ZBA Luisterdag Breda IV SETS/APPARATUUR
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ZBA Luisterdag Breda IV SETS/APPARATUUR
APPARATUUR/SETS
(Om Jan wat te ontzien gaan Edo en ik (Bart_M) hiervoor zorgen.
In dit topic graag aangeven wat je wil meenemen.
Wij zullen kijken waarmee we dit het beste kunnen combineren. We zullen eerst moeten inventariseren wat er is, anders hebben we straks halve sets.
Het is NIET de bedoeling gewoon wat mee te nemen en op de dag zelf te bekijken of je een set compleet kunt krijgen. Dit leidt tot matige setopbouw, langdurige set-opbouw of incomplete setopbouw. Deze zijn allemaal niet gewenst.
Wat mag je meenemen. Nou, bijvoorbeeld speakers, voorversterkers, eindversterkers, geintegreerde versterkers, dvd-speler, speakerkabels, interlinks, netsnoeren, verdeelsnoeren maar ook dempingsmateriaal om de ruimte's te dempen en acoustisch te optimaliseren!
Wowly/Edo/Bart
Ps. Modjes, mag ik (Bart) vragen om vanaf nu alleen mij de wijzigingen te laten doen in het Excel sheet? Ik werk hem offline bij en zal regelmatig een upload doen.
(Om Jan wat te ontzien gaan Edo en ik (Bart_M) hiervoor zorgen.
In dit topic graag aangeven wat je wil meenemen.
Wij zullen kijken waarmee we dit het beste kunnen combineren. We zullen eerst moeten inventariseren wat er is, anders hebben we straks halve sets.
Het is NIET de bedoeling gewoon wat mee te nemen en op de dag zelf te bekijken of je een set compleet kunt krijgen. Dit leidt tot matige setopbouw, langdurige set-opbouw of incomplete setopbouw. Deze zijn allemaal niet gewenst.
Wat mag je meenemen. Nou, bijvoorbeeld speakers, voorversterkers, eindversterkers, geintegreerde versterkers, dvd-speler, speakerkabels, interlinks, netsnoeren, verdeelsnoeren maar ook dempingsmateriaal om de ruimte's te dempen en acoustisch te optimaliseren!
Wowly/Edo/Bart
Ps. Modjes, mag ik (Bart) vragen om vanaf nu alleen mij de wijzigingen te laten doen in het Excel sheet? Ik werk hem offline bij en zal regelmatig een upload doen.
- Bijlagen
-
- Luistersets.xls
- (38.5 KiB) 382 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Wowly op di 20 mei 2008, 21:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik kom er juist achter dat we eigenlijk 3 of 4 pre amps tekort komen.
Ruimte 1 is in orde, daar staat nu een pass labs
Ruimte 2 heeft T-amp (zit toch volume regeling op?) en een LM4780 versterkertje. Geen pre hier dus!!!
In ruimte 3 zal ik mijn cd speler zetten, deze heeft een volume regeling die ook via de afstandsbediening te regelen is. Is alleen wel via RCA out. Balanced out is niet volume gestuurd...
Ruimte 4 heeft de relaixed pre
Ruimte 5 heeft nog niets...
Ruimte 1 is in orde, daar staat nu een pass labs
Ruimte 2 heeft T-amp (zit toch volume regeling op?) en een LM4780 versterkertje. Geen pre hier dus!!!
In ruimte 3 zal ik mijn cd speler zetten, deze heeft een volume regeling die ook via de afstandsbediening te regelen is. Is alleen wel via RCA out. Balanced out is niet volume gestuurd...
Ruimte 4 heeft de relaixed pre
Ruimte 5 heeft nog niets...
Laatst gewijzigd door Bart_M op vr 23 mei 2008, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je dit zou kunnen doen, heel graag. Dan kunnen we een vergelijk doen met een andere amp dan de Pass.harryeng schreef:Moet mijn Pass ook andere versterkers aansturen?Bart_M schreef:Ik kom er juist achter dat we eigenlijk 3 of 4 pre amps tekort komen.
Misschien kan Rob Dingen er nog 2 regelen, maar waarschijnlijk zijn deze balanced out...
Ruimte 1 is in orde, daar staat nu een pass labs
Momenteel heeft hij een RCA in, 2 balanced in, en alleen balanced out. Indien hij de UcD single ended moet aansturen, waarschuw even want dan moet ik een verloop in elkaar solderen.
Tja, mijn nieuwe PassLabs UGS staat nog in de steigers...
Groeten, Harry
Groeten, Harry.
********** Let op: huishoudelijke mededeling **********
Laatste oproep: Kan iedereen dit topic en de sheet nog eens goed doornemen? Ik heb nu achter veel apparatuur een voorstel voor een ruimte gezet.
* Is er appartuur die niet op tijd klaar gaat zijn of niet beschikbaar is, laat het me dan weten!
* Reageer in dit topic en niet via PM, na tientallen berichten ben ik het overzicht zo kwijt.
Zodra ik de sheet heb geupdate, verwijder ik de post om het zo overzichtelijk te houden.
We zoeken nog de volgende zaken:
* 1 setje speaker stands
* Dempingsmateriaal (dekens e.d.)
* Genoeg kabels -> speakerkabels, interlinks en stroomkabels!!!
Tenslotte staan in de Excel sheet nu ook de luisterruimtes genoteerd achter de apparatuur. Dit is een voorstel van Jan en mij, ben je het er niet meer eens, geef een seintje.
Staat er achter jouw apparatuur nog niets, geef dan aan waar je hem wilt hebben.
Ik reken hier ook op jullie input, dus laat je horen!!!
Update: 22/05/08 13:45
Ik heb verschillende personen die kabels aanbieden. Neem zoveel mogelijk mee, beter teveel dan tekort in deze kwestie.
Update: 23/05/08 8:30
Let op, het is bijna zaterdag. Neem het topic en de sheet nog eens door, wellicht zijn er wijzigingen die je over het hoofd hebt gezien.
Op dit moment moeten we nog kabels en voorversterkers hebben. Kabels mag iedereen meenemen, liever teveel dan te weinig. Je hoeft dit ook niet te melden.
Pre amps nog wel aanmelden in dit topic.
Vanavond om 20:00 sluit dit topic, aangezien alles uitgeprint moet worden. Dus tot die tijd kan ik nog zaken wijzigen!
Laatste oproep: Kan iedereen dit topic en de sheet nog eens goed doornemen? Ik heb nu achter veel apparatuur een voorstel voor een ruimte gezet.
* Is er appartuur die niet op tijd klaar gaat zijn of niet beschikbaar is, laat het me dan weten!
* Reageer in dit topic en niet via PM, na tientallen berichten ben ik het overzicht zo kwijt.
Zodra ik de sheet heb geupdate, verwijder ik de post om het zo overzichtelijk te houden.
We zoeken nog de volgende zaken:
* 1 setje speaker stands
* Dempingsmateriaal (dekens e.d.)
* Genoeg kabels -> speakerkabels, interlinks en stroomkabels!!!
Tenslotte staan in de Excel sheet nu ook de luisterruimtes genoteerd achter de apparatuur. Dit is een voorstel van Jan en mij, ben je het er niet meer eens, geef een seintje.
Staat er achter jouw apparatuur nog niets, geef dan aan waar je hem wilt hebben.
Ik reken hier ook op jullie input, dus laat je horen!!!
Update: 22/05/08 13:45
Ik heb verschillende personen die kabels aanbieden. Neem zoveel mogelijk mee, beter teveel dan tekort in deze kwestie.
Update: 23/05/08 8:30
Let op, het is bijna zaterdag. Neem het topic en de sheet nog eens door, wellicht zijn er wijzigingen die je over het hoofd hebt gezien.
Op dit moment moeten we nog kabels en voorversterkers hebben. Kabels mag iedereen meenemen, liever teveel dan te weinig. Je hoeft dit ook niet te melden.
Pre amps nog wel aanmelden in dit topic.
Vanavond om 20:00 sluit dit topic, aangezien alles uitgeprint moet worden. Dus tot die tijd kan ik nog zaken wijzigen!
Laatst gewijzigd door Bart_M op vr 23 mei 2008, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beetje laat (drukdrukdruk)..
Ik wil meenemen: laptop + harde schijf vol muziek (meerendeel .flac formaat geript met AccurateRip dus 100% perfect) + Alien DAC. Budget spul dus een mooie bron voor ruimte 2 lijkt me. Software & drivers op de laptop zijn volledig bitperfect.
Hier in het pand waar ik werk zit ook ons zusterbedrijf: US Blaster
Mocht het nodig zijn dan kan ik vragen of ik voor het weekend wat kabels en interlinks kan lenen. Zal geen high-end zijn maar wel gewoon degelijk spul. Wowly, bel me als dit nodig is.
Ik wil meenemen: laptop + harde schijf vol muziek (meerendeel .flac formaat geript met AccurateRip dus 100% perfect) + Alien DAC. Budget spul dus een mooie bron voor ruimte 2 lijkt me. Software & drivers op de laptop zijn volledig bitperfect.
Hier in het pand waar ik werk zit ook ons zusterbedrijf: US Blaster
Mocht het nodig zijn dan kan ik vragen of ik voor het weekend wat kabels en interlinks kan lenen. Zal geen high-end zijn maar wel gewoon degelijk spul. Wowly, bel me als dit nodig is.
Jan en ik hebben het er nog wel over gehad, maar we willen toch geen commercieel bedrijf erbij.asterduc schreef:Ik had de organisatoren de tip gegeven om eens bij Merford te vragen.jeroen_d schreef:Dempingsmateriaal!!!
http://www.akoestiekwinkel.nl/
Weet niet of daar iets uit de bus is gekomen.
In de hoofdzetel van Merford werkt een doorwinterde hobbyist speakerbouwer. Eric Visser dacht ik dat hij noemt.
Merford wil aktiever worden in geluidsbeheersing naar studios e.d.
Als Eric zich daarvoor wil inzetten dan kan hij ongetwijfeld gebruik maken van demping die zij voorhanden hebben in Gorinchem.
Ed
Als ik een winkel had en ik ging op locatie, zou ik echt alles optimaal willen hebben. Dus wellicht van tevoren een bezoek enzo.
Het is een goed voorstel, maar we gaan er toch vanaf zien.
Toch bedankt voor de tip.
Leuk, staat erbij.Timmes schreef:Een beetje laat (drukdrukdruk)..
Ik wil meenemen: laptop + harde schijf vol muziek (meerendeel .flac formaat geript met AccurateRip dus 100% perfect) + Alien DAC. Budget spul dus een mooie bron voor ruimte 2 lijkt me. Software & drivers op de laptop zijn volledig bitperfect.
Hier in het pand waar ik werk zit ook ons zusterbedrijf: US Blaster
Mocht het nodig zijn dan kan ik vragen of ik voor het weekend wat kabels en interlinks kan lenen. Zal geen high-end zijn maar wel gewoon degelijk spul. Wowly, bel me als dit nodig is.
Als je wat kabels kan lenen, graag. We kunnen niet teveel hebben.
Ik neem ook nog wel een setje of 2 interlinkjes mee. Stekkerblokken heb ik alleen standaardspul (cheap) vrij. Ik zal wat mee nemen maar voor het hoge einde spul is het misschien niet het juiste.
Ik neem ook 64 mini worstebrrodjes mee ook al kun je daar niet naar luisteren. Als er geen oventje is moeten we ze maar op een soldeerbout prikken.
Ik neem ook 64 mini worstebrrodjes mee ook al kun je daar niet naar luisteren. Als er geen oventje is moeten we ze maar op een soldeerbout prikken.
Interficior schreef:Dan heb ik een heel speciale SR-7000 denk ik?Bart_M schreef:Bedankt voor het aanbod.Interficior schreef:Bart,
Ik kan wel mijn SR7000 meenemen indien gewenst? Het aanbod staat nog, en hij kan fungeren als voorversterker. Niet ideaal, maar toch.
Ook: ik heb een kabel gescoord van USB naar 2x DIN voor de FBQ2496!
Ik zou heel ook nog wat mooie zelfbouw voorversterkers willen hebben.
De SR7000 heeft geen pre outs, dus we kunnen geen eindversterkers wisselen.
Kan ik vanavond uitsluitsel geven hierover?
Ik zal ook mijn eigen kabeltje meenemen, ik weet zeker dat die werkt. Maar die van jou wil ik ook wel testen.
Ik was ervan overtuigd dat deze geen pre outs had.
Goed dat ik verkeerd zat.
In dat geval is hij zeer welkom.

Ik neem de karkassen van mijn dipoolbassen mee, om ze over te dragen aan Martijn M. Deze kunnen prima dienst doen als lekker stevige speakerstands.Bart_M schreef:Naast kabel en dempingsspul zoek ik nog echt de volgende zaken:
* 1 setje speakerstands
* een stuk of 3 voorversterkers!
Wie kan me hieraan helpen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
jaja, ik sjouw me rot, moet nog 4 stuks drivers monteren, 2 kasten op voetplaat zetten, de PS1 uit de kast halen, kinderen in bad, CD's utizoeken, en dan begint er een op te jagen
btw: als je ruimte 2 wat te vol met speakers vindt, dan zouden de FR125's wel ergens anders kunnen. ergens met een niet te kleine luisterafstand, wegens de bundeling.
btw: als je ruimte 2 wat te vol met speakers vindt, dan zouden de FR125's wel ergens anders kunnen. ergens met een niet te kleine luisterafstand, wegens de bundeling.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Das jammer Sander, ik had nmlk ook nog wat leuke vraagjes voor een UCD gitaarversterker die ik moet maken voor mijn minor op school.
(uiteraard met buizen)
Had je graag weer eens ontmoet.
Ik heb trouwens voor de buizenmannen even een impedantie correctie netwerkje gemaakt
Wie weet wat het doet
(is gewoon extern)
(uiteraard met buizen)
Had je graag weer eens ontmoet.
Ik heb trouwens voor de buizenmannen even een impedantie correctie netwerkje gemaakt
Wie weet wat het doet
(is gewoon extern)
Ik heb bij mijn DCX een stel rca-xlr kabels. Ik weet niet of dat ook bij die pre werkt, maar tis allicht te proberen indien nodigBart_M schreef:Oef, er kan weer iets van mijn lijstje (of is het nu juist erbij?)
Nu alleen nog voorversterkers....
EDIT: toch nog 1 voorversterker van Rob. Is alleen balanced in en out. Maar dat combineren we wel.
