Jordan JX92S
Moderator: Beheerdersteam
Jordan JX92S
Nadat ik het forum al een tijdje lees, wil ik nu ook een keer mijn creatie delen. Ik wilde graag een surround luidsprekersysteem, dus dat resulteerde in 7 identieke luidsprekers. Na veel wikken en wegen en 20 cm lezen door HH en K+T kwam ik uit bij de Jordan JX92s luidspreker. De kast is gemaakt van MDF schijven die op elkaar zijn gelijmd. Daarna is alles bewerkt op de draaibank.
Benieuwd wat jullie ervan vinden?
Groet,
iBernd
Benieuwd wat jullie ervan vinden?
Groet,
iBernd
Inderdaad een sub speelt vrolijk mee, sowieso nodig bij surround. De sub neemt het over vanaf 80 Hz. Ik heb een filter gebruikt zoals ooit door HH aangegeven voor dit volume en direct spelend. Ik heb ze puur geprobeerd maar dat vond ik minder (schel in het midden)
Het geluid verbaast me altijd weer. Als ik naar meerweg systemen luister zit er meer hoog en laag in maar dat klinkt altijd zo gescheiden. Hier komt alles mooi uit 1 punt en stemmen klinken heel erg mooi rustig (ook bij normale muziek weergave).
Het MDF krijgt de aparte kleur eigenlijk automatisch omdat het allemaal schijven zijn die op elkaar zijn geplakt. Met als gevolg dat de buitenkant de kopse kant van het MDF is. In het midden van de kopse kant zuig het MDF iets harder dan aan de rand. Ik heb 1 laag beits aangebracht, die dus een verschil in dekking gaf en daarna talloze lagen blanke lak.
Het geluid verbaast me altijd weer. Als ik naar meerweg systemen luister zit er meer hoog en laag in maar dat klinkt altijd zo gescheiden. Hier komt alles mooi uit 1 punt en stemmen klinken heel erg mooi rustig (ook bij normale muziek weergave).
Het MDF krijgt de aparte kleur eigenlijk automatisch omdat het allemaal schijven zijn die op elkaar zijn geplakt. Met als gevolg dat de buitenkant de kopse kant van het MDF is. In het midden van de kopse kant zuig het MDF iets harder dan aan de rand. Ik heb 1 laag beits aangebracht, die dus een verschil in dekking gaf en daarna talloze lagen blanke lak.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- marcobrandt
- Berichten: 93
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:45
- Locatie: Tilburg
Foto van de sub
Het heeft even geduurd maar hier is dan toch een foto van de sub. Het is een Focal (auto) subwoofer type 33VX. Hij wordt aangedreven door een Detonation 300 module. De kast is basreflex maar met demping in het reflexkanaal klinkt het gelukkig wat rustiger. In diverse bas-demo's heeft deze sub laten horen dat ie zeker competitie is voor de commerciële subs. (Vergelijking met REL en Phonar). Het geluid gaat diep, blijft altijd precies en kan de ramen in hun sponningen laten trillen, daarom staat de Detonation ook maar net aan.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
