Versterker is moe
Moderator: Beheerdersteam
Versterker is moe
Mijn versterker schakelt zichzelf opeens uit als ik de radio harder
dan stand 10 zet (van de 80 ofzo).
Zet ik m weer lager dan speelt ie weer verder af.
Ik snap er niks van want hij deed het altijd prima.
Het is een JBL GTO6000
Heb 2 jbl 120watt peak jbl speakers en
2 180watt peak jbl speakers er op.
subwoofer max 1200watt
dan stand 10 zet (van de 80 ofzo).
Zet ik m weer lager dan speelt ie weer verder af.
Ik snap er niks van want hij deed het altijd prima.
Het is een JBL GTO6000
Heb 2 jbl 120watt peak jbl speakers en
2 180watt peak jbl speakers er op.
subwoofer max 1200watt
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
daar is vaak een rood lampje voor die dan aan zou gaan... maar bij jou gaat er dan dus wat uit... mmm..Bas01 schreef:het lampje van de versterker gaat uit en als ik hem zachter zet weer aan.
weet niet hoe je moet zien of hij in beveiliging schiet?
ik neem overigens aan dat je de FAQ van GTO n de handleiding al hebt doorzocht op mogelijke oorzaken?
Jah maar die spanning wordt nog verhoogd dmv een SMPS.Paul schreef:Meet de spanning maar eens op de +12V van de versterker
Schroef hem eens open en meet eens de voedingsspanning van de SMPS, zul je ff moeten kijken waar. Spanningen over de eindtorren voldoet wel.
Meet ook eens of de eindtorren kortsluiting maken (zonder spanning).
Gaat er een protection led branden?
En waar woon je?

Stap1:
Versterker aan. Zet je multimeter op Vdc. Zwarte pen op gnd. Ga nu met de rode pen de pootjes van de eindtorren langs (op de foto linksboven, die onderdelen onder de 4 schroeven).
MAAK GEEN KORTSLUITING! Als je er niet goed bij kan zeg het dan.
Zoek naar hoge spanningen, bijvoorbeeld +30V en -30V. En noteer hier even of de hoge spanningen aanwezig zijn en wat de waarde is.
Je kunt het ook anders meten, over de elco's bijvoorbeeld maar dit werkt prima.
Stap2:
Meet deze spanningen ook als de versterker problemen geeft en noteer ze hier. Zijn deze spanningen ook goed, dan zit het zeer waarschijnlijk niet in de voeding.
Bij het testen wel de zekering ertussen houden he
Kan je een goede detailfoto maken van bovenaf? Zodat alles goed te lezen is, typenrs ed.
-
hutsefluts
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 30 mei 2006, 14:45
- Locatie: Belfeld
-
hutsefluts
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 30 mei 2006, 14:45
- Locatie: Belfeld
