sub met mivoc 210 hc
Moderator: Beheerdersteam
sub met mivoc 210 hc
Hi
Als beginner heb ik tweedehands 2 mivoc 210 hc gekocht.
Met een beetje zoeken weet ik ( voor een SUB ) 1 mivoc in een
kast van 20 liter moet.
maar ik heb er twee dus denk ik 40 liter.
Maar dan wordt het denk ik wel moeilijk want dan worden
die twee sammen 2 OHm
Maar misschien denk ik de verkeerde kant op????????????????
Alvast bedankt GR Han
Als beginner heb ik tweedehands 2 mivoc 210 hc gekocht.
Met een beetje zoeken weet ik ( voor een SUB ) 1 mivoc in een
kast van 20 liter moet.
maar ik heb er twee dus denk ik 40 liter.
Maar dan wordt het denk ik wel moeilijk want dan worden
die twee sammen 2 OHm
Maar misschien denk ik de verkeerde kant op????????????????
Alvast bedankt GR Han
Henkjan jij hebt het goed die zijn het!!!
Yewst : jij had het over in serie zetten ( kan dat?? ) dan kom je
wel op 8 oHM .
maar kan dat zo maar???
Anders maak ik eerst wel een kast met 1 speaker,ik weet dat die
20 liter moet zijn dan zit ik goed.
Ik moet alles nog leren, dus moet even kijken of dat een beetje lukt.
daarom tweedehands speakers gekocht.
En als dit een beetje lukt dan ga ik een stapje hoger .
Dan heb ik nog een vraag: ik kan met mijn versterker een sub aansturen.
Maar de meesten hebben een actieve SUB, wat is het beste?????.
gr han
Yewst : jij had het over in serie zetten ( kan dat?? ) dan kom je
wel op 8 oHM .
maar kan dat zo maar???
Anders maak ik eerst wel een kast met 1 speaker,ik weet dat die
20 liter moet zijn dan zit ik goed.
Ik moet alles nog leren, dus moet even kijken of dat een beetje lukt.
daarom tweedehands speakers gekocht.
En als dit een beetje lukt dan ga ik een stapje hoger .
Dan heb ik nog een vraag: ik kan met mijn versterker een sub aansturen.
Maar de meesten hebben een actieve SUB, wat is het beste?????.
gr han
Op advies toch een Hypex 2.0 bestelt
En een peerless xls 10 ( ik hoop dat ik daar goed aan heb gedaan
de verkoper zegt van wel
Ik ga dan eerst een kast maken voor die peerless ( 32 liter zegt de verkoper)
En moet ik even zoeken of ik iets leuks kan doen met die twee MIVOC's
Ik hou jullie op de hoogte
Nogmaals bedankt
En een peerless xls 10 ( ik hoop dat ik daar goed aan heb gedaan
de verkoper zegt van wel
Ik ga dan eerst een kast maken voor die peerless ( 32 liter zegt de verkoper)
En moet ik even zoeken of ik iets leuks kan doen met die twee MIVOC's
Ik hou jullie op de hoogte
Nogmaals bedankt
Aan mij doorverkopeneppo34 schreef:Op advies toch een Hypex 2.0 bestelt
En een peerless xls 10 ( ik hoop dat ik daar goed aan heb gedaan
de verkoper zegt van wel![]()
Ik ga dan eerst een kast maken voor die peerless ( 32 liter zegt de verkoper)
En moet ik even zoeken of ik iets leuks kan doen met die twee MIVOC's
Ik hou jullie op de hoogte
Nogmaals bedankt
Ik wil toch ook de SUB met de MIVOC maken.
Want ik moet toch eerst leren om goed met hout om te gaan.
Nu haal ik even de info bij Edo zijn web-site
http://home.versatel.nl/chiararomee/diy/flatline.htm
En lees dat de BR PIJP 68mm ( binnen maat ) en 47.50 lang moet zijn.
Hoe diep moet de kast dan zijn dus 47.50 CM plus ???
want dat vindt ik nog al diep voor een kleine SUB
Groeten han
Want ik moet toch eerst leren om goed met hout om te gaan.
Nu haal ik even de info bij Edo zijn web-site
http://home.versatel.nl/chiararomee/diy/flatline.htm
En lees dat de BR PIJP 68mm ( binnen maat ) en 47.50 lang moet zijn.
Hoe diep moet de kast dan zijn dus 47.50 CM plus ???
want dat vindt ik nog al diep voor een kleine SUB
Groeten han
- allintojazz
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
- Locatie: sliedrecht
- allintojazz
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
- Locatie: sliedrecht
Ik denk dat je met 2 van die XAW's beest een degelijk subje kunt bouwen hoor.
En dikke kabel is natuurlijk nooit verkeerd!!
Vergeet de foto's niet....
@ vuurkat; er worden geen middentonen uitgestuurd, dus is demping in een sub niet zo zeer van belang, alleen als je de kast fictief iets groter wil laten lijken...
En dikke kabel is natuurlijk nooit verkeerd!!
Vergeet de foto's niet....
@ vuurkat; er worden geen middentonen uitgestuurd, dus is demping in een sub niet zo zeer van belang, alleen als je de kast fictief iets groter wil laten lijken...
Theoretisch misschien niet, maar de praktijk heeft mij anders geleerd. Hoe dan ook straalt de woofer altijd wel wat tonen boven de 200hz uit ivm met filters en eventuele kastreflecties. Deze worden dan weer minder door dempingallintojazz schreef:Ik denk dat je met 2 van die XAW's beest een degelijk subje kunt bouwen hoor.
En dikke kabel is natuurlijk nooit verkeerd!!![]()
Vergeet de foto's niet....![]()
@ vuurkat; er worden geen middentonen uitgestuurd, dus is demping in een sub niet zo zeer van belang, alleen als je de kast fictief iets groter wil laten lijken...
Een fout bij het bouwen van de kast!!!
Ik vond hem al zo groot.
Dus even de binnen maten gemeten ( ZIT IK OP BIJNA 40 LITER !!!! )
Nu heb ik ruimte zat om extra plaaten er in te ztten.
De boven plaat is nu 66 mm dik. ( lekker zwaar
)
De inhoud van de BR pijp moet er nog vanaf.
Kan ik nu die onder vloerplaaten van laminaat nog gebruiken om straks een beetje te dempen of moet ik van dat noppen schuim gebruiken.
eerst maar zorgen dat ik weer op plus/min 25 liter kom. ( dan is de kast niet meer te tillen denk ik )
Hoe precies komt dat??? of mag je er wel een liter naast zitten
gr Han
Ik vond hem al zo groot.
Dus even de binnen maten gemeten ( ZIT IK OP BIJNA 40 LITER !!!! )
Nu heb ik ruimte zat om extra plaaten er in te ztten.
De boven plaat is nu 66 mm dik. ( lekker zwaar
De inhoud van de BR pijp moet er nog vanaf.
Kan ik nu die onder vloerplaaten van laminaat nog gebruiken om straks een beetje te dempen of moet ik van dat noppen schuim gebruiken.
eerst maar zorgen dat ik weer op plus/min 25 liter kom. ( dan is de kast niet meer te tillen denk ik )
Hoe precies komt dat??? of mag je er wel een liter naast zitten
gr Han
Als je een gesloten kast maakt mag je er wel een liter of 5 soms naast zitten, bij BR liever niet omdat je pijp afgestemd is op de inhoud van je kast, dit heeft te maken met lengte van de golven hoe lang die over doen om naar een bepaald punt te komen, oftwel te veel om uitteleggen, kijk maar ff op de hoofdsite. Dat groene spul voor onder laminaat is opzich niet verkeerd maar als je zoals jij toch ruimte zat heb zou ik bijde doen. De ene is namelijk dempen van de wanden door middel van extra massa er aan toe te voegen en noppen schuim is het er voor zorgen dat de golven zo difuus worden gemaakt dat er bijna geen staandegolven kunnen voorkomeneppo34 schreef:Een fout bij het bouwen van de kast!!!
Ik vond hem al zo groot.
Dus even de binnen maten gemeten ( ZIT IK OP BIJNA 40 LITER !!!! )
Nu heb ik ruimte zat om extra plaaten er in te ztten.
De boven plaat is nu 66 mm dik. ( lekker zwaar)
De inhoud van de BR pijp moet er nog vanaf.
Kan ik nu die onder vloerplaaten van laminaat nog gebruiken om straks een beetje te dempen of moet ik van dat noppen schuim gebruiken.
eerst maar zorgen dat ik weer op plus/min 25 liter kom. ( dan is de kast niet meer te tillen denk ik )
Hoe precies komt dat??? of mag je er wel een liter naast zitten
gr Han
