HD Ready of Full HD

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

HD Ready of Full HD

Bericht door Lnsadnoh »

Een defecte Philips Matchline Virtual Dolby Surround 100Hz televisie.

Zekering vervangen zonder resultaat.
Nieuwe zekering blijft nu wel in, denk dat de hoogspanningstransformator stuk is.

Zit een beetje te dubben over een geheel nieuwe TV, of via Marktplaats kan ik een identieke TV aanschaffen voor 125 eur.

Het voetbal komt eraan en de ene aanbieding na de ander......

Nu, HD Ready of Full HD ?

Speel geen spellen maar kijk wel eens een dvd.
Voor de rest voornamelijk het nieuws en wat TV.
HD Ready is een stuk goedkoper.

Is de beeldqualiteit van een HD Ready te vergelijken met m'n huidige beeldbuis?
En kun je er fatsoenlijk een dvd op afspelen?


Iemand enige ervaring met dit soort televisies (LCD)?
Bijlagen
OakLoadin_001.jpg
Gebruikersavatar
allintojazz
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
Locatie: sliedrecht

Bericht door allintojazz »

Hangt een beetje af van je budget, een goeie HD ready geeft vaak een beter resultaat dan een voordelige FUll HD. ( ik verkoop deze schermen, dus ik denk dat ik dit wel durf te beweren :wink: )
Rond de 1000 á 1200 eurie's heb je een zeer fraaie HD ready......
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Echte full HD schermen zijn er wel maar erg duur, dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor een 800€ Sony Bravia van 32".

Even als voorbeeld, je pal signaal is maximaal 576 lijnen creeren.

Als je gaat kijken naar HD ready dat zijn schermen die maximaal 1080i (i van interlaced (oftewel halve beeld techniek) kunnen leveren.

Om nog maar even met een plaatje te gooien
Afbeelding

Verder zijn de vaak de budget Full HD tv's 1080i die worden ge-upconverd naar 1080p. Hierdoor hou je eigenlijk dezelfde halve beeld techniek alleen worden de pixels uitgesmeerd over het formaat van 1920x 1080p

Mijn advies geef nu niet teveel geld uit aan een redelijk goede HD-ready (liefst ook nog met digitale tuner er al in voor de toekomst) en dan koop je over een jaar 5 een Laser Plasma HD-TV, of als de technologie doorgaat een Oled LCD tv
Gebruikersavatar
allintojazz
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
Locatie: sliedrecht

Bericht door allintojazz »

I rest my case...... 8)

Nogmaals, kijk wat je uit wilt geven en wat je wezelijk er mee wilt doen, (foto's bekijken, zo ja, in welke kwaliteit, dvd's idem, digitale tv, zij het dvb-t of straks ook mpeg 4, gamen e.d.) op die manier kun je een hoop toestellen afvinken.
Dit is wellicht een hele mooie:http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... VIA+TV#tab
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Bedankt voor de adviezen tot nu toe.
Meer dan 700 euro wil ik eigenlijk niet voor uitgeven voor mijn gebruik.

Bij Correct staat er wel het e.e.a. tussen.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

FullHD heeft ook weinig zin als je niet in de toekomst b.v. een blueray speler oid wilt aansluiten. Gewone DVD wordt met een upscalende dvd-speler wel mooier, maar als je je huidige speler wilt blijven gebruiken, en die niet kan upscalen heeft FullHD weinig zin. Zelfs de HD-Ready resolutie haalt ie dan al niet. Het is dus maar net wat je toekomst plannen zijn.

Ik heb zelf een HD-Ready uit de instap serie van Sony (Bravia KDL-32U2000). Met TV-Home en gewone DVD valt het me al niet tegen.

dees:
http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... DL-32U2000 :P
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Een impuls, wel doordacht.

De tv moest relatief energie zuinig zijn (110Watt, wat aardig zuinig is voor een 32 inch) en contastverhouding relatief hoog (7500:1).
Staat ook goed aangeschreven bij kieskeurig.

Moet zeggen: een prima toestel met een mooi kleurrijk beeld.
Paste exact in mijn budget.
Maar wat een instellingen :shock: .
De beeldbuis kun je wellicht nog ophalen hier in Brielle bij de werf :D .

Vanmiddag gekocht bij Correct, waarbij er een heleboel naast elkaar stonden te spelen en deze toch wel bovengemiddeld stond te blinken.

Leuke sub erin, maar verwacht daar geen wonderen van 8) .


Merk: Philips
Type: 32PFL7762D PIXELPLUS2HD/HD-READY


http://www.correct.nl/artikel.php?KLASS ... TNR=336602
Bijlagen
32PFL7762D.jpg
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op za 17 mei 2008, 19:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

persoonlijk als je een budget hebt van 700 euro zou ik ene 30 inch lcd nemen die HD ready is. je hebt full HD alleen nodig al je ene gigagroot scherm heb ove de 40 inch ( wij thuis hebben 50 inch) en wij hebben vergeleken fullHD is voor een groot scherm en HD ready is voor e nwat kleine scherm maareigenlijk evenscjerfp
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Danielv, uhmm zie hierboven. :wink:
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ja zag ik net toen ik de post had geplaats mooi tvtje hoor :wink:
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Hondasnl schreef:

Vanmiddag gekocht bij Correct, waarbij er een heleboel naast elkaar stonden te spelen en deze toch wel bovengemiddeld stond te blinken.

Leuke sub erin, maar verwacht daar geen wonderen van 8) .
Mooi dingetje, zal vast de nodige leuke kijk pleziertjes geven maar onthoud wel dat ze bij de televisie verkopers leuke truukjes kennen. Zoals 1 tv rechtstreeks op een hdmi ingang zetten en de rest van de tv's die er naast staan op de kabel. Zo lijkt de tv op hdmi altijd veel beter en mooier beeld te geven. Nu is dat gewoon ook verkoop techniek maar goed het is niet altijd helemaal eerlijk want die rij tvs staat er toch om met elkaar te vergelijken he :wink:

Ik hoop dat je er heel veel plezier van hebt.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Klopt hovingtim,

Het ligt thuis ook puur aan de qualiteit van je ontvangst voor een "mooi" beeld.
Ik heb geen speciaal abbonement voor digitaal o.i.d.
Maar het mer dan voldoende.

Een dvd doet het uitstekend, echter de snelheid van een beeldbuis haal je niet met een lcd.

Verder hoop ik dat ie wat langer meegaat dan de vorige 4 jaar :? .
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik heb een half jaartje geleden een tv met beeldbuis gekocht. gewoon omdat die nog steeds het mooiste beeld geeft.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Klopt Menno, het ligt er ook een beetje aan hoever je er vandaan zit en hoe groot je scherm is tov de afstand.
De afstand van de zetel en tv is hier ca. 4,5 meter.

Ik zit te denken aan een ander meubel, zoeentje als Andre.
Dan staat zo'n flatscreen ook een stuk mooier en hoef dat ding dan niet meer te verstoppen :wink: .
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Ik heb de verkoper gevraagd om 2 plasma's op hetzelfde signaal te zetten toen hij zei dat ze hetzelfde paneel hadden zodat ik kon vergelijken, dus hij heeft 10 min flink lopen ompluggen.


Groeten Mark
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik heb een paar maanden terug mijn broer geholpen met het uitzoeken van een nieuwe TV. Wij zijn vooral naar verschillende winkels gegaan, waar ze duidelijk verschillende merken aan het pushen waren. De TV die mijn broer uiteindelijk gekozen heeft, beviel hem in alle winkels goed, zowel met goed als met slecht signaal. Er zit binnen standaard techniek maar tussen merken toch verschil in kleur, contrast en misschien ook wel in ruisonderdrukkingsalgoritmes. In ieder geval was hij met een goed signaal echt uitstekend en met slecht signaal heel goed "kijkbaar". Andere merken en modellen waren misschien wat beter met een supersignaal, maar slecht met een slecht signaal en vice versa. Mijn broer zit met DVD en een matige analoge kabelaansluiting, dus dat speelde een belangrijke rol. Verder vond hij de rust en het contrast positief opvallen.

Hij heeft een goedkope HD-Ready Panasonic Plasma gekocht en is er erg tevreden mee. Qua prijs/prestatie/bruikbaarheid. We werden wel een beetje hebberig van full HD enzo, maar het aanbod van software is nog wat matig en mijn broer is wat dit soort dingen aangaat geen early adopter.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ivo, wellicht is dit de TH37PV7?
Een plasma 94cm van maarliefst 241 Watt?

http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Ca ... 02|601|4|1

Wel een mooi ding hoor!
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Zo te zien wel. Inderdaad mooi ding.
Plaats reactie