geluidsisolatie tussenwoning

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
KoenVW

geluidsisolatie tussenwoning

Bericht door KoenVW »

Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een middenwoning. Nu krijg ik een slaapkamer op de 1e verdieping. Het nadeel is dat ik gehoord heb dat het huis nogal gehorig is, terwijl ik toch wel graag mijn muziek wil kunnen luisteren. De slaapkamer is nog helemaal kaal, geen vloer of wat dan ook, dus elk geluidsisolerende idee is nog mogelijk. Uiteraard ga ik zo goed mogelijk isolatie materiaal onder de laminaatvloer leggen, en de laminaatvloer komt ook helemaal los te liggen van de muren. Ik had zelf nog een idee om de muur naar de buren te isoleren, zie plaatje. Denken julle dat dit zin heeft, zonee wat kan ik doen om het doorklinken van de muziek te beperken?

alvast bedankt!
Bijlagen
isolatie.png
isolatie.png (8.3 KiB) 5810 keer bekeken
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Heeft zeker zin. Als je zorgt dat er minimaal contact is tussen de muur en de voorzet muur. Bij de bouwmarkten heb je kant en klaar spul hiervoor. Dat is een isolatieschuim met in het midden een metalen plaatje waar je de voorzetwand op kan schroeven. Ik heb dit gebruikt in de spreekcel bij een locale omroep en dit werkt erg goed.
KoenVW

Bericht door KoenVW »

oke dan, enig idee hoeveel dat kant en klare spul kost? Ik denk zelf dat dan alleen de muur die direct naar de rechter buren gaat nodig is, de andere kant zit nog een kamer tussen mij en de linker buren, en het is niet dat 24/7 snoeihard muziek draai, maar ik hou wel van een beetje volume 8)

Ik heb mijn subwoofer op rubberen deurstoppen gezet, dat beviel wel, ik denk dat ik het ook doe bij mij zuilen, scheelt weer in het doordreunen.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Geen idee wat het kost. Maar het werkt goed. Je krijgt dus die zwevende muur en doet er veel. Alleen de muur naar de buren lijkt me voldoende.

Hier zie je 1 en ander op de site van de Gamma: http://www.gamma.com/stappenplan.html?i=710
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Ik had nog een idee wat misschien wat simpeler te maken is, gewoon die bruine ( of groene ) isolatie platen die normaal onder het laminaat gelegd worden, op de muur lijmen en dan direct daarop gipsplaten. Zo heb ik toch een zwevende muur en ook nog is het voordeel van de geluids isolerende platen.....

Goed idee?
De Timmerman

Bericht door De Timmerman »

Kijk ook een op www.rigips.nl

Vervolgens Producten --> wanden

Marc
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

SoCoM schreef:
Ik had nog een idee wat misschien wat simpeler te maken is, gewoon die bruine ( of groene ) isolatie platen die normaal onder het laminaat gelegd worden, op de muur lijmen en dan direct daarop gipsplaten. Zo heb ik toch een zwevende muur en ook nog is het voordeel van de geluids isolerende platen.....

Goed idee?
Het kan natuurlijk ook, maar hard die platen op de muur lijmen en dat hard daarop gipsplaten lijmen heeft bijna geen geluidsdempende werking. De platen (die groene/bruine) zijn te dun en te stijf.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

wat uitermate goed werkt zijn van dikke (gekleurde) schuim platen.
Ik ben even de naam kwijt, maar die dingen dempen echt bijzonder goed.

Een kennis van me gebruikte het bij een kleine studio thuis, waar hij gitaar speelde en dat werkte echt boven alle verwachtingen.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

b_force schreef:
Daar had ik het inderdaad ook over....

Afbeelding
richard

Re: geluidsisolatie tussenwoning

Bericht door richard »

SoCoM schreef:
zie plaatje.
Dat is de manier. Maar zorg ervoor dat je de voorzetwand nergens hard contact laat maken met de muur. Dus de houten regels niet vastschroeven tegen de muur. gebruik hiervoor montagekit

Ook moet je tussen het gipsplaat en vloer/plafond een strook schuimrubber o.i.d. brengen zodat het een zwevend geheel wordt.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kijk ook eens op de site van Merford, daar staat ook flink wat producten hiervoor
KoenVW

Bericht door KoenVW »

b_force schreef:
Ik heb gevonden hoe het heet, Isofix. Ziet er goed uit, ook goede ervaringen op internet gelezen maar is wel vrij prijzig. Maargoed dat moet wel lukken.

Er komt Laminaat in de kamer, nu heb je die groene en bruine platen, zou dat goed genoeg zijn of is het slim om er nog iets extra onder te leggen?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb plastic met daarop de groene platen liggen. Ontkoppeld als de beste als je tenminste de laminaatdelen NIET tegen de muren laat komen. Ook niet als ze uitzetten agv de warmte.

Mijn buren horen mijn set vrijwel niet als ie oerenoekels hard staat te zwaaien. Zoals dat hoort :twisted:

Jan
Plaats reactie