HD Ready of Full HD
Moderator: Beheerdersteam
HD Ready of Full HD
Een defecte Philips Matchline Virtual Dolby Surround 100Hz televisie.
Zekering vervangen zonder resultaat.
Nieuwe zekering blijft nu wel in, denk dat de hoogspanningstransformator stuk is.
Zit een beetje te dubben over een geheel nieuwe TV, of via Marktplaats kan ik een identieke TV aanschaffen voor 125 eur.
Het voetbal komt eraan en de ene aanbieding na de ander......
Nu, HD Ready of Full HD ?
Speel geen spellen maar kijk wel eens een dvd.
Voor de rest voornamelijk het nieuws en wat TV.
HD Ready is een stuk goedkoper.
Is de beeldqualiteit van een HD Ready te vergelijken met m'n huidige beeldbuis?
En kun je er fatsoenlijk een dvd op afspelen?
Iemand enige ervaring met dit soort televisies (LCD)?
Zekering vervangen zonder resultaat.
Nieuwe zekering blijft nu wel in, denk dat de hoogspanningstransformator stuk is.
Zit een beetje te dubben over een geheel nieuwe TV, of via Marktplaats kan ik een identieke TV aanschaffen voor 125 eur.
Het voetbal komt eraan en de ene aanbieding na de ander......
Nu, HD Ready of Full HD ?
Speel geen spellen maar kijk wel eens een dvd.
Voor de rest voornamelijk het nieuws en wat TV.
HD Ready is een stuk goedkoper.
Is de beeldqualiteit van een HD Ready te vergelijken met m'n huidige beeldbuis?
En kun je er fatsoenlijk een dvd op afspelen?
Iemand enige ervaring met dit soort televisies (LCD)?
- allintojazz
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
- Locatie: sliedrecht
Echte full HD schermen zijn er wel maar erg duur, dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor een 800€ Sony Bravia van 32".
Even als voorbeeld, je pal signaal is maximaal 576 lijnen creeren.
Als je gaat kijken naar HD ready dat zijn schermen die maximaal 1080i (i van interlaced (oftewel halve beeld techniek) kunnen leveren.
Om nog maar even met een plaatje te gooien

Verder zijn de vaak de budget Full HD tv's 1080i die worden ge-upconverd naar 1080p. Hierdoor hou je eigenlijk dezelfde halve beeld techniek alleen worden de pixels uitgesmeerd over het formaat van 1920x 1080p
Mijn advies geef nu niet teveel geld uit aan een redelijk goede HD-ready (liefst ook nog met digitale tuner er al in voor de toekomst) en dan koop je over een jaar 5 een Laser Plasma HD-TV, of als de technologie doorgaat een Oled LCD tv
Even als voorbeeld, je pal signaal is maximaal 576 lijnen creeren.
Als je gaat kijken naar HD ready dat zijn schermen die maximaal 1080i (i van interlaced (oftewel halve beeld techniek) kunnen leveren.
Om nog maar even met een plaatje te gooien
Verder zijn de vaak de budget Full HD tv's 1080i die worden ge-upconverd naar 1080p. Hierdoor hou je eigenlijk dezelfde halve beeld techniek alleen worden de pixels uitgesmeerd over het formaat van 1920x 1080p
Mijn advies geef nu niet teveel geld uit aan een redelijk goede HD-ready (liefst ook nog met digitale tuner er al in voor de toekomst) en dan koop je over een jaar 5 een Laser Plasma HD-TV, of als de technologie doorgaat een Oled LCD tv
- allintojazz
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
- Locatie: sliedrecht
I rest my case......
Nogmaals, kijk wat je uit wilt geven en wat je wezelijk er mee wilt doen, (foto's bekijken, zo ja, in welke kwaliteit, dvd's idem, digitale tv, zij het dvb-t of straks ook mpeg 4, gamen e.d.) op die manier kun je een hoop toestellen afvinken.
Dit is wellicht een hele mooie:http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... VIA+TV#tab
Nogmaals, kijk wat je uit wilt geven en wat je wezelijk er mee wilt doen, (foto's bekijken, zo ja, in welke kwaliteit, dvd's idem, digitale tv, zij het dvb-t of straks ook mpeg 4, gamen e.d.) op die manier kun je een hoop toestellen afvinken.
Dit is wellicht een hele mooie:http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... VIA+TV#tab
FullHD heeft ook weinig zin als je niet in de toekomst b.v. een blueray speler oid wilt aansluiten. Gewone DVD wordt met een upscalende dvd-speler wel mooier, maar als je je huidige speler wilt blijven gebruiken, en die niet kan upscalen heeft FullHD weinig zin. Zelfs de HD-Ready resolutie haalt ie dan al niet. Het is dus maar net wat je toekomst plannen zijn.
Ik heb zelf een HD-Ready uit de instap serie van Sony (Bravia KDL-32U2000). Met TV-Home en gewone DVD valt het me al niet tegen.
dees:
http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... DL-32U2000
Ik heb zelf een HD-Ready uit de instap serie van Sony (Bravia KDL-32U2000). Met TV-Home en gewone DVD valt het me al niet tegen.
dees:
http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... DL-32U2000
Een impuls, wel doordacht.
De tv moest relatief energie zuinig zijn (110Watt, wat aardig zuinig is voor een 32 inch) en contastverhouding relatief hoog (7500:1).
Staat ook goed aangeschreven bij kieskeurig.
Moet zeggen: een prima toestel met een mooi kleurrijk beeld.
Paste exact in mijn budget.
Maar wat een instellingen
.
De beeldbuis kun je wellicht nog ophalen hier in Brielle bij de werf
.
Vanmiddag gekocht bij Correct, waarbij er een heleboel naast elkaar stonden te spelen en deze toch wel bovengemiddeld stond te blinken.
Leuke sub erin, maar verwacht daar geen wonderen van
.
Merk: Philips
Type: 32PFL7762D PIXELPLUS2HD/HD-READY
http://www.correct.nl/artikel.php?KLASS ... TNR=336602
De tv moest relatief energie zuinig zijn (110Watt, wat aardig zuinig is voor een 32 inch) en contastverhouding relatief hoog (7500:1).
Staat ook goed aangeschreven bij kieskeurig.
Moet zeggen: een prima toestel met een mooi kleurrijk beeld.
Paste exact in mijn budget.
Maar wat een instellingen
De beeldbuis kun je wellicht nog ophalen hier in Brielle bij de werf
Vanmiddag gekocht bij Correct, waarbij er een heleboel naast elkaar stonden te spelen en deze toch wel bovengemiddeld stond te blinken.
Leuke sub erin, maar verwacht daar geen wonderen van
Merk: Philips
Type: 32PFL7762D PIXELPLUS2HD/HD-READY
http://www.correct.nl/artikel.php?KLASS ... TNR=336602
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op za 17 mei 2008, 19:59, 4 keer totaal gewijzigd.
persoonlijk als je een budget hebt van 700 euro zou ik ene 30 inch lcd nemen die HD ready is. je hebt full HD alleen nodig al je ene gigagroot scherm heb ove de 40 inch ( wij thuis hebben 50 inch) en wij hebben vergeleken fullHD is voor een groot scherm en HD ready is voor e nwat kleine scherm maareigenlijk evenscjerfp
Mooi dingetje, zal vast de nodige leuke kijk pleziertjes geven maar onthoud wel dat ze bij de televisie verkopers leuke truukjes kennen. Zoals 1 tv rechtstreeks op een hdmi ingang zetten en de rest van de tv's die er naast staan op de kabel. Zo lijkt de tv op hdmi altijd veel beter en mooier beeld te geven. Nu is dat gewoon ook verkoop techniek maar goed het is niet altijd helemaal eerlijk want die rij tvs staat er toch om met elkaar te vergelijken heHondasnl schreef:
Vanmiddag gekocht bij Correct, waarbij er een heleboel naast elkaar stonden te spelen en deze toch wel bovengemiddeld stond te blinken.
Leuke sub erin, maar verwacht daar geen wonderen van.
Ik hoop dat je er heel veel plezier van hebt.
Klopt hovingtim,
Het ligt thuis ook puur aan de qualiteit van je ontvangst voor een "mooi" beeld.
Ik heb geen speciaal abbonement voor digitaal o.i.d.
Maar het mer dan voldoende.
Een dvd doet het uitstekend, echter de snelheid van een beeldbuis haal je niet met een lcd.
Verder hoop ik dat ie wat langer meegaat dan de vorige 4 jaar
.
Het ligt thuis ook puur aan de qualiteit van je ontvangst voor een "mooi" beeld.
Ik heb geen speciaal abbonement voor digitaal o.i.d.
Maar het mer dan voldoende.
Een dvd doet het uitstekend, echter de snelheid van een beeldbuis haal je niet met een lcd.
Verder hoop ik dat ie wat langer meegaat dan de vorige 4 jaar
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Klopt Menno, het ligt er ook een beetje aan hoever je er vandaan zit en hoe groot je scherm is tov de afstand.
De afstand van de zetel en tv is hier ca. 4,5 meter.
Ik zit te denken aan een ander meubel, zoeentje als Andre.
Dan staat zo'n flatscreen ook een stuk mooier en hoef dat ding dan niet meer te verstoppen
.
De afstand van de zetel en tv is hier ca. 4,5 meter.
Ik zit te denken aan een ander meubel, zoeentje als Andre.
Dan staat zo'n flatscreen ook een stuk mooier en hoef dat ding dan niet meer te verstoppen
Ik heb een paar maanden terug mijn broer geholpen met het uitzoeken van een nieuwe TV. Wij zijn vooral naar verschillende winkels gegaan, waar ze duidelijk verschillende merken aan het pushen waren. De TV die mijn broer uiteindelijk gekozen heeft, beviel hem in alle winkels goed, zowel met goed als met slecht signaal. Er zit binnen standaard techniek maar tussen merken toch verschil in kleur, contrast en misschien ook wel in ruisonderdrukkingsalgoritmes. In ieder geval was hij met een goed signaal echt uitstekend en met slecht signaal heel goed "kijkbaar". Andere merken en modellen waren misschien wat beter met een supersignaal, maar slecht met een slecht signaal en vice versa. Mijn broer zit met DVD en een matige analoge kabelaansluiting, dus dat speelde een belangrijke rol. Verder vond hij de rust en het contrast positief opvallen.
Hij heeft een goedkope HD-Ready Panasonic Plasma gekocht en is er erg tevreden mee. Qua prijs/prestatie/bruikbaarheid. We werden wel een beetje hebberig van full HD enzo, maar het aanbod van software is nog wat matig en mijn broer is wat dit soort dingen aangaat geen early adopter.
Hij heeft een goedkope HD-Ready Panasonic Plasma gekocht en is er erg tevreden mee. Qua prijs/prestatie/bruikbaarheid. We werden wel een beetje hebberig van full HD enzo, maar het aanbod van software is nog wat matig en mijn broer is wat dit soort dingen aangaat geen early adopter.
Ivo, wellicht is dit de TH37PV7?
Een plasma 94cm van maarliefst 241 Watt?
http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Ca ... 02|601|4|1
Wel een mooi ding hoor!
Een plasma 94cm van maarliefst 241 Watt?
http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Ca ... 02|601|4|1
Wel een mooi ding hoor!
