Beginners setje spoelen, condensatoren en weerstanden?

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Beginners setje spoelen, condensatoren en weerstanden zinvol?

Onzin, koop wel los wat ik nodig heb.
12
19%
Goed idee.
48
75%
Ja, maar dan met deze waardes:
1
2%
Heb ik allemaal al thuis liggen :)
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 64

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Tsja, je kan niet alles hebben natuurlijk! Wowly wacht maar tot je gaat uitpakken, dan wil ik nog wel eens horen wat je van de hoeveelheid vind :wink:

Voor 149 euro kun je in plaats van dit setje ook een enkele dure Mundorf condensator kopen... Waar heb je in de praktijk nu meer aan? Als die Mundorf de verkeerde waarde blijkt dan kun je er weinig mee en moet je deze weer doorverkopen en heb heb je waarschijnlijk flink verlies.

Dit setje maakt het mogelijk filter componenten correct te dimensioneren vóór de aanschaf van echt dure componenten. Het setje zal zich op deze manier snel vanzelf terug verdienen.

Vraagje aan Roland, hoe is de klank van deze Jantzen Z-cap MKP? Bij het ontwerp van een filter, is de klank van de Z-cap goed genoeg om een tweeter tot leven te brengen of is het volgens jou raadzaam om standaard nog een 0.1uF Audyn Plus of Vishay parallel te zetten?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Wowly schreef:
hehe, mij hoor je niet klagen, ik had alleen iets anders gevisualiseerd van te voren zeg maar :lol:

Jan
@ Wowly, ja hier ook, ik schrok er van! :?

@ Walt,
Ik heb zelf die Jantzen Standard Z nog nooit beluisterd. Tony wel:
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Geen idee wat er gebeurt als je er een bypass opzet. Een kleine vishay kan bijna nooit kwaad...Deze standaard mkp lijkt me prima om een filter te dimensioneren. Of om me anders uit te drukken: of een filter klopt is duidelijker te horen als een verschil tussen het type mkp's.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Tony vind ze blijkbaar nog net ietsje beter dan de Intertechnik standaard Audyn. Dat is mooi, met die Audyn kan ik al prima leven.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Pakket/design-doos is binnen, thanks :!:
Goedgekeurd door die zwarte mevrouw van de inspectie :shock:
Bijlagen
CIMG0605.JPG
CIMG0606.JPG
CIMG0607.JPG
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Echt perfect verpakt inderdaad, beschadigen is zo nagenoeg onmogelijk!

Veel plezier met uitpakken Sark,

Groeten Walter
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ook hier : ARRIVED !

Mooi, nou nog een beetje vrije tijd, en dan maar eens gaan knutselen.

Ik zat eraan te denken om alle componenten op een plaat te bevestigen, behalve de spoelen. Zo heb ik een mooi overzicht en kan ik makkelijk de croco's aansluiten

Jan
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Wowly schreef:
Mooi, nou nog een beetje vrije tijd.
Zie je wel ... ik dacht al dat er iets miste in de zending van Roland ..... ik kan geen zakje met vrije tijd vinden in die doos :evil: Moet je dat nog opsturen Roland :?:
Wowly schreef:
Ik zat eraan te denken om alle componenten op een plaat te bevestigen, behalve de spoelen. Zo heb ik een mooi overzicht en kan ik makkelijk de croco's aansluiten

Jan
:?: Hoe moet ik dat zien, je plakt alle componenten op één plank en gaat dan de boel bedraden à la spagetti-code met die croco's :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

hé, geen houtwol meer?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Zo komen de kitjes bij Jantzen vandaan, die zijn niet aan de houtwol :D Caps&coils wel.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

SARK schreef:
Wowly schreef:
Mooi, nou nog een beetje vrije tijd.
Zie je wel ... ik dacht al dat er iets miste in de zending van Roland ..... ik kan geen zakje met vrije tijd vinden in die doos :evil: Moet je dat nog opsturen Roland :?:
Wowly schreef:
Ik zat eraan te denken om alle componenten op een plaat te bevestigen, behalve de spoelen. Zo heb ik een mooi overzicht en kan ik makkelijk de croco's aansluiten

Jan
:?: Hoe moet ik dat zien, je plakt alle componenten op één plank en gaat dan de boel bedraden à la spagetti-code met die croco's :?:
haha inderdaad, zoiets ja. Ik heb ze nu maar netjes in 3 doosjes gedaan. Wilde eigenlijk het filter van de minivalons gaan maken, maar moest eerst nog alles uitpakken. Allemenachies! Ben er een uur mee bezig geweest ze uit te pakken en in de doosjes te doen! Stel je voor dat je ze moet inpakken zeg....

enfin, heb er maar een foto van gemaakt:

Jan
Bijlagen
IMG_4616.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Wowly schreef:
Ik heb ze nu maar netjes in 3 doosjes gedaan.
Netjes hoor, waar heb je die doosjes gekocht :?:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

van Cranenbroek, in Budel, in totaal 5,5 euro
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Wowly schreef:
van Cranenbroek, in Budel, in totaal 5,5 euro
:D Ik ga altijd naar die in Dongen...


Maar net ook mijn test doosje binnen gehad, erg netjes allemaal =D>
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

Wowly schreef:
van Cranenbroek, in Budel, in totaal 5,5 euro
Erg vervelende zaak, ik kom altijd terug met meer dan ik nodig heb :D .
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahahaha ik ook! En meestal is het maar van matige kwaliteit :D
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

Prijs/waliteit is wel beter dan wat je ergens anders koopt voor sommige dingen. Vooral de lijmklemmen zijn er goed te betalen. Grote lijmklemmen koop je daar voor 5 euro, terwijl ze over anders al snel 20 kosten. Dan maakt het mij niet zo veeluit dat ik er af en toe eentje stuk draai.

Lasapparaatje doet het ook al jaren gelukkig. Nu nog eens een leuke zaagtafel daar vinden en een draai/frees combinatie.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

De diy kitjes komen volgende week weer op voorraad. De prijs is (en blijft ) nu 149.- euro.

http://www.capsandcoils.com/shop/index. ... cts_id=490

Groet Roland
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Weer drie op voorraad :)

Groet Roland
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Mn bestelling krijg je nog wel eens maar leuk dat je meedoet
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

En ietsje meer als een jaar later staan diezelfde drie kitjes van 1 post hierboven in de aanbieding bak op caps&coils...

http://www.capsandcoils.com/shop/diy-ki ... p-645.html

Groet Roland
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Bericht door MarcoSQ »

Bedankt voor het laatste setje (en de snelle levering daarvan) !
Is absoluut een hele goede prijs voor zo'n hoeveelheid spullen, en makkelijk om de voorraad weer een beetje op peil te krijgen. Nog een maandje of twee, en ik zal er weer mee mogen knutselen.

Gaat dit kitje straks nog steeds verkocht worden, of is het succes daar niet groot genoeg voor ?
Gesloten