Autoradio??

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

ook een leuke waar ik vandaag net mee heb kunnen spelen de nieuwe pioneer P6000ub

Afbeelding

Idd usb verhaal aan de achterkant. Veel geluidsinstellingen. Geluidsbeeld goed aan te passen en +/- 230 euro. Zelfs meerdere geluidsbeelden kunnen opslaan. Alleen bediening vind ik iets minder. Is erg aan wennen maar afstandsbediening werkt wel fijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

als bediening belangrijk voor je is, kijk dan eens naar Sony. die hebben zo'n erg goed doordacht "paaltje" dat je aan je stuur kan monteren voor de bediening. na korte gewenning wil je niet anders (ik heb in de ene auto dus Sony, en de andere Pioneer, en die AB van de pioneer (zo'n klein ding voor aan t stuur) ben ik na 5 jaar nog niet aan gewend)
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

:D
Clarion heeft ook een mini eitje's die je aan het stuur kan vastmaken.


@Pjotr, die Beckers zijn ook hele mooie klinkende radio's.

Vooral die ene in Retro look. Net een jaren 60 radio.
Perfect voor in een oldtimer
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Ik heb me een Clarion DXZ 778 besteld. 8) Budget ietsje verhoogd dus. Ik had gisteravond weer een sputterende Pioneer :evil: Dat zal 'm leren. haha.

Morgen komen ook ClarityCap SA condensatoren binnen die de akelige elco gaan vervangen die nu nog in de + kabel zit van de Tweet. Ook ga ik de tweeters zo ver mogelijk naar voren plaatsen, om het afstandsverschil tussen oor en tweet (links/ rechts) te minimaliseren. Als ik mijn DD8-jes af heb ga ik maar eens doorboards maken om de woofer richting oor te richten. Ik heb nog zat MDF, lijm, en zwart kunstleer over van mij huidige project. De doorboard zal ook fungeren als klankkast, omdat de deur zo lek is als een zeef en gewoon geen bas "produceert" Al met al zal het zeker een aanzienlijke verbetering geven voor de "sound". :D Daarna....... genieten.

Bedankt voor de info allemaal!

Groeten,

Chris
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Gefeliciteerd met je aankoop alvast :D

Monteer je speakers in je deur niet op die gammele doorboards.
Maar met dikke mdf ringen op het staal van je deur.

en zorg dan ook dat het geen "dunne" tunnel word.
Plaats dan je tweeter wel vrij, dus niet te dicht tegen je vooruit.

dan kan je ook nog eens aktief spelen met die radio, en je hebt digital looptijd correctie. :P
( mits je een 4 kanaals versterker hebt he)( of je moet de versterker in de radio gebruiken)

Have Fun
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Maurice01 schreef:
:D


@Pjotr, die Beckers zijn ook hele mooie klinkende radio's.

Vooral die ene in Retro look. Net een jaren 60 radio.
Perfect voor in een oldtimer
Beckers bakt toch kroketten en loempia's ??? :lol:

Zelf heb ik een RB Mexico uitvoering die speciaal destijds voor BMW gemaakt is. Zit zelfs kortegolf op, handig voor de Wereldomroep op vakantie. Na 10 jaar hoef ik nog steeds geen andere ;)

Maurice01 schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop alvast :D

Monteer je speakers in je deur niet op die gammele doorboards.
Maar met dikke mdf ringen op het staal van je deur.
Kleine opmerking hierover: In autodeuren is het doorgaans erg vochtig bij koud en regenachtig weer. MDF zuigt dan het vocht op EN houdt dat ook vast. Je moet dan niet raar staan te kijken als er na een jaar een gat in je deur geroest is.

Is een collega van mij ooit eens overkomen die dacht heel slim de ruimte in de deuren te dempen met Pritexschuim en BAF.
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

:D
Een laag grondverf doet wonderen he....

En je deuren kan je het beste dempen met bitumen matten.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Afgelopen zaterdag de hele auto installatie overhoop. Maar ik heb het klaar gekregen. :D Resultaat...... Veel en veel beter dat de vorige setup. De composet heb ik "los" getrokken van elkaar. Tweet, mid-woof en Sub worden appart aangestuurt. De bi-polar elco van de tweet is vervangen door de ClarityCap SA en alle verbindingen zijn gesoldeerd. Gisteren ben ik met de time alignment bezig geweest. Ik heb zowaar een goed centraal geluidsbeeld in de wagen \:D/ . Nu alleen nog hier en daar bijschaven. Tweet iets dempen e.d. In iedergeval ben ik DIK te vreden. Wat een verbetering.

Chris
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Pas op he.....................

Car audio is ook enorm verslavend :shock:



veel plezier ermee :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Maurice01 schreef:
Pas op he.....................

Car audio is ook enorm verslavend :shock:
Gelukkig kick je daar met de tijd vanzelf weer van af :P :D
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Ik zal niet verslaafd worden aan Car Audio. Ik steek liever mijn geld in de huis installatie :roll:

Chris
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Heren,

mede met jullie hulp heb ik vandaag de ALPINE CDE-9827RR radio gekocht. Tweedehands in zéér goede staat: 75 euro 8) :lol:

De oude pioneer was zo brak (nam geen cd-tjes meer in of uit als ie net aan stond, volumeknop kaduuk etc etc) dar deze een echte opluchting is. Vooral de equaliser is erg goed, der adioontvangst outstanding en het geluid is super. Zoals ik al zei, een opluchting.

Echter, het geluid rechts was wat erg brak (als ie aangelopen was), dus even (nou ja even, hele deurpaneel moest eruit...) de speaker eruit: wat bleek; de gehele surround lag los van de paper-cone hahahaha!! Wat een brakke boel.

Enfin, genoeg gelachen. Kheb nu natuurlijk wel een nieuwe set voor de voordeuren nodig. Suggesties?

Groetjes

jan

Oja, de kapotte speker is een 4 Ohm Clarionspeakert (090-0140-79), buitenmaat chassis is 15,5 cm
Laatst gewijzigd door Wowly op za 19 apr 2008, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik ben nog steeds te spreken over Focal, echter staat de tweeter alleen wat hard.

(maargoed met wat meet werk en filterwerk moet dat prima op te lossen zijn :) )

betreft het een compount setje of een coax setje ?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

wat dacht je van een inbouw "breedbander"? :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Tijdje geleden iemand gehoort met een Focal Access 130CA1 setje in z'n deuren. Moet zeggen dat dat zeer lekker klonk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ik heb de tweeter in mijn spiegelbevestiging zitten, dus iets wat de mid en lage tonen doet is me prima.

Jan
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Mmm, denk dat dat lastig wordt. Alleen het woofertje (en mid). Meeste setjes worden als 1 geheel verkocht...incl. hoog.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Klopt, dat probleem zat ik ook mee. Een woofertjes van het standaard composetje in mijn Alfa 146 liep aan. Heb er vandaag een Alpine composetje ingezet. Het monteren was een fluitje van een cent. Zelfs de tweeter was zo gemonteerd (ook in de deurstijl achter de spiegel). Er zat toevallig een bajonetring bij die in de deurstijl paste.

Het geluid: Niet echt high-end. Laag is minder dan het oude standaardsetje. Mid en hoog is wel weer ietsje beter. Laag wordt een beetje aangevuld door de speakers in de achterdeur, dus dat val wel mee. Voor de rest maakt het me niet zo gek veel uit, hifi en auto dat hoeft voor mij niet samen te gaan.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dus kom je wel op een composetje. (zeker als je het geheel nog een beetje op elkaar wil laten sluiten)

Liefste de tweeter er uit halen en die vervangen. Ik weet niet precies wat voor auto je hebt, maar bij de meesten is dat niet echt een klus.
Plaats reactie