Ik wil binnenkort een nieuwe speaker gaan bouwen als vervanging voor mijn yamaha actieve monitors. Ik heb al een Neo 3 PDR met faceplate aangeschaft bij de laatste inkoopactie bij partsexpress.
Het idee is om een zelfde soort speaker te bouwen als de Jippie!
Nu zit ik te twijfelen tussen de Visaton AL130 en de CSS FR125S als mid.
Ik hoop dat de experts op het forum hier een tip over kunnen geven welke ik het beste kan gebruiken.
De speaker hoeft niet fullrange te spelen tot 100 Hz is genoeg. Hieronder neemt een gesloten XXLS 12 sub het over. De speaker word actief aangestuurd en gefilterd via een DCX2496.
De kast word volgens het princiepe gemaakt wat Hondasnl uitgetekend heeft. Boven en onderop komt een alluminium plaat waar de draadstangen doorgaan welke met afgeronde moeren (weet de naam er zo even niet meer van) vastgezet worden. Dit om de stevigheid van de kast te verbeteren en het kan er best mooi uitzien denk ik zo.
De speakers worden aangesloten via speakon connectoren. De alluminium platen wil ik mat zwart spuiten en de zijkanten en achterkant worden ook matzwart afgewerkt. De baffle word van een mooie plank hout welk soort moet nog uitgezocht worden.
Graag op en aanmerking over dit project.