ZBA Luisterdag Breda IV SETS/APPARATUUR

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

ZBA Luisterdag Breda IV SETS/APPARATUUR

Bericht door Wowly »

APPARATUUR/SETS
(Om Jan wat te ontzien gaan Edo en ik (Bart_M) hiervoor zorgen.

In dit topic graag aangeven wat je wil meenemen.
Wij zullen kijken waarmee we dit het beste kunnen combineren. We zullen eerst moeten inventariseren wat er is, anders hebben we straks halve sets.

Het is NIET de bedoeling gewoon wat mee te nemen en op de dag zelf te bekijken of je een set compleet kunt krijgen. Dit leidt tot matige setopbouw, langdurige set-opbouw of incomplete setopbouw. Deze zijn allemaal niet gewenst.

Wat mag je meenemen. Nou, bijvoorbeeld speakers, voorversterkers, eindversterkers, geintegreerde versterkers, dvd-speler, speakerkabels, interlinks, netsnoeren, verdeelsnoeren maar ook dempingsmateriaal om de ruimte's te dempen en acoustisch te optimaliseren!

Wowly/Edo/Bart

Ps. Modjes, mag ik (Bart) vragen om vanaf nu alleen mij de wijzigingen te laten doen in het Excel sheet? Ik werk hem offline bij en zal regelmatig een upload doen.
Bijlagen
Luistersets.xls
(38.5 KiB) 382 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Wowly op di 20 mei 2008, 21:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik kom er juist achter dat we eigenlijk 3 of 4 pre amps tekort komen.

Ruimte 1 is in orde, daar staat nu een pass labs

Ruimte 2 heeft T-amp (zit toch volume regeling op?) en een LM4780 versterkertje. Geen pre hier dus!!!

In ruimte 3 zal ik mijn cd speler zetten, deze heeft een volume regeling die ook via de afstandsbediening te regelen is. Is alleen wel via RCA out. Balanced out is niet volume gestuurd...

Ruimte 4 heeft de relaixed pre

Ruimte 5 heeft nog niets...
Laatst gewijzigd door Bart_M op vr 23 mei 2008, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

harryeng schreef:
Bart_M schreef:
Ik kom er juist achter dat we eigenlijk 3 of 4 pre amps tekort komen.

Misschien kan Rob Dingen er nog 2 regelen, maar waarschijnlijk zijn deze balanced out...

Ruimte 1 is in orde, daar staat nu een pass labs
Moet mijn Pass ook andere versterkers aansturen?
Momenteel heeft hij een RCA in, 2 balanced in, en alleen balanced out. Indien hij de UcD single ended moet aansturen, waarschuw even want dan moet ik een verloop in elkaar solderen.

Tja, mijn nieuwe PassLabs UGS staat nog in de steigers...

Groeten, Harry

Groeten, Harry.
Als je dit zou kunnen doen, heel graag. Dan kunnen we een vergelijk doen met een andere amp dan de Pass. 8)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

********** Let op: huishoudelijke mededeling **********

Laatste oproep: Kan iedereen dit topic en de sheet nog eens goed doornemen? Ik heb nu achter veel apparatuur een voorstel voor een ruimte gezet.

* Is er appartuur die niet op tijd klaar gaat zijn of niet beschikbaar is, laat het me dan weten!

* Reageer in dit topic en niet via PM, na tientallen berichten ben ik het overzicht zo kwijt.
Zodra ik de sheet heb geupdate, verwijder ik de post om het zo overzichtelijk te houden.

We zoeken nog de volgende zaken:
* 1 setje speaker stands
* Dempingsmateriaal (dekens e.d.)
* Genoeg kabels -> speakerkabels, interlinks en stroomkabels!!!

Tenslotte staan in de Excel sheet nu ook de luisterruimtes genoteerd achter de apparatuur. Dit is een voorstel van Jan en mij, ben je het er niet meer eens, geef een seintje.
Staat er achter jouw apparatuur nog niets, geef dan aan waar je hem wilt hebben.

Ik reken hier ook op jullie input, dus laat je horen!!!

Update: 22/05/08 13:45
Ik heb verschillende personen die kabels aanbieden. Neem zoveel mogelijk mee, beter teveel dan tekort in deze kwestie. :)

Update: 23/05/08 8:30
Let op, het is bijna zaterdag. Neem het topic en de sheet nog eens door, wellicht zijn er wijzigingen die je over het hoofd hebt gezien.
Op dit moment moeten we nog kabels en voorversterkers hebben. Kabels mag iedereen meenemen, liever teveel dan te weinig. Je hoeft dit ook niet te melden.
Pre amps nog wel aanmelden in dit topic.

Vanavond om 20:00 sluit dit topic, aangezien alles uitgeprint moet worden. Dus tot die tijd kan ik nog zaken wijzigen!
Laatst gewijzigd door Bart_M op vr 23 mei 2008, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Dempingsmateriaal!!!

Ik heb hier vorig jaar ook om gevraagd en je hebt nooit genoeg. Ook vorig jaar was er weer veel te weinig, vooral de grote ruimtes hebben een lastige akoestiek. Als iedereen een oude slaapzak of deken mee neemt komen we een heel eind.
Gebruikersavatar
Timmes
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 10 dec 2006, 23:22

Bericht door Timmes »

Een beetje laat (drukdrukdruk)..

Ik wil meenemen: laptop + harde schijf vol muziek (meerendeel .flac formaat geript met AccurateRip dus 100% perfect) + Alien DAC. Budget spul dus een mooie bron voor ruimte 2 lijkt me. Software & drivers op de laptop zijn volledig bitperfect.

Hier in het pand waar ik werk zit ook ons zusterbedrijf: US Blaster

Mocht het nodig zijn dan kan ik vragen of ik voor het weekend wat kabels en interlinks kan lenen. Zal geen high-end zijn maar wel gewoon degelijk spul. Wowly, bel me als dit nodig is.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

wol5455 schreef:
wordt er ook een mini cursus speakermetingen gedaan
Ja. :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

eerder een micro cursus :P
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

asterduc schreef:
jeroen_d schreef:
Dempingsmateriaal!!!
Ik had de organisatoren de tip gegeven om eens bij Merford te vragen.
http://www.akoestiekwinkel.nl/
Weet niet of daar iets uit de bus is gekomen.

In de hoofdzetel van Merford werkt een doorwinterde hobbyist speakerbouwer. Eric Visser dacht ik dat hij noemt.
Merford wil aktiever worden in geluidsbeheersing naar studios e.d.
Als Eric zich daarvoor wil inzetten dan kan hij ongetwijfeld gebruik maken van demping die zij voorhanden hebben in Gorinchem.

Ed
Jan en ik hebben het er nog wel over gehad, maar we willen toch geen commercieel bedrijf erbij.
Als ik een winkel had en ik ging op locatie, zou ik echt alles optimaal willen hebben. Dus wellicht van tevoren een bezoek enzo.
Het is een goed voorstel, maar we gaan er toch vanaf zien.

Toch bedankt voor de tip. :wink:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Timmes schreef:
Een beetje laat (drukdrukdruk)..

Ik wil meenemen: laptop + harde schijf vol muziek (meerendeel .flac formaat geript met AccurateRip dus 100% perfect) + Alien DAC. Budget spul dus een mooie bron voor ruimte 2 lijkt me. Software & drivers op de laptop zijn volledig bitperfect.

Hier in het pand waar ik werk zit ook ons zusterbedrijf: US Blaster

Mocht het nodig zijn dan kan ik vragen of ik voor het weekend wat kabels en interlinks kan lenen. Zal geen high-end zijn maar wel gewoon degelijk spul. Wowly, bel me als dit nodig is.
Leuk, staat erbij.

Als je wat kabels kan lenen, graag. We kunnen niet teveel hebben. :)
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Naast kabel en dempingsspul zoek ik nog echt de volgende zaken:
* 1 setje speakerstands
* een stuk of 3 voorversterkers!

Wie kan me hieraan helpen?
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ik neem ook nog wel een setje of 2 interlinkjes mee. Stekkerblokken heb ik alleen standaardspul (cheap) vrij. Ik zal wat mee nemen maar voor het hoge einde spul is het misschien niet het juiste.

Ik neem ook 64 mini worstebrrodjes mee ook al kun je daar niet naar luisteren. Als er geen oventje is moeten we ze maar op een soldeerbout prikken. :D
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Interficior schreef:
Bart_M schreef:
Interficior schreef:
Bart,
Ik kan wel mijn SR7000 meenemen indien gewenst? Het aanbod staat nog, en hij kan fungeren als voorversterker. Niet ideaal, maar toch.

Ook: ik heb een kabel gescoord van USB naar 2x DIN voor de FBQ2496!
Bedankt voor het aanbod.

Ik zou heel ook nog wat mooie zelfbouw voorversterkers willen hebben.
De SR7000 heeft geen pre outs, dus we kunnen geen eindversterkers wisselen.
Kan ik vanavond uitsluitsel geven hierover?

Ik zal ook mijn eigen kabeltje meenemen, ik weet zeker dat die werkt. Maar die van jou wil ik ook wel testen.
Dan heb ik een heel speciale SR-7000 denk ik? :roll:
:oops:
Ik was ervan overtuigd dat deze geen pre outs had.
Goed dat ik verkeerd zat. :)

In dat geval is hij zeer welkom. :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Overigens moeten er natuurlijk wel camera's meegenomen worden ! :)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

b_force schreef:
Overigens moeten er natuurlijk wel camera's meegenomen worden ! :)
Staat klaar !
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bart_M schreef:
Naast kabel en dempingsspul zoek ik nog echt de volgende zaken:
* 1 setje speakerstands
* een stuk of 3 voorversterkers!

Wie kan me hieraan helpen?
Ik neem de karkassen van mijn dipoolbassen mee, om ze over te dragen aan Martijn M. Deze kunnen prima dienst doen als lekker stevige speakerstands.

Afbeelding
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Oef, er kan weer iets van mijn lijstje (of is het nu juist erbij? :roll: )

Nu alleen nog voorversterkers....

EDIT: toch nog 1 voorversterker van Rob. Is alleen balanced in en out. Maar dat combineren we wel.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Nog 45 minuten voor sluitingstijd!!!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

b_force schreef:
Overigens moeten er natuurlijk wel camera's meegenomen worden ! :)
Licht klaar....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

jaja, ik sjouw me rot, moet nog 4 stuks drivers monteren, 2 kasten op voetplaat zetten, de PS1 uit de kast halen, kinderen in bad, CD's utizoeken, en dan begint er een op te jagen :wink: :lol:

btw: als je ruimte 2 wat te vol met speakers vindt, dan zouden de FR125's wel ergens anders kunnen. ergens met een niet te kleine luisterafstand, wegens de bundeling.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Wat ik al vreesde, is ook uitgekomen......

Ik ben er dus niet bij morgen (zie hoofdtopic waarom) :(

Zo te zien zijn er ruim voldoende bronnen en versterkers aanwezig, dus ik hoop en neem aan dat dat niet tot onoverkomelijke problemen leidt.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Das jammer Sander, ik had nmlk ook nog wat leuke vraagjes voor een UCD gitaarversterker die ik moet maken voor mijn minor op school.
(uiteraard met buizen)

Had je graag weer eens ontmoet.


Ik heb trouwens voor de buizenmannen even een impedantie correctie netwerkje gemaakt :)
Wie weet wat het doet :P
(is gewoon extern)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Mijn e-mail is geduldig, Bart. :wink:

Gebruik dan svp. mijn audioconsultancy-adres, de orange/wanadoo gaat er na de zomer uit.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Bart_M schreef:
Oef, er kan weer iets van mijn lijstje (of is het nu juist erbij? :roll: )

Nu alleen nog voorversterkers....

EDIT: toch nog 1 voorversterker van Rob. Is alleen balanced in en out. Maar dat combineren we wel.
Ik heb bij mijn DCX een stel rca-xlr kabels. Ik weet niet of dat ook bij die pre werkt, maar tis allicht te proberen indien nodig
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

L neemt nog zijn Sony TA-90ES pre mee. Wij zijn er dus. 8)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”