Net voor mijn paartje de componenten besteld (exl filter) kwam ik aan net geen €140 in totaal, dat is dan drivers, poorten, terminals (geen bi wire), spikes (;)), schroefjes (zat zonder) en speakerdoek.
Morgen kast nr 2 half monteren (3 wanden) en kast nr 1 drivers aftekenen en bracing aanpassen.
Filter wacht ik nog eventjes op jou vorderingen, Edo. Net zoals jou bevindingen ivm het 'kegeltje' onder de BR poort.
Als dat kegeltje niets toevoegt denk ik de mijne zo'n voet te geven:
Leuke voet zo Nils.
Kegeltje ben ik nog mee bezig en het filter is klein beetje aangepast, maar staat op pagina 8 van dit topic (al even aangepast).
Voorlopig laat ik het zo. Volgende week staan ze in Breda, kun je ze horen.
Leuke voet zo Nils.
Kegeltje ben ik nog mee bezig en het filter is klein beetje aangepast, maar staat op pagina 8 van dit topic (al even aangepast).
Voorlopig laat ik het zo. Volgende week staan ze in Breda, kun je ze horen.
Dankje
Het wordt dus eerst eens luisteren in Breda, voor de mijne af zijn wel leuk
Het kegeltje zal mss meer optische impakt hebben dan muzikale maar ik ben benieuwd wat de bevoindingen zullen zijn.
Filter dat is voor mij zowiso nog niet aan de orde, dus wacht ik daar nog mee tot het laatst. Mochten er dan nog veranderingen komen kan ik direct het uiteindelijke filter er in monteren.
De bodem denk ik trouwens met schroefjes vast te maken om het filter toegankelijk te houden.
Leuk, Nils dat je ze ook gaat bouwen. Vergeet je niet wat foto's te schieten af en toe tijdens het bouwen. Waar heb je de onderdelen besteld ? Bij BMM of een andere zaak ?
Ik heb zelf nog een set van 8 goudkleurige spikes liggen, dat scheelt weer in de kosten.
Foto's schieten ben ik wat schuchter van... ik bouw ze nl op de cursus houtbewerking... waar mede-cursisten ook stof staan te maken. Dus dan hou ik m'n camera liever wat uit de buurt..
Maar ik zal proberen op een kalm ogenblik wat plaatjes te schieten
Mijn onderdelen heb ik ook bij BMM besteld. Bij Strassacker, waar ik "normaal" te raden ga, hebben ze de drivers niet.
Dat is een degelijk stukje houtbewerking ! het lijkt wel massief Merantie. of is het soms gefineerd multiplex ? mooie bracing ook. ik neem aan dat die sleuven een soort deuvels zijn. op die manier worden ook aanrechtbladen aan elkaar gekoppeld. volgens mij gaan dat een paar hele mooie (en zware) luidspekers worden.
Ik zelf ga pas eind volgende maand spullen bestellen (ook bij BMM)
ik heb al uitgebreid op de site gekeken en ze hebben vrijwel alle spullen daar die ik nodig heb. ook de demping en terminals bestel ik daar.
Het hout haal ik gewoon bij de bouwmarkt. neem een grote plaat MDF 18 mm die ik ter plaatse in 4 dezelfde delen laat zagen. dat is goedkoper dan 4 kleintjes
De kast is inderdaad gemaakt van massief meranti, om-en-om verlijmt tot panelen. De sleuven zijn voor lamello's.
De voet ga ik maken van 22mm MDF. Deksel word ook gewoon meranti.
Het leuke hieraan is, dat voor het frezen van de gaten ik de kast (4 wanden + deksel) in elkaar lijm en de kanten (in dit geval voor en achter) nog eens over de schaafbank haal, geeft een perfect vlakke baffle. Daarna de machineslag er zachtjes uit schuren.
De kast weegt nu zonder componenten al behoorlijk zwaar
Ze worden afgelakt met blanke satijn lak.
Fineren is wat zonde van het meranti hé dan had ik veel makkelijker en sneller mdf kunnen gebruiken.
De hoeken in verstek had idd wel wat mooier geweest, hoewel na vlakken en schuren daar maar weinig van te zien is. Mocht er toch nog iets of wat rand te zien zijn, is dat nog geen rap gezien de vorm van de woofer
Ze worden afgelakt met blanke satijn lak.
Fineren is wat zonde van het meranti hé dan had ik veel makkelijker en sneller mdf kunnen gebruiken.
De hoeken in verstek had idd wel wat mooier geweest, hoewel na vlakken en schuren daar maar weinig van te zien is. Mocht er toch nog iets of wat rand te zien zijn, is dat nog geen rap gezien de vorm van de woofer
Ziet er erg mooi uit dat hout zo Nils.
Ik zou een apart bouwverslag openen.
gisterenavond nog mailtje naar BMM, vanmorgend mailtje terug met orderbevestiging van 2 nieuwe tweeters ter vervanging van de kapotte. Dat is erg snel! Petje af BMM.
Volgens mij hebben die heel wat te verduren gehad tijdens de verzending zeg.... Mag je de kapotte houden trouwens? Volgens mij is het alleen het frontje wat gebarsten is, of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij hebben die heel wat te verduren gehad tijdens de verzending zeg.... Mag je de kapotte houden trouwens? Volgens mij is het alleen het frontje wat gebarsten is, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb buiten de orderbevestiging van 2 nieuwe units (gratis vervanging) geen bericht gekregen van BMM, dus vermoed ik dat deze niet teruggezonden moeten worden.
Best handig. Want idd, buiten de frontjes die alletwee gebroken zijn, is er niets aan de hand.
Ik vraag met toch wel eens af wat er allemaal tijdens het vervoer gebeurt
Onvoorstelbaar dat je iets wat verpakt is zonder gereedschap zo kunt beschadigen?