Zéér lang lopend project: EL34 Single Ended Power Amp
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hallo Nils, suc6 met je project.
De schakeling is conventioneel dus het moet goed gaan. Die montage eilanden zijn heel mooi! Wil ik ook. Ik kan vierkanten frezen en rondjes draaien, maar ellipsen worden lastig.
Ik ben benieuwd wat voor uitgangstransformator je gaat gebruiken. Ik heb hier nog vragen over die ik maar als nieuw onderwerp in het forum ga zetten.
Groet,
Steven
De schakeling is conventioneel dus het moet goed gaan. Die montage eilanden zijn heel mooi! Wil ik ook. Ik kan vierkanten frezen en rondjes draaien, maar ellipsen worden lastig.
Ik ben benieuwd wat voor uitgangstransformator je gaat gebruiken. Ik heb hier nog vragen over die ik maar als nieuw onderwerp in het forum ga zetten.
Groet,
Steven
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Euh... dat is fles #3..PN schreef:8 uur verder en de fles is nog steeds niet leeg![]()
Klopt... expres gedaan... Als alles goed werkt wordt het schema met waardes misschien ook openbaar gemaakt... Ze zijn niet hetzelfde... Kan ook niet want de zaak is helemaal opnieuw doorgerekend en aangepast.b_force schreef:Daar staan enkel geen waardes bij (of zijn die hetzelfde gebleven ? )
Kees
Nou ja, op dit moment veranderd er regelmatig nog wel wat, waardoor het schema dat gepost is, steeds weer achterhaald blijkt..b_force schreef:Ik heb nmlk misschien wel interesse in het schema
we zullen wel zien als het op punt staat
Laatst gewijzigd door Nils_vn op ma 26 mei 2008, 8:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Misschien toch wat minder wijn??Nils_vn schreef:
Nou ja, op dit moment veranderd er regelmatig nog wel wat, waardoor het schame dat gepost is, steeds weer achterhaald blijkt..
we zullen wel zien als het op punt staat
Prachtige materialen en onderdelen... pfff ben echt jaloers op zulke spullen. Ik blijf dit zeker volgen.
Ach.. aan de wijn ligt het niet hoor 
Bedankt, de matrialen en onderdelen zijn écht top! Daarom probeer ik (en Kees natuurlijk) de mooiste onderdelen te gebruiken, zonder het budgetair absurt te maken.
In ieder geval is het frame vandaag gearriveerd
Waaaaaauuuuwww!
Meteen het frame voorgesteld aan de overige onderdelen, en alles behoorlijk aan elkaar voorgesteld
Zoals het hoort.
Bedankt, de matrialen en onderdelen zijn écht top! Daarom probeer ik (en Kees natuurlijk) de mooiste onderdelen te gebruiken, zonder het budgetair absurt te maken.
In ieder geval is het frame vandaag gearriveerd
Meteen het frame voorgesteld aan de overige onderdelen, en alles behoorlijk aan elkaar voorgesteld
Zo'n koelvin is idd niet van het mooiste, maar komt toch onder de (glimmende RVS) trafo kapRobertD schreef:Zie er allemaal prachtig uit. Alleen vind ik zo'n koelvin om de gelijkrichter niet erg fraai.... kun je niet zonder?
Ik wil de buizen altijd graag zien gloeien... ( bijna net zo gezellig als een open haard)
Hoe ga je het hout behandelen?
Het hout daar komt een blanke lak over... welke ben ik nog niet uit... in ieder geval wat moois
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hoi Nils,
Voor het geval je de gelijkrichter-plaat wil gaan vast schroeven: hij moet aan de onderkant, als je geen problemen wil krijgen met omgekeerde buisvoeten en een kap die er niet over heen wil.. De trafo's vinden het misschien ook wat prettiger dat er niemand op hun voetjes staat...
Gelukkig is het goed over gekomen...(with a little help from my friends)
Kees
Voor het geval je de gelijkrichter-plaat wil gaan vast schroeven: hij moet aan de onderkant, als je geen problemen wil krijgen met omgekeerde buisvoeten en een kap die er niet over heen wil.. De trafo's vinden het misschien ook wat prettiger dat er niemand op hun voetjes staat...
Gelukkig is het goed over gekomen...(with a little help from my friends)
Kees
Ah, bedankt Kees... Ik vermoede dat ze onderin moest, estetisch gezien was dat 'juist' maar daar past het net niet in... een dezer (hopelijk eens droge) dagen het schuurvelletje bovenhalenaudiomanics schreef:Hoi Nils,
Voor het geval je de gelijkrichter-plaat wil gaan vast schroeven: hij moet aan de onderkant, als je geen problemen wil krijgen met omgekeerde buisvoeten en een kap die er niet over heen wil.. De trafo's vinden het misschien ook wat prettiger dat er niemand op hun voetjes staat...
Gelukkig is het goed over gekomen...(with a little help from my friends)
Kees
Erg mooi in ieder geval
knap
Ja, dit duurt wel heeeeel erg lang
Vanmiddag toevallig gesproken met een buizen-freak. Die zei dat de SE zijn laatste versterker was in een vrij lange reeks van probeersels. Ik wil ook graag een buizenversterker gaan bouwen, maar weet nog niet wat. Omdat ik ook speakers met een wat lager rendement wil gaan aansturen heb ik ook wat meer power nodig. Ik denk hierbij zelf aan zo´n 35-50W. Is dit haalbaar met een SE? Of stel ik nu een heel domme vraag?
Waarom heb jij eigenlijk voor SE gekozen en niet bijvoorbeeld PP?
Groeten,
Mischa
Vanmiddag toevallig gesproken met een buizen-freak. Die zei dat de SE zijn laatste versterker was in een vrij lange reeks van probeersels. Ik wil ook graag een buizenversterker gaan bouwen, maar weet nog niet wat. Omdat ik ook speakers met een wat lager rendement wil gaan aansturen heb ik ook wat meer power nodig. Ik denk hierbij zelf aan zo´n 35-50W. Is dit haalbaar met een SE? Of stel ik nu een heel domme vraag?
Waarom heb jij eigenlijk voor SE gekozen en niet bijvoorbeeld PP?
Groeten,
Mischa
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik zal even antwoorden voor Nils..
Dat het wat langer duurt heeft meerdere oorzaken: een heel belangrijke is de storing aan zijn lichaam... Kan nog wel even duren..
Waarom een SE? Het vermogen van ca 8W is ruim voldoende om een oorverdovend lawaai te produceren uit de zeer hoog rendement hoorn luidsprekers en zal alleen ingezet worden voor de MID-HIGH.
SE versterkers klinken daar ook meestal muzikaler dan de meeste PP's
35-50W is haalbaar met een SE, maar dat worden dan wel heel erg grote bakken.. Het rendement is behoorlijk laag dus ik denk dat je geconsumeerde vermogen in de buurt van de 500-700W gaat komen dan..
Je zit vermoedelijk dan ook aan de zwaardere zendbuizen vast en hele grote dure OPT's...
Kijk maar eens naar de 833 SE versterkers die er gebouwd zijn.. (wel 100W SE....)
Met een toch al flinke buis als de 300B kun je zo'n 12W halen
Een PP-35-50W is honderden euro's goedkoper te maken. Een stelletje EL34/KT88 zijn al voldoende dan..
Kees
Dat het wat langer duurt heeft meerdere oorzaken: een heel belangrijke is de storing aan zijn lichaam... Kan nog wel even duren..
Waarom een SE? Het vermogen van ca 8W is ruim voldoende om een oorverdovend lawaai te produceren uit de zeer hoog rendement hoorn luidsprekers en zal alleen ingezet worden voor de MID-HIGH.
SE versterkers klinken daar ook meestal muzikaler dan de meeste PP's
35-50W is haalbaar met een SE, maar dat worden dan wel heel erg grote bakken.. Het rendement is behoorlijk laag dus ik denk dat je geconsumeerde vermogen in de buurt van de 500-700W gaat komen dan..
Je zit vermoedelijk dan ook aan de zwaardere zendbuizen vast en hele grote dure OPT's...
Kijk maar eens naar de 833 SE versterkers die er gebouwd zijn.. (wel 100W SE....)
Met een toch al flinke buis als de 300B kun je zo'n 12W halen
Een PP-35-50W is honderden euro's goedkoper te maken. Een stelletje EL34/KT88 zijn al voldoende dan..
Kees
Dat was niet de reden van mijn opmerking. Meer dat het onderwerp weer onder de aandacht is. Het is altijd vervelend als je door lichamelijke beperkingen (al dan niet tijdelijk) je hobby (en natuurlijk ook andere zaken) niet of slechts beperkt kunt uitvoeren.
In ieder geval alvast bedankt voor je antwoorden, ik ga dan richting PP zoeken, want verwarming heb ik al in huis
.
Verder wens ik Nils natuurlijk veel sterkte bij zijn herstel.
Groeten,
Mischa
In ieder geval alvast bedankt voor je antwoorden, ik ga dan richting PP zoeken, want verwarming heb ik al in huis
Verder wens ik Nils natuurlijk veel sterkte bij zijn herstel.
Groeten,
Mischa
Bedankt voor je goede wensen,
Zoals Kees al goed formuleerde, is het om een aantal vrij "eenvoudige" redenen SE geworden.
Geen vermogen nodig, dus het ontwerp zo straight-forward mogenlijk gehouden, of eventjes de vraagstelling omdraaien.
Waarom voor PP gaan, daar win ik niets mee in dit geval. Het vermogen heb ik niet nodig en meer buisjes maken hem niet "beter".
Tot hiertoe nog geen overtuigende verbetering met de gezondheid. 19 November echo laten nemen, en afhankelijk daarvan zal de specialist een oordeel vellen over verdere behandeling en functionaliteid.
Tot dan, afwachten.
Ondertussen blijven niet alleen de hobbies liggen, maar ook dingen die nog steeds prioriteit krijgen (huisje, tuintje, vrouwtje)
Niet omdat het niet vordert, dat het niet doorgaat
Zoals Kees al goed formuleerde, is het om een aantal vrij "eenvoudige" redenen SE geworden.
Geen vermogen nodig, dus het ontwerp zo straight-forward mogenlijk gehouden, of eventjes de vraagstelling omdraaien.
Waarom voor PP gaan, daar win ik niets mee in dit geval. Het vermogen heb ik niet nodig en meer buisjes maken hem niet "beter".
Tot hiertoe nog geen overtuigende verbetering met de gezondheid. 19 November echo laten nemen, en afhankelijk daarvan zal de specialist een oordeel vellen over verdere behandeling en functionaliteid.
Tot dan, afwachten.
Ondertussen blijven niet alleen de hobbies liggen, maar ook dingen die nog steeds prioriteit krijgen (huisje, tuintje, vrouwtje)
Niet omdat het niet vordert, dat het niet doorgaat
