ZBA Luisterdag Breda IV !!! Hoofdtopic en verslag

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Nu lekker mijn speakers + grut naar beneden slepen...

WAT EEN VOORPRET! 8)
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

Zo, alle boxen zijn beneden. Morgen zullen granddaddy en ik er rond negen uur zijn. Is dat te laat?
En de meest belangrijke vraag: is er een lunch verzorgt?
Gebruikersavatar
harryeng
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 16:17
Locatie: Roosendaal

Bericht door harryeng »

Mijn auto is ook vol.
Het is een Grand Scenic, waar ik 5 stoelen uit heb gehaald. Maar ja, zo een stereo is groter als je denkt!
Maar met wat passen en meten ging het er net in.

Tot morgen,
Harry
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb net pas mijn spullen klaarstaan om in de auto te laden.......Printen van de programma's en dergelijke duurde toch langer dan voorzien :oops: En de sub voorzien van het juiste dempingsmateriaal en de rubber afdichtring.......

Nu ff mijn steekwagen en trolley pakken en ik kan gaan inladen. Dan kan ik nog een uurtje gaan rijden tot ik in Breda ben (slaap bij schoonouders) zodat ik morgen op tijd bij de duiventil ben hahaha

Jee....

Jan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

auto is vol, de sub staat te wachten op Aat, CD's in de tas, ik ben er gaar uh klaar voor
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

en wij hebben net 1 concave af.
Nog een uurtje of 2 voor de andere, dan slapen want de ochtend gaat zwaar worden.
Wedden dat wij niet als eerste voor de deur gaan staan!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

En, is ie af?? :D
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Vertel vertel. :lol:
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Pff, door de spanning kon ik de slaap niet vatten, maar dan ben je wel om half vijf klaarwakker... Daarbij draai ik nu op paracetamol en doet mijn keel pijn. Duidelijk een gevalletje van ergens veel zin in hebben.

Ik voel me zo net iemand met ADHD zeg. :\

Nu nog even geduldig wachten anders wordt Martijn pissig dat ik te vroeg bij zijn deur sta. :mrgreen:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
En, is ie af?? :D
yep
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Voor de "trieste" thuisblijvers die dit geweldige event niet konden of wilden (mag ook) meemaken ...

buiten speelt de zon 1e viool.. :D
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

Triest geenszins

Nou ja, niet als jullie straks 10tallen foto's posten
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

net zoals de vorige Breda's was ook dit een geweldig aangename samenkomst van Audio DIY'nerts bij elkaar

Heren organisatoren, jullie verdienen de dikste pluim.

Wat het materiaal betreft kan ik heel kort zijn. Er was niet één set bij die slecht klonk. Er waren wel een paar setjes die minder scoorden (lees: goede hifi, maar geen high-end), maar die waren dan samengesteld aan een prijs die lager ligt dan menig interlink.

Er had wel wat meer materiaal mogen staan. Wat ik vooral mistte waren de Willie Wortel projecten zoal op Breda 1, 2, 3 werden getoont. Daarmee bedoel ik de ongewone en experimentele ontwerpen. Nu, er was er wel een zeer opvallende dit jaar, nl de waterfles speaker of hoe die ook noemde.

2 personen die ik graag een extra attentie geef.

Doppendoos: Mooi bedacht, de interlink tester. Hij had van 'zijn' ruimte ook gelijk ook een leuke en vredige luisterplek gemaakt.

DJ Harry die mooi voorbereid alles verklaarde wat te horen was en ook leuke vergelijkingstests toonde. Ik zou dit een goede aanpak vinden voor alle ruimtes (Breda 5!).

Superidee van de dag: de worstenbroodjes!
Mislukking van de dag: de meetsessie (of heb ik die gemist?)

Ed.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

laat ik dan de twee foto's posten. Als dit geen indruk maakt op dfe thuisblijvers...

Jan, Bart en de rest, die pluim is inderdaad verdiend!
Bijlagen
P1010906.jpg
P1010905.jpg
Komt dat fluitje nou uit die sub, of zijn het mijn oren?
Komt dat fluitje nou uit die sub, of zijn het mijn oren?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Voor mij was het de eerste keer op een luisterdag en zeker niet de laatste! Ik wil organisatoren Jan en Bart bedanken voor de goede organisatie. Het sfeertje was heel aangenaam en het was leuk om nu een gezicht te kunnen plaatsen bij alle nicknames.

Het meeste heb ik genoten van de speakers in ruimte 3. Echt van hoog niveau. :shock:
Alleen jammer dat er geen open baffle stond opgesteld. Misschien volgend jaar :?:

Verder vond ik het erg leuk dat harryeng in ruimte 1 mijn (pas gisteren gereed gekomen) dac uitgebreid heeft vergeleken met de reeds opgestelde apparatuur.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Meer foto's!! :twisted:

Het was inderdaad erg gezellig. Ik vond het ook totaal niet té druk.

Ewoud's waterflessen waren top! 8) Erg goed dat er nog zo geexperimenteerd wordt! Ze klonken vooral in het mid erg lekker!

Bijna alle speakers die ik hoorde waren van hoog niveau. Zelf ben ik niet zo een fan van het overweldigende laag dat sommige speakers hadden. Dat geeft kleuring in het lagemid, maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn denk ik zo..

Bedankt voor de goede organisatie! :)

mvg,

Martijn
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Was een gave dag vandaag. Hoop leuke mensen, gezellig en zeer leuke projecten kunnen beluisteren. Eerst nu een biertje en de auto uitladen, maar alvast even snel wat foto's.
Rest , wat serieuzere foto's komen morgen (incl. text).... :)
Bijlagen
Wat zou hier gedacht worden?...
Wat zou hier gedacht worden?...
Love  is in the air(motion?)
Love is in the air(motion?)
Natuurlijk was een drankje op z'n tijd wel lekker....
Natuurlijk was een drankje op z'n tijd wel lekker....
Momentje voor jezelf Hans?
Momentje voor jezelf Hans?
Het eten was erg lekker....
Het eten was erg lekker....
Heeeeeel veel tangbandjes
Heeeeeel veel tangbandjes
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Leuke foto's Edo. Hoe vonden ze je "Low budget vloerstaander"?
Of ga je daar in je eigen topic iets over schrijven ?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

ray5150 schreef:
Leuke foto's Edo. Hoe vonden ze je "Low budget vloerstaander"?
Of ga je daar in je eigen topic iets over schrijven ?
Rest van de foto's morgen, maar heb toch wel leuke reacties gehad op de lowbudget. In eerste ruimte waar ze stonden was de bas wat teveel aanwezig, maar nadat we later de dag verhuist waren met de speaker in een kleinere ruimte boven was het een stuk meer in balans. Hoe ze klinken laat ik graag aan andere over. Ik was zeker tevreden.... :) maar zoals ik al zij, een echt oordeel geven is moeilijk...laat ik graag aan andere over.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Voor de nieuwsgierige mensen die het een en ander wilde weten over een ceedeetje van mij: Het was deze.

De bassist is Kilian Foster.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Edo schreef:
ray5150 schreef:
Hoe vonden ze je "Low budget vloerstaander"?
In eerste ruimte waar ze stonden was de bas wat teveel aanwezig, maar nadat we later de dag verhuist waren met de speaker in een kleinere ruimte boven was het een stuk meer in balans.
Als je dat bruine 2-weg systeem bedoeld (met de BR pijp onderaan), dat wij aanvankelijk in ruimte 4 mochten beluisteren, die was zeker niet verkeerd.
Zonder een idee te hebben van de kostprijs gaf ik de kritiek dat het een rustig klinkende hifi speaker was, maar verre van high-end. Toen iemand zei wat de kostprijs kreeg ik er toch heel veel respect voor!
Interficior schreef:
Voor de nieuwsgierige mensen die het een en ander wilde weten over een ceedeetje van mij
Bedankt Camiel,
dat was een keurige CD, hoge opnamekwaliteit en klasse muzikanten.
Bijlagen
DSCN6429 [800x600].JPG
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

De 2-weg klonk in ruimte 4 idd wat 'wollig' maar zeker niet zover dat ik er spijt van krijg dat ik ze nabouw.

Spijtig dat ik ze in ruimte 5 niet heb kunnen beluisteren.
Wij zaten dan ook zodanig krap op schema dat we noodgedwongen tijdens de pauze het hazenpad moesten kiezen.

Voor de bezorgden... de rookontwikkeling uit het busje was van afkomstig van een smeulende inlaat slang. Dit is ook alweer in orde gemaakt.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zo, nog meer foto's:
Bijlagen
P1010056.JPG
Pizza...!!!!!!!!!!!!!!!!
Pizza...!!!!!!!!!!!!!!!!
P1010054.JPG
P1010053.JPG
Subje.....
Subje.....
Even uitpuffen.....
Even uitpuffen.....
P1010047.JPG
P1010043.JPG
P1010040.JPG
P1010038.JPG
P1010032.JPG
Ruimte 3
Ruimte 3
P1010026.JPG
De grote vloerstaander met z'n ceramische units. Erg eerlijke speakers, maar boor jazz/blues voor mij iets te klinisch. Voor klassiek erg detailrijk en bijna perfect.  Degene daarnaast van Indoubt was ook een leuke creatie. Side-sub en MTM met tangbandjes
De grote vloerstaander met z'n ceramische units. Erg eerlijke speakers, maar boor jazz/blues voor mij iets te klinisch. Voor klassiek erg detailrijk en bijna perfect. Degene daarnaast van Indoubt was ook een leuke creatie. Side-sub en MTM met tangbandjes
Lekker luisteren in ruimte 4. De kleine kamer boven.
Lekker luisteren in ruimte 4. De kleine kamer boven.
"weet jij nog hoe dat zat Bart" - "Nee Jan, maar nu hebben we geen geluid meer. Welk knopje zat je net?" - "Tsja Bart.....snap er geen ... meer van".
"weet jij nog hoe dat zat Bart" - "Nee Jan, maar nu hebben we geen geluid meer. Welk knopje zat je net?" - "Tsja Bart.....snap er geen ... meer van".
Even luisteren allemaal
Even luisteren allemaal
P1010016.JPG
Aansturen met buizen.
Aansturen met buizen.
De rode vloerstanders van Carlo. Mooi gemaakt. Slank, lekker geluidje.
De rode vloerstanders van Carlo. Mooi gemaakt. Slank, lekker geluidje.
P1010013.JPG
P1010012.JPG
P1010007.JPG
P1010008.JPG
Nice....
Nice....
DE nieuwe subjes van Tymphany (LAT). De onderste heb ik even kunnen beluisteren en ik vrees dat ik hiermee binnenkort toch wat mee ga maken.....veelbelovend.
DE nieuwe subjes van Tymphany (LAT). De onderste heb ik even kunnen beluisteren en ik vrees dat ik hiermee binnenkort toch wat mee ga maken.....veelbelovend.
Het filtercompartiment van de speakers van Ed. Echt een masterpeace deze speaker. Looks zijn erg mooi, afwerking tot nu toe is perfectie, filteropzet erg leuk bedacht en nog een lekker geluid ook. Ik vond het laag best meevallen, wel lekker eigelijk. Md e
Het filtercompartiment van de speakers van Ed. Echt een masterpeace deze speaker. Looks zijn erg mooi, afwerking tot nu toe is perfectie, filteropzet erg leuk bedacht en nog een lekker geluid ook. Ik vond het laag best meevallen, wel lekker eigelijk. Md e
Nog even zaal 1....
Nog even zaal 1....
Best druk. 61 man in totaal meen ik....
Best druk. 61 man in totaal meen ik....
En ook daar worden natuurlijk foto's van gemaakt.
En ook daar worden natuurlijk foto's van gemaakt.
Wowly (jan) doet buiten het openingswoord.
Wowly (jan) doet buiten het openingswoord.
Versterkers van Doppedoos en Daddy
Versterkers van Doppedoos en Daddy
bla bla bla bla
bla bla bla bla
En ruimte 5, beneden. Harde zaal, met nogal wat laagtoevoeging aan de speakers die daar stonden. Hier vond o.a. de meetsessie plaats en een leuke vergelijking van interlinks.
En ruimte 5, beneden. Harde zaal, met nogal wat laagtoevoeging aan de speakers die daar stonden. Hier vond o.a. de meetsessie plaats en een leuke vergelijking van interlinks.
Jeroen bekijkt de administratie van Tim.....Klopt alles?
Jeroen bekijkt de administratie van Tim.....Klopt alles?
Nog meer tangbandjes.....
Nog meer tangbandjes.....
Aparte kleur, maar kijkende naar de vorm past het goed bij elkaar. Niet kunnen beluisteren, maar zeker creatief idee.
Aparte kleur, maar kijkende naar de vorm past het goed bij elkaar. Niet kunnen beluisteren, maar zeker creatief idee.
Van links naar rechts: tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband.
Van links naar rechts: tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband, tangband.
Expirementele opstelling. Bij het eerste aanzicht dacht ik nog van..mmm...maar na wat geluisterd te hebben was ik verbaasd dat dit, ondanks de looks, een lekker geluidje gaf. Hoop dat ze volgend jaar er ook weer bij zijn en dan mooi afgewerkt.
Expirementele opstelling. Bij het eerste aanzicht dacht ik nog van..mmm...maar na wat geluisterd te hebben was ik verbaasd dat dit, ondanks de looks, een lekker geluidje gaf. Hoop dat ze volgend jaar er ook weer bij zijn en dan mooi afgewerkt.
Ruimte 1 beneden.
Ruimte 1 beneden.
Henkjan schroeft nog even een woofertje erin....was dit nu ook tangband?????
Henkjan schroeft nog even een woofertje erin....was dit nu ook tangband?????
Nog even druk aan het handelen...
Nog even druk aan het handelen...
En alles nog even op een rijtje.....
En alles nog even op een rijtje.....
Dit was een hele leuke verrassing. <br />Strak, lekker laag, mooi in balans met mid en hoog. Echt een lekkere monitor.
Dit was een hele leuke verrassing.
Strak, lekker laag, mooi in balans met mid en hoog. Echt een lekkere monitor.
Ruimte 4, de kleine zaal boven.
Ruimte 4, de kleine zaal boven.
P1000969.JPG
De MTM creatie van Bart. Peerless woofertjes en Focal tweeter. Op de buizenversterker die er stond was dit zeker een lekker klinkende speaker.
De MTM creatie van Bart. Peerless woofertjes en Focal tweeter. Op de buizenversterker die er stond was dit zeker een lekker klinkende speaker.
Ruimte 3 (grote zaal boven)
Ruimte 3 (grote zaal boven)
He filter van Carlo z'n kleine zilveren monitoren.
He filter van Carlo z'n kleine zilveren monitoren.
's ochtends maar eens alles op z'n plek zetten. Tafels opzij, stoelen klaarzetten, demping plaatsen etc etc.
's ochtends maar eens alles op z'n plek zetten. Tafels opzij, stoelen klaarzetten, demping plaatsen etc etc.
Laatst gewijzigd door Edo op zo 25 mei 2008, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

En de laatste...

Het bleef nog lang gezellig.

Topdag.
Bijlagen
P1010062.JPG
P1010061.JPG
P1010060.JPG
P1010058.JPG
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

helemaal vanuit Mambo Beach ...

:mrgreen:
Bijlagen
Tech Graphix.JPG
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”