nicotine aanslag verwijderen audio
Moderator: Beheerdersteam
nicotine aanslag verwijderen audio
Ik heb mijzelf vandaag een tweedehands Sony tuner cadeau gedaan,
een sa3es. Helaas heeft deze tuner in een rokers huishouding gestaan.
Het apparaat ruikt dan ook niet echts fris en ziet er ook niet echt schoon uit.
Heeft iemand tips hoe en met welke producten ik hem het beste kan schoonmaken?
Bij voorbaat dank voor alle nuttige tips.
een sa3es. Helaas heeft deze tuner in een rokers huishouding gestaan.
Het apparaat ruikt dan ook niet echts fris en ziet er ook niet echt schoon uit.
Heeft iemand tips hoe en met welke producten ik hem het beste kan schoonmaken?
Bij voorbaat dank voor alle nuttige tips.
Re: nicotine aanslag verwijderen audio
Rook is lastig, ook in auto's etc trekt overal in.jo schreef:Ik heb mijzelf vandaag een tweedehands Sony tuner cadeau gedaan,
een sa3es. Helaas heeft deze tuner in een rokers huishouding gestaan.
Het apparaat ruikt dan ook niet echts fris en ziet er ook niet echt schoon uit.
Heeft iemand tips hoe en met welke producten ik hem het beste kan schoonmaken?
Bij voorbaat dank voor alle nuttige tips.
Misschien ja ik weet het niet echt audiofiel, maar ergens in de tocht zetten tegen de lucht.
Buitenkant met een licht vochtige doek afnemen.
Of een reinigingsmiddeltje
Maar zou het eerst met een vochtige doek doen, of wat glassex of brillenreinigings middel.
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
Voor de buitenkant zijn er al suggesties gedaan, het interieur goed stofvrij maken en dan licht(!) inspuiten met vieze luchtjes verwijderaar voor autointerieur.
Goed laten drogen, voor je er stroom op zet!
De vieze luchtjes verwijderaar heeft zelf ook een luchtje, vandaar het advies om het bescheiden in te zetten.
Groeten, Jan.
Goed laten drogen, voor je er stroom op zet!
De vieze luchtjes verwijderaar heeft zelf ook een luchtje, vandaar het advies om het bescheiden in te zetten.
Groeten, Jan.
Gaat niet werken, die maskeren de geur alleen maar, als het apparaat een tijdje aanstaat geurt het weer net zo hard. Wat je kan doen is in ieder hoekje van de versterker kleine hoopjes koffie (gemalen, niet doorgelopen, je weet wel gewoon dat losse kleine bruine spul) er in stoppen. Koffie is namelijk een enorme geur eter en zuigt ook nicotine op. Nachtje laten staan, volgende dag de koffie eruit zuigen en de geur is voor 80% weg.Vuurkat schreef:Je eigen deodorant/parfum erin spuiten?
Ik adviseer dit ook mensen die een auto hebben gekocht waar in gerookt is.
Yep, zeer goeie ervaringen mee. Ik kreeg laatst van iemand nog de tip om Quick ´n Brite te gebruiken. Had hij ook gedaan en het stuk dat ik van hem kocht had echt een frontplaat als nieuwLaurens schreef:Nicotine aanslag kan je uitstekend verwijderen met Dasty ontvetter van de wibra, schijnt het...
Even navragen op mfbfreaks.com.
Dasty wordt overigens verkocht bij de Plus.
EDIT: Q&B wordt verkocht bij de Plus, Dasty bij Wibra zoals eerder vermeld. Mijn excuses voor de verwarring.
Dasty werkt ook goed, maar aangezien Nicotine meer is dan vet, probeer ik de volgende keer QnB. Ik heb geprobeerd met Dasty een tapedeck schoon te krijgen. Het is nu wel mooier, maar nog niet alles is weg. Binnenkort ook maar eens wat QnB tegenaan gooien.
Groeten,
Mischa
Laatst gewijzigd door mischa72 op za 05 apr 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- allintojazz
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
- Locatie: sliedrecht
Dank voor alle reacties.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Glas(s?)ex en nagesopt met een lauw sopje van Persil.
Echt veel vuil kwam er niet vanaf. Waarschijnlijk heeft de tuner niet echt heel lang in de rook gestaan. De lucht heb ik niet helemaal weg kunnen nemen.
Misschien toch maar eens de 'koffietip' proberen.
Het ook genomde Dusty heb ik niet gebruikt omdat ik bang wast dat dit te agressief zou zijn. Dusty is een heel goed middel om te ontvetten; ik gebruik het voor mijn wrakkige motoren om te ontvetten en reinigen.
Mij is opgevallen dat het goedje zelfs enigzins bijt op de blote huid.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Glas(s?)ex en nagesopt met een lauw sopje van Persil.
Echt veel vuil kwam er niet vanaf. Waarschijnlijk heeft de tuner niet echt heel lang in de rook gestaan. De lucht heb ik niet helemaal weg kunnen nemen.
Misschien toch maar eens de 'koffietip' proberen.
Het ook genomde Dusty heb ik niet gebruikt omdat ik bang wast dat dit te agressief zou zijn. Dusty is een heel goed middel om te ontvetten; ik gebruik het voor mijn wrakkige motoren om te ontvetten en reinigen.
Mij is opgevallen dat het goedje zelfs enigzins bijt op de blote huid.
Nee, dat blijft er gewoon netjes op zittenSARK schreef:Haal je dan ook niet die isolatielaag van de printsporen afMidiMaze schreef:Mja, schoonmaken met isopropyl alcohol (geen idee hoe je het schrijft) doe ik nog wel eens op mn werk, gewoon der op sprayen en beetje boenen en dan met luchtdruk weg en droog blazen.
Onkyo DX 7333
Vandaag een leuke cd speler binnen gekregen, gekocht op e-bay voor € 30.
Ziet er goed uit, werkt ook nog goed maar stinkt als een bunzing.
Een "beetje" nicotine denk ik.
Nu is de buitenkant al weer mooi schoon en ik heb de lens schoon gemaakt met reiniger voor brillenglazen (was ook dof). Maar moet de binnenkant nog, nu wil ik weten of dit goed spul is?
Ik heb een hele bus staan maar ik laatst ook ergens gelezen dat Kontact chemie ook troep maakt die de zooi aan elkaar laat plakken.
Ziet er goed uit, werkt ook nog goed maar stinkt als een bunzing.
Een "beetje" nicotine denk ik.
Nu is de buitenkant al weer mooi schoon en ik heb de lens schoon gemaakt met reiniger voor brillenglazen (was ook dof). Maar moet de binnenkant nog, nu wil ik weten of dit goed spul is?
Ik heb een hele bus staan maar ik laatst ook ergens gelezen dat Kontact chemie ook troep maakt die de zooi aan elkaar laat plakken.
what to do?teacher schreef:mijn tip:
kontakt chemie!
tuner 600 voor de binnenkant
Evt beetje nablazen met de compressor.
Re: nicotine aanslag verwijderen audio
Kijk uit met Glassex sommige kunststoffen hebben weekmakers die niet van Glassex houden.
Re:
Dit werkt zeker goed!teacher schreef:mijn tip:
kontakt chemie!
surface 95 voor de buitenkat
tuner 600 voor de binnenkant.
Evt beetje nablazen met de compressor.
Ik ben ook vrij verliefd op hun foam cleaner!
Pas trouwens heel erg op hee!!
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... delij.html
Even off topic:
Tja, ik rook niet, ik vind het enorm stinken en haat het dat mijn beneden buren roken, vooral in de zomer! Maar het wordt wel een beetje boel overdreven!
In de hele rokers discussie wordt trouwens wel erg weinig aangeroerd dat wat men vandaag de dag rookt gesausde tabak is waarbij het bestanddeel tabak nauwelijks nog ter zake doet. De aantallen toevoegingen zijn echt waslijsten waar je U tegen zegt! Best raar dat alles wat je eet een ingrediënten lijstje heeft, maar wat je over je gevoelige longetjes naar binnen trekt is een groot geheim! Roken? Prima! Maar vraag eens in de goed gesorteerde tabakswinkel naar ongesausde tabaksproducten! Ze bestaan!

