iets gebaseerd op de TABAQ zou moeten werken... ik zal eens zien wat dat doet met de driver aan t begin van de linemischa72 schreef:Maar goed, doe eens een voorstel?
Terrasspeakers (was Pijpspeakers ??)
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- TABAQ_TL_for_TB.pdf
- (411.78 KiB) 268 keer gedownload
Ja, die Tabaq ziet er wel leuk uit, alleen vrees ik ook weer dat ik daar niet uit de voeten kan met mijn diameter. De tip van de Visaton is zeer welkom. Slechts 10 euri voor zo´n speaker??
Toch maar eens kijken wat daaruit te krijgen is.
Nog tips met betrekking tot de wenselijke lengte van de buis?
Groeten,
Mischa
Toch maar eens kijken wat daaruit te krijgen is.
Nog tips met betrekking tot de wenselijke lengte van de buis?
Groeten,
Mischa
Hoe presteert de Visaton tov de Omnes of de Tangband?mischa72 schreef:Slechts 10 euri voor zo´n speaker??
Als ik het even naast elkaar zet, zou ik kunnen kiezen voor:
Omnes Audio BB3.01 (ca 30 euro)
Tangband W3-871SC, W4-655A, W4-657D (ca 20-30 euro) voorkeur?
Visaton FRS8 (ca 10 euro) alleen voor open baffle? indien ja, valt deze af
Met betrekking tot de behuizing heb ik me bedacht: In principe mag het wel een kastje ala de stick of de needle worden.
De Omnes Audio BB3.01 heb ik gehoord in de behuizingen van Wowly, waarbij de Needle mij het beste beviel. Welke van de hierboven genoemde speakers zijn aan te bevelen in een TL ?
Groeten,
Mischa
He Mischa
Ik heb ze allen gebruikt en gehoord behalve de Omnes.
De Visaton klinkt een stuk ongepolijster dan de tangband w3.
De w4's zitten daar een beetje tussen in wat mij betreft maar blijven beter in control op hoger volume.
De w4's, de 655a ben ik nu mee bezig, behoeven wel wat temming in het sub-hoog.
De Tangband w3-871s vind ik persoonlijk erg lekker klinken !
Ik heb ze allen gebruikt en gehoord behalve de Omnes.
De Visaton klinkt een stuk ongepolijster dan de tangband w3.
De w4's zitten daar een beetje tussen in wat mij betreft maar blijven beter in control op hoger volume.
De w4's, de 655a ben ik nu mee bezig, behoeven wel wat temming in het sub-hoog.
De Tangband w3-871s vind ik persoonlijk erg lekker klinken !
Ja ik ga ook naar Breda. Ik had stilletjes op deze mogelijkheid gehoopt, maar vanwege mijn onzekerheid in planning niet willen vragen. Ik wilde eerst zeker weten wat ik wildeHenkjan schreef:kom je naar Breda? ik neem een stelletje Needles mee, kan je in elf geval de Omnes en de W3-871 luisteren
Voor mijn toepassing geldt: hoe meer spreiding hoe beter. Nu ik toch voor de zuiltjes gekozen heb is een beetje meer laag natuurlijk nooit weg.Henkjan schreef:4" bundelt een stuk meer dan de 3". de W4-655 is als breedbander beter dan de W4-657, die laatste is weer beter in t laag
Klopt, maar het idee van het buisgebruik heb ik eigenlijk laten varen omdat het mij niet echt praktisch leek.Henkjan schreef:die diameter van een 120mm pijp komt aardig overeen met de Tabaq hoor.
Is de Needle voor elke speaker anders van afmeting? Ik bedoel dus een Needle waar BB3.01´s in hebben gezeten, kan ik daar ook ....
Oh wacht. Ik kan die 4" natuurlijk niet zomaar in een Needle drukken. Zijn de afmetingen van de Needle voor een BB3.01 anders dan voor de W3-871?
Groeten,
Mischa
@Henkjan: Bedankt voor de simu´s
@sevenup: Bedankt voor de tip, maar aangezien er een paar kasten van Wowly mijn kant uitkomen, kan ik vooruit.
Kwa simulaties zie ik geen extreme verschillen tussen de BB en de W. De BB heeft iets meer output in het laag, maar hoe verhouden ze zich tot elkaar in het hoog?
Groeten,
Mischa
@sevenup: Bedankt voor de tip, maar aangezien er een paar kasten van Wowly mijn kant uitkomen, kan ik vooruit.
Kwa simulaties zie ik geen extreme verschillen tussen de BB en de W. De BB heeft iets meer output in het laag, maar hoe verhouden ze zich tot elkaar in het hoog?
Groeten,
Mischa
