Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Menno, thank god [-o< .

Ik heb nog dik 3 en een halve plaat 40mm Pritex over hier.
Kun je zo op komen halen als je een keer tijd hebt.
Kosten 0,0.
Teminste, als je 40mm wil gaan gebruiken dan.
Hierbij hou ik ze gereserveerd voor je.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Aha eindelijk,

ik dacht al, wanneer zien we de eerste foto's met onvervalste houtdelen erin 8)

Alhoewel, ik heb ook nauwelijks tijd :? :cry:

jan
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Menno, thank god [-o< .
hehehe... hoeft niet hoor... hij heeft het veel te druk met andere dingen, mijn speakers staan ergens onderaan zijn prioriteitenlijstje... :)
Hondasnl schreef:
Ik heb nog dik 3 en een halve plaat 40mm Pritex over hier.
Kun je zo op komen halen als je een keer tijd hebt.
Kosten 0,0.
Teminste, als je 40mm wil gaan gebruiken dan.
Hierbij hou ik ze gereserveerd voor je.
oooOOOOoohhh... da's mooi!!! ik hoop dat het het goede spul is (van s&c) en niet die open gamma kwaliteit? als ik weer eens richting hellevoet ga (waar een vriend van me woont) zal ik zeker effies langskomen!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
oooOOOOoohhh... da's mooi!!! ik hoop dat het het goede spul is (van s&c) en niet die open gamma kwaliteit? als ik weer eens richting hellevoet ga (waar een vriend van me woont) zal ik zeker effies langskomen!
=; Ik gebruik geen rotzooi. :D
Ik neem aan dat je dat zo zoetjes aan wel weet.

Is van Speakerland, als ik me niet vergis.

Stuur maar een pb als je denkt in de buurt te komen.

Greeetzzz
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het heeft effies wat tijd gekost...
Bijlagen
en dan ineens...
en dan ineens...
eerst was er niets...
eerst was er niets...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

anonamemouse schreef:
het heeft effies wat tijd gekost...

Afbeelding
Ziet er goed uit!


Alleen best zonde om er dan weer zo'n stapel hout op te leggen..... :?
anonamemouse schreef:
Afbeelding
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Marp schreef:
Alleen best zonde om er dan weer zo'n stapel hout op te leggen..... :?
hehehe... 8)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Sorry, was flauw. ;)

Maar wat doe je nog op het forum? Aan de slag met die mooie stapel... we branden van nieuwsgierigheid naar het eindresultaat! :D
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Marp schreef:
Sorry, was flauw. ;)

Maar wat doe je nog op het forum? Aan de slag met die mooie stapel... we branden van nieuwsgierigheid naar het eindresultaat! :D
ik ook! duurt nu al veel te lang!
maar... haastige spoed... :roll: zeker met zo'n project.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Menno!!!

Eindelijk

Yes!! Yes!! Yes!!

Ik ken dat soort hout, -> formidable :mrgreen: .
En de bracings liggen er ook al tussen :D .

Nu op je gemak gaan bouwen.
Het resultaat zal waanzinnig zijn!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

yep! het heeft even geduurt, maar eindelijk is het er dan...
op een paar kleine dingetjes na, en natuurlijk heb ik die eigenlijk in de eerste fase nodig. maar geen paniek, eerst gaten maken en zo.
dan stap voor stap.
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Bericht door De Timmerman »

anonamemouse schreef:
(wil eigenlijk lamellos gebruiken, maar zo'n ding is onzinnig duur)
6 tientjes bij www.handig.nl.
Volgens mij van Ferm. Werkt prima.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Waar heb je het hout nu laten zagen na die flauwe actie van tophout?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Paul schreef:
Waar heb je het hout nu laten zagen na die flauwe actie van tophout?
op een technische school in den haag.
het is perfect gezaagd :)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

hout!
gereedschap!
dreuvels!
lijm!
Bijlagen
en na een paar uur de minuscule randjes mooi glad maken
en na een paar uur de minuscule randjes mooi glad maken
in de klemmen
in de klemmen
de uitstulpingen aan de zijkant in de lijm
de uitstulpingen aan de zijkant in de lijm
effies kijken hoe de nextels staan op stoer massief eiken...
effies kijken hoe de nextels staan op stoer massief eiken...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Houston, we have a LIFTOFF!!!!!

Mooi man, dat het n eindelijk gaat beginnen...

jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

zoals ze bij mijn studentenhuis altijd riepen, geil, tieten hoer.

Of is dat weer iets te schuin hier ? :lol: :lol:

Mooi werk Menno, gaat je nog wel wat tijd kosten, maar je kunt zien dat het uiteindelijk ontwerp er zeer profi uit gaat zien :D

Wat een verzameling drumstokjes heb je daar liggen trouwens ?
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Bericht door niels »

Ik lees nu net in dit topic dat er problemen zijn met tophout. Ik heb zelf ook al drie mailtjes en 4 telefoontjes gepoogd om een offerte te krijgen, maar geen reactie. Jammer, was tot nu toe erg tevreden over de afgeleverde kwaliteit hout.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

b_force schreef:
zoals ze bij mijn studentenhuis altijd riepen, geil
mmmMMMmmm...
b_force schreef:
tieten
a cupje graag!
b_force schreef:
hoer.
nou nee, dank je.
b_force schreef:
Wat een verzameling drumstokjes heb je daar liggen trouwens ?
yep, van een hele hoop bands. van een aantal weet ik nog waar ze van waren, van de meeste niet meer...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

niels schreef:
Ik lees nu net in dit topic dat er problemen zijn met tophout. Ik heb zelf ook al drie mailtjes en 4 telefoontjes gepoogd om een offerte te krijgen, maar geen reactie. Jammer, was tot nu toe erg tevreden over de afgeleverde kwaliteit hout.
yup. blijkbaar is de persoon die eigenlijk in zijn uppie de boel draaiend hield vertrokken en heeft zijn eigen zaak geopend. helaas heeft de eigenaar nu de boel maar "in eigen hand genomen", en dat is geen goed idee geweest (nogal een understatement)... ze leveren nog steeds perfect gezaagd materiaal, maar het duurt een eeuw. bovendien zijn ze best flink duurder geworden.
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Bericht door niels »

Aha, weet je ook welke zaak de opperzaagmans is begonnen?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
b_force schreef:
hoer.
nou nee, dank je.
Toch zijn ze relatief net effe wat goedkoper (zelfs in de hoge kwaliteitklasse) LOL :oops: :D .
Als je maar op de juiste manier te werk gaat.

Alle gekheid op een stokkie.

Menno, we gaan denk ik binnenkort maar eens frezen.
Eerst een aantal proeven doen, voordat we in het definitieve hout gaan frezen.

Het lijkt me nu toch wel eens interessant om een goede verstelbare mal te maken.
Eens even zoeken naar voorbeelden hier op het forum.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

niels schreef:
Aha, weet je ook welke zaak de opperzaagmans is begonnen?
helaas... als ik dat wist had hij waarschijnlijk diverse klanten mee. maar bij tophout willen ze niets zeggen.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Menno heeft me gevraagd of ik mee wilde helpen met het frezen van de gaten.
Dit is geen probleem Menno!
Aangezien het hier over een 6-tal gaten gaat, ben ik van plan een cirkelgeleider te maken waar ik later ook nog eens een beroep op kan doen.

Op het forum staan zat voorbeelden hoe zoiets eruit moet zien, bedankt daarvoor.

De geleider wordt van plaatstaal gemaakt en ik hergebruik de geleiders van mijn bestaande langsgeleider.

De geleider is geschikt voor diameters tussen de 70 en 348mm als ik een frees van 20mm toepas.

Menno, ik probeer deze a.s. week gemaakt te hebben!!!
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ben je niet bang dat het plaatstaal vegen achter gaat laten?
persoonlijk zou ik er liever een trespa zool op zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”