octawoofer - een supersub met SDX15 en 2*PR18
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
octawoofer - een supersub met SDX15 en 2*PR18
zo, de Bredagangers hadden 'm al gezien (ik wilde daar de primeur houden) m'n supersub met de CSS SDX15 en 2 stuks 18" passieve membranen. hier dan wat foto's van t bouwverslag...
[edit]de bouw heb ik samen gedaan met PN
[edit]de bouw heb ik samen gedaan met PN
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door Henkjan op di 27 mei 2008, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
voor de sub: zie viewtopic.php?t=5921 voor de PR moet ik ze er weer uithalen, volgt later dus...Martijn M schreef:Heb je niet nog wat fotootjes van de driver en PR's?
Indrukwekkend gevaarte!!! Indrukwekkend geluid! Hield mooi de pace met de zizoklo, al verwacht ik dat (ie met inspelen zeker) een grote zaal mooier onder druk zal zetten!
Vond jou subtiele cover-up in de woonkamer wel wat hebben........Hahahahahaha! Jammer dat je vrouw het doorhad, veel te intelligent. Gewoon zo bouwen dat ie in een verloren hoekje kan komen te staan, dan heb je meer kans. Ik had mazzel...
Jan
Vond jou subtiele cover-up in de woonkamer wel wat hebben........Hahahahahaha! Jammer dat je vrouw het doorhad, veel te intelligent. Gewoon zo bouwen dat ie in een verloren hoekje kan komen te staan, dan heb je meer kans. Ik had mazzel...
Jan
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Was een leuke uitdaging. De moeilijkheid hierin zit hem vooral in het nauwkeurigheid van de driehoeken.Henkjan schreef:het moeilijke/zware deel van de bouw (het begin) heb ik samen met PN gedaan
ze zou zeggen 60 graden = 60 graden, maar exact 60 graden is weer iets anders
Bij de kleinste afwijking heb je het toch al gauw over een paar mm met deze afmetingen en dan krijg je de octaëder niet meer sluitend.
Daarnaast is het lastig om alle driehoeken exact de zelfde maat te maken. je zou denken met een aanslag op de geleidingsbalk van de zaagtafel moet je een eind komen. Dat klopt, ware het niet dat de punt van de driehoeken zeer kwetsbaar is, zeker omdat ze ook nog eens onder een verstek van 35,5 graden zijn gezaagd. En met het gewicht van 25mm MDF verschuif je dat niet makkelijk.
Na het zagen de twee piramiden gelijmd. Wel zorgen dat het op een vlakke ondergrond gebeurt, zodat de driehoeken onderling niet kunnen verschuiven.
Laatst gewijzigd door PN op wo 28 mei 2008, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
