In mijn rechthoekige kamer (8 bij 3,2 meter) had ik nogal wat problemen met het laag; ik zou mijn luisterstoel zeeer onhandig moeten plaatsen om optimaal van de muziek te genieten. Vervolgens kreeg ik van een forumgenoot een setje dipolen met Peerless SLS315 te leen, na een kleine aanpassing aan het actieve filter speelde dit niet vlekkeloos maar wel errug lekker
Kortom, de beslissing is genomen; ook ik kies voor een dipoolsysteem, van zoals het er nu uitziet Ceramische en aluminium units (verklaring van de naam
Qua uiterlijk / vorm van de speaker heb ik met zeer veel interesse meegelezen in de tread van Jeroen D. Op basis hiervan zou ik voor een smalle dunne baffle thv mid moeten kiezen. Anderzijds spreekt het Poor Mens Quasar project met de holle wangen van Bergrans me qua uiterlijk erg aan...
Komende tijd nog maar een flink aantal zaken op een rijtje zetten, alle input is meer dan welkom!!
Het oorspronkelijke project is hier te vinden: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3756
