WAT EEN VOORPRET!
ZBA Luisterdag Breda IV !!! Hoofdtopic en verslag
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Ik heb net pas mijn spullen klaarstaan om in de auto te laden.......Printen van de programma's en dergelijke duurde toch langer dan voorzien
En de sub voorzien van het juiste dempingsmateriaal en de rubber afdichtring.......
Nu ff mijn steekwagen en trolley pakken en ik kan gaan inladen. Dan kan ik nog een uurtje gaan rijden tot ik in Breda ben (slaap bij schoonouders) zodat ik morgen op tijd bij de duiventil ben hahaha
Jee....
Jan
Nu ff mijn steekwagen en trolley pakken en ik kan gaan inladen. Dan kan ik nog een uurtje gaan rijden tot ik in Breda ben (slaap bij schoonouders) zodat ik morgen op tijd bij de duiventil ben hahaha
Jee....
Jan
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Pff, door de spanning kon ik de slaap niet vatten, maar dan ben je wel om half vijf klaarwakker... Daarbij draai ik nu op paracetamol en doet mijn keel pijn. Duidelijk een gevalletje van ergens veel zin in hebben.
Ik voel me zo net iemand met ADHD zeg. :\
Nu nog even geduldig wachten anders wordt Martijn pissig dat ik te vroeg bij zijn deur sta.
Ik voel me zo net iemand met ADHD zeg. :\
Nu nog even geduldig wachten anders wordt Martijn pissig dat ik te vroeg bij zijn deur sta.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
net zoals de vorige Breda's was ook dit een geweldig aangename samenkomst van Audio DIY'nerts bij elkaar
Heren organisatoren, jullie verdienen de dikste pluim.
Wat het materiaal betreft kan ik heel kort zijn. Er was niet één set bij die slecht klonk. Er waren wel een paar setjes die minder scoorden (lees: goede hifi, maar geen high-end), maar die waren dan samengesteld aan een prijs die lager ligt dan menig interlink.
Er had wel wat meer materiaal mogen staan. Wat ik vooral mistte waren de Willie Wortel projecten zoal op Breda 1, 2, 3 werden getoont. Daarmee bedoel ik de ongewone en experimentele ontwerpen. Nu, er was er wel een zeer opvallende dit jaar, nl de waterfles speaker of hoe die ook noemde.
2 personen die ik graag een extra attentie geef.
Doppendoos: Mooi bedacht, de interlink tester. Hij had van 'zijn' ruimte ook gelijk ook een leuke en vredige luisterplek gemaakt.
DJ Harry die mooi voorbereid alles verklaarde wat te horen was en ook leuke vergelijkingstests toonde. Ik zou dit een goede aanpak vinden voor alle ruimtes (Breda 5!).
Superidee van de dag: de worstenbroodjes!
Mislukking van de dag: de meetsessie (of heb ik die gemist?)
Ed.
Heren organisatoren, jullie verdienen de dikste pluim.
Wat het materiaal betreft kan ik heel kort zijn. Er was niet één set bij die slecht klonk. Er waren wel een paar setjes die minder scoorden (lees: goede hifi, maar geen high-end), maar die waren dan samengesteld aan een prijs die lager ligt dan menig interlink.
Er had wel wat meer materiaal mogen staan. Wat ik vooral mistte waren de Willie Wortel projecten zoal op Breda 1, 2, 3 werden getoont. Daarmee bedoel ik de ongewone en experimentele ontwerpen. Nu, er was er wel een zeer opvallende dit jaar, nl de waterfles speaker of hoe die ook noemde.
2 personen die ik graag een extra attentie geef.
Doppendoos: Mooi bedacht, de interlink tester. Hij had van 'zijn' ruimte ook gelijk ook een leuke en vredige luisterplek gemaakt.
DJ Harry die mooi voorbereid alles verklaarde wat te horen was en ook leuke vergelijkingstests toonde. Ik zou dit een goede aanpak vinden voor alle ruimtes (Breda 5!).
Superidee van de dag: de worstenbroodjes!
Mislukking van de dag: de meetsessie (of heb ik die gemist?)
Ed.
Voor mij was het de eerste keer op een luisterdag en zeker niet de laatste! Ik wil organisatoren Jan en Bart bedanken voor de goede organisatie. Het sfeertje was heel aangenaam en het was leuk om nu een gezicht te kunnen plaatsen bij alle nicknames.
Het meeste heb ik genoten van de speakers in ruimte 3. Echt van hoog niveau.
Alleen jammer dat er geen open baffle stond opgesteld. Misschien volgend jaar
Verder vond ik het erg leuk dat harryeng in ruimte 1 mijn (pas gisteren gereed gekomen) dac uitgebreid heeft vergeleken met de reeds opgestelde apparatuur.
Het meeste heb ik genoten van de speakers in ruimte 3. Echt van hoog niveau.
Alleen jammer dat er geen open baffle stond opgesteld. Misschien volgend jaar
Verder vond ik het erg leuk dat harryeng in ruimte 1 mijn (pas gisteren gereed gekomen) dac uitgebreid heeft vergeleken met de reeds opgestelde apparatuur.
Meer foto's!!
Het was inderdaad erg gezellig. Ik vond het ook totaal niet té druk.
Ewoud's waterflessen waren top!
Erg goed dat er nog zo geexperimenteerd wordt! Ze klonken vooral in het mid erg lekker!
Bijna alle speakers die ik hoorde waren van hoog niveau. Zelf ben ik niet zo een fan van het overweldigende laag dat sommige speakers hadden. Dat geeft kleuring in het lagemid, maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn denk ik zo..
Bedankt voor de goede organisatie!
mvg,
Martijn
Het was inderdaad erg gezellig. Ik vond het ook totaal niet té druk.
Ewoud's waterflessen waren top!
Bijna alle speakers die ik hoorde waren van hoog niveau. Zelf ben ik niet zo een fan van het overweldigende laag dat sommige speakers hadden. Dat geeft kleuring in het lagemid, maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn denk ik zo..
Bedankt voor de goede organisatie!
mvg,
Martijn
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Rest van de foto's morgen, maar heb toch wel leuke reacties gehad op de lowbudget. In eerste ruimte waar ze stonden was de bas wat teveel aanwezig, maar nadat we later de dag verhuist waren met de speaker in een kleinere ruimte boven was het een stuk meer in balans. Hoe ze klinken laat ik graag aan andere over. Ik was zeker tevreden....ray5150 schreef:Leuke foto's Edo. Hoe vonden ze je "Low budget vloerstaander"?
Of ga je daar in je eigen topic iets over schrijven ?
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Als je dat bruine 2-weg systeem bedoeld (met de BR pijp onderaan), dat wij aanvankelijk in ruimte 4 mochten beluisteren, die was zeker niet verkeerd.Edo schreef:In eerste ruimte waar ze stonden was de bas wat teveel aanwezig, maar nadat we later de dag verhuist waren met de speaker in een kleinere ruimte boven was het een stuk meer in balans.ray5150 schreef:Hoe vonden ze je "Low budget vloerstaander"?
Zonder een idee te hebben van de kostprijs gaf ik de kritiek dat het een rustig klinkende hifi speaker was, maar verre van high-end. Toen iemand zei wat de kostprijs kreeg ik er toch heel veel respect voor!
Bedankt Camiel,Interficior schreef:Voor de nieuwsgierige mensen die het een en ander wilde weten over een ceedeetje van mij
dat was een keurige CD, hoge opnamekwaliteit en klasse muzikanten.
De 2-weg klonk in ruimte 4 idd wat 'wollig' maar zeker niet zover dat ik er spijt van krijg dat ik ze nabouw.
Spijtig dat ik ze in ruimte 5 niet heb kunnen beluisteren.
Wij zaten dan ook zodanig krap op schema dat we noodgedwongen tijdens de pauze het hazenpad moesten kiezen.
Voor de bezorgden... de rookontwikkeling uit het busje was van afkomstig van een smeulende inlaat slang. Dit is ook alweer in orde gemaakt.
Spijtig dat ik ze in ruimte 5 niet heb kunnen beluisteren.
Wij zaten dan ook zodanig krap op schema dat we noodgedwongen tijdens de pauze het hazenpad moesten kiezen.
Voor de bezorgden... de rookontwikkeling uit het busje was van afkomstig van een smeulende inlaat slang. Dit is ook alweer in orde gemaakt.

