dank je wel!jeroen_d schreef:Dit gaat een heel mooi project worden. Een klassieke drieweg, met heel veel aandacht voor detail in de kast.
ik hoop dat we alles eruit kunnen halen wat er potentieel inzit!
Moderator: Beheerdersteam
Leuk om te weten:anonamemouse schreef:dank je wel!jeroen_d schreef:Dit gaat een heel mooi project worden. Een klassieke drieweg, met heel veel aandacht voor detail in de kast.
ik hoop dat we alles eruit kunnen halen wat er potentieel inzit!
ik weet het!ahak schreef:Leuk om te weten:
Troels Gravesen's, een bekende zelfbouwer gaat binnenkort met dezelfde drivers een ontwerp bouwen.
Op http://www.troelsgravesen.dk/speakertalk.htm staat een aankondiging.
AH
momenteel staat alles een beetje stil wegens totaal geen tijd en drukdrukdruk en zo...b_force schreef:heb je al wat vorderingen, menno?
ik wil er dan toch wel heel graag ook een hele hoop assistentie bij verlenen. het is niet zo dat ik twee linkerhanden heb, het ontbreekt me gewoon aan het juiste (grote en zware) gereedschap, ruimte en ervaring...Wowly schreef:Nog beter, laat het door iemand van hier maken![]()
Jan
Ik was daar al bang voor, trouwens 800 eur is nog veel geld.anonamemouse schreef:ik werd vanmiddag gebeld met de mededeling dat het "iets duurder" uit zou vallen, vanwege "onvoorziene moeilijkheden". dat "iets duurder" bleek bijna 1000 (duizend) euro meer als oorspronkelijk opgegeven te zijn.
Gereedschap is nooit weg en altijd handig.anonamemouse schreef:
voor dat geld kan ik alle gereedschappen kopen die ik nodig zou kunnen hebben, en eventueel vervoerskosten betalen van mensen die ik vraag me te helpen...
De eiken panelen die ik gebruik hebben een tolerantie tot ca. 1mm dikte verschil.anonamemouse schreef:bovendien heb ik een kleine wijziging in de tekening gedaan die het onnodig maken dat alles op de 100ste millimeter past. de onvoorziene moeilijkheden kan ik dus niet terugvinden.
het materiaal is op zich niet goedkoop. zodoende had ik dus zoiets van "voordat er dingen heel erg fout gaan en duur worden"... maar dank zij deze wisseling in de wacht worden dingen dus gewoon zo duur dat ik makkelijk zelf kan gaan klooien en een paar keer blunderen. ik snap best dat mensen betaald moeten worden voor hun werk, maar voor deze platen zagen gewoon ruim 1000 euris rekenen (alleen arbeid dus, exclusief materiaal) vind ik een tikkie overdreven.Hondasnl schreef:Ik was daar al bang voor, trouwens 800 eur is nog veel geld.anonamemouse schreef:ik werd vanmiddag gebeld met de mededeling dat het "iets duurder" uit zou vallen, vanwege "onvoorziene moeilijkheden". dat "iets duurder" bleek bijna 1000 (duizend) euro meer als oorspronkelijk opgegeven te zijn.
gereedschappen zijn inderdaad altijd een goede investering. en alhoewel ik natuurlijk liever een festool heb, met een bosch of een makita kom je ook een heel eind.Hondasnl schreef:Gereedschap is nooit weg en altijd handig.anonamemouse schreef:voor dat geld kan ik alle gereedschappen kopen die ik nodig zou kunnen hebben, en eventueel vervoerskosten betalen van mensen die ik vraag me te helpen...
Ik weet niet of je in de toekomst ook nog andere klussen gaat uitvoeren, dan zijn ze ook zeer bruikbaar.
Bovendien hoef je niet direct het duurste gereedschap aan te schaffen.
Met een bovenfrees en bandschuurmachine kom je al een heel eind.
ik heb de panelen daar nagemeten en die waren niet allemaal even dik. scheelde niet veel, maar toch een frummeltje... ik zat de tekening nog eens grondig te bekijken, maar na mijn kleine aanpassing is er eigenlijk niet zo heel veel meer dat precies moet passen. alleen het binnenwerk, en dat kan gewoon met behulp van wat schuurmaterialen op maat gemaakt worden.Hondasnl schreef:De eiken panelen die ik gebruik hebben een tolerantie tot ca. 1mm dikte verschil.anonamemouse schreef:bovendien heb ik een kleine wijziging in de tekening gedaan die het onnodig maakt dat alles op de 100ste millimeter past. de onvoorziene moeilijkheden kan ik dus niet terugvinden.
Vaak geven ze een nominale maat op.
Als je bijvoorbeeld een mdf paneel van nominaal 18mm dikte eens goed na gaat meten met een schuifmaat dan meet ik wel eens 19mm.
Het voordeel van hout is dan ook dat je het makkelijk kan bewerken.
Ik zaag dan ook bepaalde panelen met een bepaalde overlengte, zodat je dit later kan wegschuren of whatever.
dat zou het leven heel wat gemakkelijker maken... ik neem aan dat marcus het autocad bestand van mijn kasten nog heeft, dat is toch om te zetten naar iets waar een cnc frees mee kan werken? dan heb ik ook geen problemen meer met de schuine randen en de inspringingen van de baffle!b_force schreef:PM naar iemand met een leuke (cnc) frees maybe ?
(*kuch* Ed ofzo *kuch*)
ik heb ze ook "vriendelijk bedankt". ze zouden de spullen nog even bewaren en wachten tot ik weer kontakt met ze opnam. de kans is klein dat dat nog gaat gebeuren...voodooless schreef:Wat een onzin. Ik neem toch aan dat een bedrijf eerder gemaakte afspraken gewoon nakomt ook al is er een wisseling van de wacht. Ik vind eigenlijk niet dat ze dat kunnen maken.
Je zou eens kunnen informeren wat ze bij http://www.cnc-boxenprofis.de/ vragen voor je kast...
Ik moet een beetje lachen hier....anonamemouse schreef:gereedschappen zijn inderdaad altijd een goede investering. en alhoewel ik natuurlijk liever een festool heb, met een bosch of een makita kom je ook een heel eind.
niet met je eens... ik had eerst een blek&dekker en toen die kaduuk ging heb ik eens gehoest en een Metabo gekocht.. wat een genot de degelijkheid en precisie.. kost een bak, maar je snapt ook waaromHondasnl schreef:Waarom heb je liever een Festool?
Jeetje.
Of wil je enkel het beste van het beste hebben![]()
Naar mijn mening koop je een Festool voor professioneel gebruik, dat je er iedere dag mee aan de slag moet. (voor je werk).
Zelfs met een Ferm kun je net zulke mooie kamers frezen.
een bmw 7 serie rijdt toch ook lekkerder dan een fiat panda?Hondasnl schreef:Ik moet een beetje lachen hier....![]()
![]()
![]()
Waarom heb je liever een Festool?
Jeetje.
Of wil je enkel het beste van het beste hebben
Naar mijn mening koop je een Festool voor professioneel gebruik, dat je er iedere dag mee aan de slag moet. (voor je werk).
Zelfs met een Ferm kun je net zulke mooie kamers frezen.