Vreemd dat ik deze post nog niet eerder heb gezien.
Ik heb deze tweeter ook gehad en een ongelukje mee gehad dus later moeten vervangen door de 400C. Daar heb ik metingen van, helaas niet van de 400B.
De tweeter heeft een rendement van ca. 90 dB en het uiterlijk wat ik op jouw foto zie
lijkt sterk op de 400B die ik toen ook had met metaalkleurige vin precies zoals deze foto aangeeft waarvan je zelf al de link gaf.
Alleen, het lijkt wel of er later een ander frontplaatje op is gezet. De combinatie lijkt niet te kloppen. Is dat soms de reden dat je ze voor een prikkie kreeg? Het lijkt niet de originele staat meer te zijn, maar de magneet ziet er beslist uit als die van de 400 ik denk dat dat opschrift geen fake is.
Hij klinkt erg goed, zit bij mij in een zwaar gemodificeerde versie van de Vector II een oudje van Speakerland. Ik speel er nog steeds mee (als surround box) in combinatie met een 50 mm dome mid. Maar nu ik veel meer ervaring heb, als ik het opnieuw zou doen, zou ik hem met een goeie 10cm konus mid combineren, scheidingsfrequentie 4000 Hz.
Hieronder mijn metingen (rode lijn is meting op 30 graden) en daaronder een foto van de TH400C in mijn surround box, die in plaats van een metaalkleurige vin een geheel zwart front heeft. Vond ik toen best wel jammer. Maar aan de verhoudingen op de foto kun je zien dat het exact overeenkomt met jouw tweeter en de foto hierboven. De tweede link die Duck Twacy gaf komen best goed overeen met deze metingen. Het is dus heel simpel. Boven 4000 Hz loopt dit ding gewoon hartstikke vlak, impedantie is strak 5 ohm dus filtertje ontwerpen is piece of cake.
Groet, Jeroen