geluidsisolatie tussenwoning
Moderator: Beheerdersteam
geluidsisolatie tussenwoning
Hallo,
Ik ga binnenkort verhuizen naar een middenwoning. Nu krijg ik een slaapkamer op de 1e verdieping. Het nadeel is dat ik gehoord heb dat het huis nogal gehorig is, terwijl ik toch wel graag mijn muziek wil kunnen luisteren. De slaapkamer is nog helemaal kaal, geen vloer of wat dan ook, dus elk geluidsisolerende idee is nog mogelijk. Uiteraard ga ik zo goed mogelijk isolatie materiaal onder de laminaatvloer leggen, en de laminaatvloer komt ook helemaal los te liggen van de muren. Ik had zelf nog een idee om de muur naar de buren te isoleren, zie plaatje. Denken julle dat dit zin heeft, zonee wat kan ik doen om het doorklinken van de muziek te beperken?
alvast bedankt!
Ik ga binnenkort verhuizen naar een middenwoning. Nu krijg ik een slaapkamer op de 1e verdieping. Het nadeel is dat ik gehoord heb dat het huis nogal gehorig is, terwijl ik toch wel graag mijn muziek wil kunnen luisteren. De slaapkamer is nog helemaal kaal, geen vloer of wat dan ook, dus elk geluidsisolerende idee is nog mogelijk. Uiteraard ga ik zo goed mogelijk isolatie materiaal onder de laminaatvloer leggen, en de laminaatvloer komt ook helemaal los te liggen van de muren. Ik had zelf nog een idee om de muur naar de buren te isoleren, zie plaatje. Denken julle dat dit zin heeft, zonee wat kan ik doen om het doorklinken van de muziek te beperken?
alvast bedankt!
- Bijlagen
-
- isolatie.png (8.3 KiB) 5812 keer bekeken
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Heeft zeker zin. Als je zorgt dat er minimaal contact is tussen de muur en de voorzet muur. Bij de bouwmarkten heb je kant en klaar spul hiervoor. Dat is een isolatieschuim met in het midden een metalen plaatje waar je de voorzetwand op kan schroeven. Ik heb dit gebruikt in de spreekcel bij een locale omroep en dit werkt erg goed.
oke dan, enig idee hoeveel dat kant en klare spul kost? Ik denk zelf dat dan alleen de muur die direct naar de rechter buren gaat nodig is, de andere kant zit nog een kamer tussen mij en de linker buren, en het is niet dat 24/7 snoeihard muziek draai, maar ik hou wel van een beetje volume 
Ik heb mijn subwoofer op rubberen deurstoppen gezet, dat beviel wel, ik denk dat ik het ook doe bij mij zuilen, scheelt weer in het doordreunen.
Ik heb mijn subwoofer op rubberen deurstoppen gezet, dat beviel wel, ik denk dat ik het ook doe bij mij zuilen, scheelt weer in het doordreunen.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Geen idee wat het kost. Maar het werkt goed. Je krijgt dus die zwevende muur en doet er veel. Alleen de muur naar de buren lijkt me voldoende.
Hier zie je 1 en ander op de site van de Gamma: http://www.gamma.com/stappenplan.html?i=710
Hier zie je 1 en ander op de site van de Gamma: http://www.gamma.com/stappenplan.html?i=710
Ik had nog een idee wat misschien wat simpeler te maken is, gewoon die bruine ( of groene ) isolatie platen die normaal onder het laminaat gelegd worden, op de muur lijmen en dan direct daarop gipsplaten. Zo heb ik toch een zwevende muur en ook nog is het voordeel van de geluids isolerende platen.....
Goed idee?
Goed idee?
-
De Timmerman
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Het kan natuurlijk ook, maar hard die platen op de muur lijmen en dat hard daarop gipsplaten lijmen heeft bijna geen geluidsdempende werking. De platen (die groene/bruine) zijn te dun en te stijf.SoCoM schreef:Ik had nog een idee wat misschien wat simpeler te maken is, gewoon die bruine ( of groene ) isolatie platen die normaal onder het laminaat gelegd worden, op de muur lijmen en dan direct daarop gipsplaten. Zo heb ik toch een zwevende muur en ook nog is het voordeel van de geluids isolerende platen.....
Goed idee?
Re: geluidsisolatie tussenwoning
Dat is de manier. Maar zorg ervoor dat je de voorzetwand nergens hard contact laat maken met de muur. Dus de houten regels niet vastschroeven tegen de muur. gebruik hiervoor montagekitSoCoM schreef:zie plaatje.
Ook moet je tussen het gipsplaat en vloer/plafond een strook schuimrubber o.i.d. brengen zodat het een zwevend geheel wordt.
Ik heb gevonden hoe het heet, Isofix. Ziet er goed uit, ook goede ervaringen op internet gelezen maar is wel vrij prijzig. Maargoed dat moet wel lukken.b_force schreef:wat uitermate goed werkt zijn van dikke (gekleurde) schuim platen.
Ik ben even de naam kwijt, maar die dingen dempen echt bijzonder goed.
Er komt Laminaat in de kamer, nu heb je die groene en bruine platen, zou dat goed genoeg zijn of is het slim om er nog iets extra onder te leggen?