Low-budget vloerstaander II
Moderator: Beheerdersteam
Nils,
Wellicht geen gek idee om de baffle een lekker groot facet te geven.
Hierdoor valt het kopse hout niet meer op en straald direct meer klasse uit.
Als het paneel een dikte heeft van 18mm, dan zou ik het facet 17mm x 30mm ofzo maken.
Wellicht heeft het ook een beter afstraalgedrag, zo'n schuine kant.
Ziet er netjes uit!
Wellicht geen gek idee om de baffle een lekker groot facet te geven.
Hierdoor valt het kopse hout niet meer op en straald direct meer klasse uit.
Als het paneel een dikte heeft van 18mm, dan zou ik het facet 17mm x 30mm ofzo maken.
Wellicht heeft het ook een beter afstraalgedrag, zo'n schuine kant.
Ziet er netjes uit!
Goed gezien!211audio schreef:Erg mooi hoor ! Ik vraag me alleen af waarom je de "spikes" omgekeerd hebt staan. Of is dat een tijdelijke situatie? Op deze manier worden alle trillingen van de kast overgebracht naar het vloeroppervlak (vergelijk het maar met de naald van een platenspeler)
Ze staan er inderdaad enkel ter demonstratie van de voet... gisteren avond nog de gaatjes in de voet geboord om de spikes zoals het hoort te monteren
Nils,Nils_vn schreef:Hondasnl,
De panelen zijn +/- 21mm, maar dat facet zie ik eventjes niet voor me. Heb je daar misschien een voorbeeld van?
De bedoeling is ook dat er nog een frontje op komt.
Groeten,
Nils
Ik bedoel een facet volgens de foto.
In jouw geval een facet van 20x30mm zou wel erg mooi staan denk ik.
Maar moet je geheel zelf weten.
In mijn geval is deze 15x25mm.
Je frontje wordt dan ook smaller.
Tevens vallen de kopse langskanten van de zijpanelen (van 1mm) niet meer op aan de baffle.
1 kast staat "af". De 2de moet nog ingefreest worden, kastje beitsen, frontje klussen, voetje lijmen, ... allemaal dingetjes die buiten dienen te gebeuren, maar wegens aanhoudende regen er maar niet van komen.ray5150 schreef:En, vlot het nog een beetje ?
Wel vreemd, iedereen die die dingen bouwt doet dat voor een ander...
Ik denk dat die dingen 'voor een ander' gebouwd worden, uit budget overweging. Voor jezelf stel je je budget wat ruimer op, je weet immers hoe snel het allemaal oploopt. 'Een ander' stelt veel eerder een budget vast, waarbinnen het geheel moet blijven.
Want een speaker die je niet kan beluisteren, met een aankoopverplichting (bijna toch) laten bouwen is altijd tasten in het duister, t.o.v. in de winkel 20 modelen beluisteren binnen dat budget, en daar je keuze tussen maken.
Nou... Het hout komt van een balk die ik zo'n €40 heb betaald... was eentje extra voor een omkasting die ik hier heb gemaakt, maar uiteindelijk niet nodig bleek. Dus Dat was niet direct een grote extra kost.
Het hout was voldoende gedroogd, daarna gezaagt, nog laten drogen en 'werken' daarna geschaaft en met bracing binnen verlijmt + voldoende lamello's... dus ik denk dat het kromtrekken best zal mee vallen.
Wat werken mag je echter wel verwachten.
Het hout was voldoende gedroogd, daarna gezaagt, nog laten drogen en 'werken' daarna geschaaft en met bracing binnen verlijmt + voldoende lamello's... dus ik denk dat het kromtrekken best zal mee vallen.
Wat werken mag je echter wel verwachten.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
