De input sectie wordt gevormd door de Cirrus CS8416 SPDIF ontvanger. Hierop aangesloten wordt een coax en optische ingang en verder een PCM2704 die de omzetting van USB naar SPDIF doet. Met wat logica maak ik gebruik van de bronkeuze voorziening van de CS8416. Hierdoor kan ik met een drukknop tussen de bronnen kiezen en toont een ledje welke actief is.
Daarna volgt een SRC4192 ASRC die elke invoer omzet naar 24 bit I2S 96kHz formaat. Daarna volgt een inverter-flipflop reclocker om de jitter te verlagen. Deze heb ik uitgevoerd met picogates.
Vervolgens voert een PCM1794 gebalanceerde DAC de digitaal-analoog conversie uit. De ASRC, flipflops en dac worden alledrie rechtstreeks vanuit een oscillator geklokt.
De I/V omzetter bestaat per kanaal uit 2 OPA861 OTA's (geen "gewone" opamp). Deze zorgen ervoor dat de DAC een lage impedantie ziet, waardoor de I/V weerstand voldoende groot kan worden. Filtering is minimaal vanwege de achtvoudige oversampling door de PCM1794 (alleen een 2200pf over de I/V weerstand). Voor de balanced naar single-ended conversie heb ik de LM49710 gebruikt.
Er worden veel spanningen gebruikt: 3.3, +5, -5, -16 en +16V. Ik heb voedingen gemaakt met de LM317 met daarna LT1763 lowdrop regelaars. De opamp voeding heb ik gebaseerd op de Relaixed voeding. Drie trafo's gebruikt voor de dac-print, de I/V omzetter en de oscillator & reclocker.
Printen heb ik laten maken bij Olimex (kan ik aanbevelen).
Vandaag heb ik hem spelend gekregen. In eerste instantie geen geluid, dit bleek te liggen aan de inverter van de reclocker die geen spanning kreeg.
Het was leuk om te doen, ik heb er veel van geleerd.
Goed, na dit lange betoog nog wat plaatjes.