal!
Bijlagen
HPIM2576.JPG
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

en dan de 'trots' van de HEZB!

DE 'Blonde' COTE à l'OS

De slager bevestigde mij dat het een superieur dier is. Die kans op een superieur is nooit gegarandeerd en moeilijk te voorspellen.
We hebben dus geluk.

De steak is mager en mals. Die combinatie is onder normale omstandigheden tegenstrijdig. Voor zover ik het kan beoordelen is er inderdaad weinig vet aanwezig.

We hebben ons in het versnijden aangepast aan het 20 kg zware ribstuk, dit om het beste eruit te halen.
Dat wil zeggen:
Er waren 5 hele ribben beschikbaar in het stuk. Daarvan zijn 5 unieke Cote's gehaald.
Tussen de ribben zitten dan de stukken die een kleiner beentje hebben langs één zijde.

Er zijn 13 stukken voor een totaalgewicht van 15 kg, dat is een gemiddeld gewicht van 1150 gram per stuk!!

Neenee, er is geen 1150 gram per persoon voorzien :roll: , maar met 15 kg voor 23 personen ga je zeker niet met honger van tafel!

Zo, ik ga nu een slapeloze nacht tegemoet, want de verantwoordelijkheid om dit superieur vlees correct te bakken maakt mij wel erg nerveus.

Tot morgen,
Groeten.
Ed.
Bijlagen
HPIM2578.JPG
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

ze maken die Vifa's wel kleiner elk jaar :lol:
Bijlagen
HPIM2584.JPG
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

Het water loopt me letterlijk in de mond!!! :D :D

Dat wordt smullen!!!!

heb er al zin in.

Wij hebben de 30 chocolademousses ook al klaar. Het is uiteindelijk een combinatie geworden van witte en bruine chocolademousse met een coulis van rood fruit.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ed, alleen de aanwezigheid van de mensen maakt dat ik er zin in heb, dat vlees is een erg lekkere bijkomstigheid. Maak je niet sappel, ik geniet dus sowieso al!

Jan
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

dit gaat weer een leerrijke namiddag worden(op alle gebied!!!)
slaap toch maar lekker ed zodat je fris en monter van de dag kan genieten
audioot (btw mijn tweede nickname is niet pesioot maar pestioot :D :D :D )
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audioot schreef:
(btw mijn tweede nickname is niet pesioot maar pestioot :D :D :D )
:lol: :lol: die is goed! =D>
en dan zeggen dat ze in de vlaanders geen gevoel voor humor hebben.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

slaap ze jongens en tot morgen
audioot \:D/
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wat we mogelijk te kort zouden kunnen komen:

- grote borden (die steak krijg je nml niet op een 'gewoon' bord. Pizzaborden zouden hier beter staan!

- nog enkele Steakmessen

- wijnglazen met gepaste vorm voor de juiste wijn. Veerle had vorig jaar de kritiek gekregen dat 'haar' wijnglazen 'fout' zijn. Het meiske is daar nog niet goed van, dus let morgen op met het onderwerp 'wijnglazen'!

- Koelbox: vorspelling temperatuur voor morgen is maxima 27°C. Da's nie nix! Ik neem aan dat net zoals vorig jaar enkele mensen een koelbox meebrengen, misschien dat we die als koelunit voor de drank kunnen inzetten. Onze ijskast en koelbox zit 'vol'.

Doordat het maximum aantal van 20 nu toch is overschreden, vraag me niet hoe dat komt, zullen we nood hebben aan een extra tent. Dat is alleen als het gaat regenen, wat onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk is. In dat geval zullen we nog een extra tent nodig hebben. We kunnen er snel ééntje kopen in een nabije winkel, maar mocht iemand het geen moeite vinden om zijn partytentje (4x4 of zo) in de auto te gooien is ook dat probleem van de baan.

RobertJan, vergeet jij die stoelen en je Weber niet!

Er zal nog wel iets vergeten of tekort zijn, maar daar komen we morgen wel vanzelf achter.

Oh ja, Hans, het gaat van Zondag op Maandag niet regenen in de kempen. Dat gaat voor jullie een multi-sterren overnachting worden!

En nog een laatste puntje, als onze oprit volzet is kun je parkeren op het grasperk van onze overbuur, NIET op het fietspad langs onze zijde. Laat wel de buurman zijn gras in de grond zitten. Dit geldt ook voor de Porsche's en ander PS geweld!

Tot morgen dan, ik verheug mij er op.

PS: Diegene die laatst toekomt betaald het hele feest, maar dat wisten jullie al dacht ik. :lol:

Ed.
marc.heijligers
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 16 sep 2005, 13:54

Bericht door marc.heijligers »

En de vooruitzichten zitten mee!
Bijlagen
ZaterdagAvond.png
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Denken jullie er wel aan af en toe een pilsje naar de kelder te brengen? :D :D :D :D :D

Ik ben er helaas niet bij, maar gun jullie allen goed weer en een fijne dag!

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

marc.heijligers schreef:
En de vooruitzichten zitten mee!
Marc, jouw voorspellingen waren tot op heden juist.
Ze gaven altijd regen aan en dat klopt ook, het heeft hier nog niet opgehouden :D

Ik hoop dat ze bij niet-regen ook nog kloppen!

Eén grote troost, alles wat er nu al uitgevallen is kan er morgen niet uitkomen. 8)

Maar ook in België spreekt men van droog weer. het zuiden zou regen krijgen, maar dat is de andere kant van't land. Jaja, België is niet groot, maar da's wel een uur of 5 rijden hoor, op een maandagmorgen in de fiele! :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Tot zo :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

mischa72 schreef:
Denken jullie er wel aan af en toe een pilsje naar de kelder te brengen? :D :D :D :D :D
Bedankt Mischa, doen we, hebben dat vorig jaar ook gedaan voor degene die er fysiek niet bij waren.
Voor volgend jaar gaan we het anders aanpakken zodat er geen 'gedupeerden' thuis moeten achter blijven.

We gaan dan de kelder ook inrichten zodat die gedupeerden er wel fysiek bij kunnen zijn 8)
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

en de desserts staan klaar in de koeling om verder op te stijven!
Bijlagen
DSC_9126 (Large).JPG
DSC_9123 (Large).JPG
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Een paar mooie dagen toegewenst vanaf hier..
Even een super saai weerbericht wat beter overeenkomt...
(ik snap nu ook waarom het weerbericht hier niet zo populair is.....)

Kees
Bijlagen
t_zaterdagavond_164.jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Weersverwachting voor vandaag:
Na het moeizame optrekken van het ochtendgrijs, krijgen we zonnige perioden en vorming van stapelwolken. Vooral in het zuidoosten van het land kunnen er zich buien ontwikkelen, plaatselijk met onweer. Ook elders is het niet uitgesloten dat een enkele stapelwolk uitgroeit tot een bui, maar de kans daartoe is veeleer klein. Het wordt warm, met maxima van 22 tot 27 graden in het binnenland


Eenvoudig gezegd krijgen we hetzelfde weer als vorig jaar op de HEZB 2007!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

7:00

alles ligt er rustig bij, alleen de vogels verstoren de stilte.
Hier gaat het straks gebeuren.
Bijlagen
HPIM2587.JPG
marc.heijligers
Berichten: 342
Lid geworden op: vr 16 sep 2005, 13:54

Bericht door marc.heijligers »

En nog een tandje beter!
Bijlagen
ZONDAG.png
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Hi!

aangezien ik het adres ook niet kan vinden in de spreadsheet: kan iemand dat nog even sturen?

En ehmm.. opbouw vanaf 12u, beginnen tussen 15 en 16u...
Zijn er voldoende opbouwers? Of moet ik ook wat vroeger komen dan 15u?

Groeten, Joris
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

De vissen komen in een koelbox, die kunnen we dus later ook benutten als drankkoeling. :wink:

Tot straks. 8)
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Thnx!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

vigier schreef:
Hi!

aangezien ik het adres ook niet kan vinden in de spreadsheet: kan iemand dat nog even sturen?

En ehmm.. opbouw vanaf 12u, beginnen tussen 15 en 16u...
Zijn er voldoende opbouwers? Of moet ik ook wat vroeger komen dan 15u?

Groeten, Joris
PM.

Patrick, je mag de posting terug verwijderen.

Joris,
Carlo is hier nu, ik weet niet wie nog komt, maar je bent van harte welkom tussen nu en 16u.

Tot zo.
Ed.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

11:00

en het wil maar niet regenen.
Bijlagen
HPIM2590.JPG
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

:D

Alles staat klaar hier, over enkele minuten ga ik vertrekken :D

Tot straks!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”