HEZB 2008 op zondag 8 juni.
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
en dan de 'trots' van de HEZB!
DE 'Blonde' COTE à l'OS
De slager bevestigde mij dat het een superieur dier is. Die kans op een superieur is nooit gegarandeerd en moeilijk te voorspellen.
We hebben dus geluk.
De steak is mager en mals. Die combinatie is onder normale omstandigheden tegenstrijdig. Voor zover ik het kan beoordelen is er inderdaad weinig vet aanwezig.
We hebben ons in het versnijden aangepast aan het 20 kg zware ribstuk, dit om het beste eruit te halen.
Dat wil zeggen:
Er waren 5 hele ribben beschikbaar in het stuk. Daarvan zijn 5 unieke Cote's gehaald.
Tussen de ribben zitten dan de stukken die een kleiner beentje hebben langs één zijde.
Er zijn 13 stukken voor een totaalgewicht van 15 kg, dat is een gemiddeld gewicht van 1150 gram per stuk!!
Neenee, er is geen 1150 gram per persoon voorzien
, maar met 15 kg voor 23 personen ga je zeker niet met honger van tafel!
Zo, ik ga nu een slapeloze nacht tegemoet, want de verantwoordelijkheid om dit superieur vlees correct te bakken maakt mij wel erg nerveus.
Tot morgen,
Groeten.
Ed.
DE 'Blonde' COTE à l'OS
De slager bevestigde mij dat het een superieur dier is. Die kans op een superieur is nooit gegarandeerd en moeilijk te voorspellen.
We hebben dus geluk.
De steak is mager en mals. Die combinatie is onder normale omstandigheden tegenstrijdig. Voor zover ik het kan beoordelen is er inderdaad weinig vet aanwezig.
We hebben ons in het versnijden aangepast aan het 20 kg zware ribstuk, dit om het beste eruit te halen.
Dat wil zeggen:
Er waren 5 hele ribben beschikbaar in het stuk. Daarvan zijn 5 unieke Cote's gehaald.
Tussen de ribben zitten dan de stukken die een kleiner beentje hebben langs één zijde.
Er zijn 13 stukken voor een totaalgewicht van 15 kg, dat is een gemiddeld gewicht van 1150 gram per stuk!!
Neenee, er is geen 1150 gram per persoon voorzien
Zo, ik ga nu een slapeloze nacht tegemoet, want de verantwoordelijkheid om dit superieur vlees correct te bakken maakt mij wel erg nerveus.
Tot morgen,
Groeten.
Ed.
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Wat we mogelijk te kort zouden kunnen komen:
- grote borden (die steak krijg je nml niet op een 'gewoon' bord. Pizzaborden zouden hier beter staan!
- nog enkele Steakmessen
- wijnglazen met gepaste vorm voor de juiste wijn. Veerle had vorig jaar de kritiek gekregen dat 'haar' wijnglazen 'fout' zijn. Het meiske is daar nog niet goed van, dus let morgen op met het onderwerp 'wijnglazen'!
- Koelbox: vorspelling temperatuur voor morgen is maxima 27°C. Da's nie nix! Ik neem aan dat net zoals vorig jaar enkele mensen een koelbox meebrengen, misschien dat we die als koelunit voor de drank kunnen inzetten. Onze ijskast en koelbox zit 'vol'.
Doordat het maximum aantal van 20 nu toch is overschreden, vraag me niet hoe dat komt, zullen we nood hebben aan een extra tent. Dat is alleen als het gaat regenen, wat onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk is. In dat geval zullen we nog een extra tent nodig hebben. We kunnen er snel ééntje kopen in een nabije winkel, maar mocht iemand het geen moeite vinden om zijn partytentje (4x4 of zo) in de auto te gooien is ook dat probleem van de baan.
RobertJan, vergeet jij die stoelen en je Weber niet!
Er zal nog wel iets vergeten of tekort zijn, maar daar komen we morgen wel vanzelf achter.
Oh ja, Hans, het gaat van Zondag op Maandag niet regenen in de kempen. Dat gaat voor jullie een multi-sterren overnachting worden!
En nog een laatste puntje, als onze oprit volzet is kun je parkeren op het grasperk van onze overbuur, NIET op het fietspad langs onze zijde. Laat wel de buurman zijn gras in de grond zitten. Dit geldt ook voor de Porsche's en ander PS geweld!
Tot morgen dan, ik verheug mij er op.
PS: Diegene die laatst toekomt betaald het hele feest, maar dat wisten jullie al dacht ik.
Ed.
- grote borden (die steak krijg je nml niet op een 'gewoon' bord. Pizzaborden zouden hier beter staan!
- nog enkele Steakmessen
- wijnglazen met gepaste vorm voor de juiste wijn. Veerle had vorig jaar de kritiek gekregen dat 'haar' wijnglazen 'fout' zijn. Het meiske is daar nog niet goed van, dus let morgen op met het onderwerp 'wijnglazen'!
- Koelbox: vorspelling temperatuur voor morgen is maxima 27°C. Da's nie nix! Ik neem aan dat net zoals vorig jaar enkele mensen een koelbox meebrengen, misschien dat we die als koelunit voor de drank kunnen inzetten. Onze ijskast en koelbox zit 'vol'.
Doordat het maximum aantal van 20 nu toch is overschreden, vraag me niet hoe dat komt, zullen we nood hebben aan een extra tent. Dat is alleen als het gaat regenen, wat onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk is. In dat geval zullen we nog een extra tent nodig hebben. We kunnen er snel ééntje kopen in een nabije winkel, maar mocht iemand het geen moeite vinden om zijn partytentje (4x4 of zo) in de auto te gooien is ook dat probleem van de baan.
RobertJan, vergeet jij die stoelen en je Weber niet!
Er zal nog wel iets vergeten of tekort zijn, maar daar komen we morgen wel vanzelf achter.
Oh ja, Hans, het gaat van Zondag op Maandag niet regenen in de kempen. Dat gaat voor jullie een multi-sterren overnachting worden!
En nog een laatste puntje, als onze oprit volzet is kun je parkeren op het grasperk van onze overbuur, NIET op het fietspad langs onze zijde. Laat wel de buurman zijn gras in de grond zitten. Dit geldt ook voor de Porsche's en ander PS geweld!
Tot morgen dan, ik verheug mij er op.
PS: Diegene die laatst toekomt betaald het hele feest, maar dat wisten jullie al dacht ik.
Ed.
-
marc.heijligers
- Berichten: 342
- Lid geworden op: vr 16 sep 2005, 13:54
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Marc, jouw voorspellingen waren tot op heden juist.marc.heijligers schreef:En de vooruitzichten zitten mee!
Ze gaven altijd regen aan en dat klopt ook, het heeft hier nog niet opgehouden
Ik hoop dat ze bij niet-regen ook nog kloppen!
Eén grote troost, alles wat er nu al uitgevallen is kan er morgen niet uitkomen.
Maar ook in België spreekt men van droog weer. het zuiden zou regen krijgen, maar dat is de andere kant van't land. Jaja, België is niet groot, maar da's wel een uur of 5 rijden hoor, op een maandagmorgen in de fiele!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Bedankt Mischa, doen we, hebben dat vorig jaar ook gedaan voor degene die er fysiek niet bij waren.mischa72 schreef:Denken jullie er wel aan af en toe een pilsje naar de kelder te brengen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor volgend jaar gaan we het anders aanpakken zodat er geen 'gedupeerden' thuis moeten achter blijven.
We gaan dan de kelder ook inrichten zodat die gedupeerden er wel fysiek bij kunnen zijn
- robbiedobbie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
- Locatie: antwerpen
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Weersverwachting voor vandaag:
Na het moeizame optrekken van het ochtendgrijs, krijgen we zonnige perioden en vorming van stapelwolken. Vooral in het zuidoosten van het land kunnen er zich buien ontwikkelen, plaatselijk met onweer. Ook elders is het niet uitgesloten dat een enkele stapelwolk uitgroeit tot een bui, maar de kans daartoe is veeleer klein. Het wordt warm, met maxima van 22 tot 27 graden in het binnenland
Eenvoudig gezegd krijgen we hetzelfde weer als vorig jaar op de HEZB 2007!
Na het moeizame optrekken van het ochtendgrijs, krijgen we zonnige perioden en vorming van stapelwolken. Vooral in het zuidoosten van het land kunnen er zich buien ontwikkelen, plaatselijk met onweer. Ook elders is het niet uitgesloten dat een enkele stapelwolk uitgroeit tot een bui, maar de kans daartoe is veeleer klein. Het wordt warm, met maxima van 22 tot 27 graden in het binnenland
Eenvoudig gezegd krijgen we hetzelfde weer als vorig jaar op de HEZB 2007!
-
marc.heijligers
- Berichten: 342
- Lid geworden op: vr 16 sep 2005, 13:54
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
PM.vigier schreef:Hi!
aangezien ik het adres ook niet kan vinden in de spreadsheet: kan iemand dat nog even sturen?
En ehmm.. opbouw vanaf 12u, beginnen tussen 15 en 16u...
Zijn er voldoende opbouwers? Of moet ik ook wat vroeger komen dan 15u?
Groeten, Joris
Patrick, je mag de posting terug verwijderen.
Joris,
Carlo is hier nu, ik weet niet wie nog komt, maar je bent van harte welkom tussen nu en 16u.
Tot zo.
Ed.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
