Ik ben een tijdje geleden begonnen met het bouwen van de speaka 2 set.
Van wat begon als en geintje is toch al wat uitgebreider geworden.
En nu vraag ik me af of ik die speaka 2 set er wel in moet bouwen of niet.
Ik zit dus vast aan de afgesloten behuizing voor de mid.
Wat denken jullie? Is het 't waard om in een bestaande kast van speaka 2 andere speakers aan te schaffen? En zo ja welke 3-weg set(s) zal daar voor in aanmerking komen.
Ik kan het natuurlijk altijd eerst afbouwens en later alsnog betere speakers inbouwens. Leer ik me ook hoe dat moet of wordt dat een lastig verhaal?
Groeten,
Wytze
Andere speakers inbouwen?
Moderator: Beheerdersteam
-
wytze_hoekstra@hotmail
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do 26 apr 2007, 10:31
- Locatie: Västerås
Andere speakers inbouwen?
- Bijlagen
-
- 300290-an-01-fr-kit_audio.pdf
- (484.96 KiB) 253 keer gedownload
Nou, als ik zo je foto's zie.....
Ben je al aardig op de goede weg !
Mijn idee : afbouwen, er een tijdje van genieten en dan bedenken/zoeken/luisteren/kijken naar wat je evt. nog meer/anders zou willen.
(je kunt altijd je conrad-setje verkopen/weggeven)
Uit je post maak ik op dat je (nu al) denkt dat 't waarschijnlijk niks wordt (qua geluid, die kast is prima!). Maar gun 't spul een tijdje in je installatie. Waar draai je nu mee ? Is het beter/slechter/gelijkwaardig ?
Ik denk dat 't makkelijker is om "helemaal op nieuw" te beginnen (met ander ontwerp) dan dit aanpakken en een poging doen tot verbetering.
Suc6
Henk
Ben je al aardig op de goede weg !
Mijn idee : afbouwen, er een tijdje van genieten en dan bedenken/zoeken/luisteren/kijken naar wat je evt. nog meer/anders zou willen.
(je kunt altijd je conrad-setje verkopen/weggeven)
Uit je post maak ik op dat je (nu al) denkt dat 't waarschijnlijk niks wordt (qua geluid, die kast is prima!). Maar gun 't spul een tijdje in je installatie. Waar draai je nu mee ? Is het beter/slechter/gelijkwaardig ?
Ik denk dat 't makkelijker is om "helemaal op nieuw" te beginnen (met ander ontwerp) dan dit aanpakken en een poging doen tot verbetering.
Suc6
Henk
-
wytze_hoekstra@hotmail
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do 26 apr 2007, 10:31
- Locatie: Västerås
Op het moment heb ik overigens heel oud spul van philips 2 keer 40 Watt met dubbele cassette
en een platen speler er boven op.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke versterker ik wil aanschaffen.
Heb een oog voor de Denon PMA-700AE en de NAD C325Bee maar als ik klaar ben kon ik bij hifiklubben verschillende versterkers proberen....
Dus ik zal er wat dat betreft toch wel op vooruit gaan hoop ik.
Maar ik zal ze eerst nog moeten afbouwens en misschien later met een beter ontwerp beginnen.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke versterker ik wil aanschaffen.
Heb een oog voor de Denon PMA-700AE en de NAD C325Bee maar als ik klaar ben kon ik bij hifiklubben verschillende versterkers proberen....
Dus ik zal er wat dat betreft toch wel op vooruit gaan hoop ik.
Maar ik zal ze eerst nog moeten afbouwens en misschien later met een beter ontwerp beginnen.
Is dat de Hifiklubben in Uppsala? Das een nette winkel wel en de verkopers die ik er gesproken heb lijken me van het juiste audio-hout gesneden... Richting Stockholm heb ik geen ervaring.
Wat betreft de speaka... Weet je, ik zou de baffle verwijderbaar maken. dan kan je later eventueel dat tussenschot tussen mid en wooferkamer verwijderen mocht het echt niets worden en dus het gefineerde achterdeel kanibaliseren. Ik denk dat die speaka set echt niet heel slecht is maar je zou kunnen kijken of er iets met de monacor instapseries is te doen en de kast daarop om te bouwen als je dit niet (meer) vertrouwd. Kan je eens aangeven wat de inhoud is per kamer van jouw kasten?
Wat betreft de speaka... Weet je, ik zou de baffle verwijderbaar maken. dan kan je later eventueel dat tussenschot tussen mid en wooferkamer verwijderen mocht het echt niets worden en dus het gefineerde achterdeel kanibaliseren. Ik denk dat die speaka set echt niet heel slecht is maar je zou kunnen kijken of er iets met de monacor instapseries is te doen en de kast daarop om te bouwen als je dit niet (meer) vertrouwd. Kan je eens aangeven wat de inhoud is per kamer van jouw kasten?
-
wytze_hoekstra@hotmail
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do 26 apr 2007, 10:31
- Locatie: Västerås
Ik denk dat het verwijderen van het tussenschot lastig zal worden. Heb alles namelijk geschroeft en uiteraard weg geplamuurd. Maar onmogelijk is het niet natuurlijk.
Maar het volume
bovenkamer:47,4 liter
onderkamer:4,7 liter
zonder tussenkamer: 52,7 liter
Ik reken dan overigens zonder dempingmateriaal.
Maar het volume
bovenkamer:47,4 liter
onderkamer:4,7 liter
zonder tussenkamer: 52,7 liter
Ik reken dan overigens zonder dempingmateriaal.
