Dankjewel voor de tip, ik zal er de volgende keer zeker aan denken!
Ik had (volgens een handleiding van internet) eerst wat tin op de pads gedaan, daarna met de fluxpen eroverheen en vervolgens vastsolderen. Dat ging niet helemaal goed, omdat het niet vlak is omdat er al wat tin ligt is de chip er niet perfect recht op te krijgen. Ik moest nog een paar keer flink wat flux smeren en met de bout eroverheen voordat het goed zat, en er bleef flink wat residu over. Ik heb ook proefondervindelijk vastgesteld dat spiritus niet puur genoeg is om dat mee weg te wassen

Netjes is anders dus, maar goed.
HET WERKT!!!
Het heeft me heel wat tijd, flux en debug werk met de multimeter gekost om het goed te krijgen. Niet alle SMD'tjes zitten er even recht op, maar uiteindelijk is het resultaat een werkende DAC in een mooie behuizing.
Ik heb 'm vlug doorgemeten en de resultaten waren niet heel goed. THD+N en frequentiebereik waren goed maar de snr en dynamisch bereik minder - al zou dat kunnen liggen aan het lagere uitgangsniveau van de DAC t.o.v. de ingang van m'n soundblaster Audigy. Ik zal nog wat meer moeten meten. Ik denk dat het weleens in de voeding zou kunnen zitten. De +5V van de USB wordt via een REG101UA-A naar 4.7 gereguleerd. Dat is wel een erg lage spanningsval, ook zou de DAC beter presteren bij een hogere ingangsspanning voor het analoge gedeelte. Een goede voeding zou dus de eerste tweak kunnen zijn.
In ieder geval.. vergeleken met het onboard geluid van de laptop die ik op m'n installatie heb aangesloten is het echt een verademing. Ik ben tevreden - en een beetje trots.
Ik zal later nog wat foto'tjes posten.