Nexus, 2-weg Seas Nextel

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Ow ja, tipje van mij (zie mijn Gorm) zet ze in het transparant. Die lijnen zijn best mooi om naar te kijken. Als je gaat lakken komen de naden er hoogst waarschijnlijk lelijk uit te zien.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

rvdvalk schreef:
@H3ZZ

Kun je in Autocad ook de oppervlakte berekenen van het gedeelde dat je uitgefreesd hebt zoals in deze afbeelding (rechtsboven)? Dit om het volume te kunnen berekenen van de kast.
Heej rvdvalk, ja dit kan heel gemakkelijk als je er een polyline van maakt.
Vraag dan een LIST op van die polyline.
Je krijgt dan alle info van die lijn cq contour, waaronder ook de AREA in mm2.

Als je dit dan vermenigvuldigd met de inwendige hoogte in mm van je kast rolt er de inhoud automatsch uit in mm3
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
rvdvalk
Berichten: 115
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 15:43
Locatie: Middelstum/Groningen

Bericht door rvdvalk »

Hondasnl schreef:
rvdvalk schreef:
@H3ZZ

Kun je in Autocad ook de oppervlakte berekenen van het gedeelde dat je uitgefreesd hebt zoals in deze afbeelding (rechtsboven)? Dit om het volume te kunnen berekenen van de kast.
Heej rvdvalk, ja dit kan heel gemakkelijk als je er een polyline van maakt.
Vraag dan een LIST op van die polyline.
Je krijgt dan alle info van die lijn cq contour, waaronder ook de AREA in mm2.

Als je dit dan vermenigvuldigd met de inwendige hoogte in mm van je kast rolt er de inhoud automatsch uit in mm3
Dat bedoel ik dus! Bedankt.!
Gebruikersavatar
Dinobe
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 27 dec 2004, 12:23

Bericht door Dinobe »

Zeer mooi!

En? Spelen ze beter dan de N805?
H3ZZ
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 13:47
Locatie: Elburg

Bericht door H3ZZ »

Nils_vn schreef:
Ow ja, tipje van mij (zie mijn Gorm) zet ze in het transparant. Die lijnen zijn best mooi om naar te kijken. Als je gaat lakken komen de naden er hoogst waarschijnlijk lelijk uit te zien.
Afgelopen dagen de knoop al doorgehakt, ze gaan idd in de transparante lak. Via mijn vader in contact gekomen met een directielid van een iterieur-bouwbedrijf en vanmiddag direct een bezoekje gebracht om de luidsprekers te laten zien. Nog wat tips gekregen en ze hebben laten weten dat ze de luidsprekers willen spuiten! \:D/.
Ik ben vanavond direct begonnen met het spuit-klaarmaken en ga ze asap brengen. Bedankt voor je reactie en tip.
Dinobe schreef:
En? Spelen ze beter dan de N805?
Kan helaas geen echte vergelijking maken met een 805. Mijn broer heeft een paar 804 (geen S type) thuis staan en gaan ze zeker vergelijken :twisted:! Ik denk dat de 804 in het diep laag gaat winnen maar voor de rest wordt het een leuke uitdaging voor de B&W. Eerst nog even spuiten en verder inspelen en zal zeker daarna de resultaten bespreken!
Laatst gewijzigd door H3ZZ op ma 31 mar 2008, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
H3ZZ
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 13:47
Locatie: Elburg

Bericht door H3ZZ »

De Nexus is klaar :D ! Voorlopig hierbij de laatste pics zoals ze er nu bijstaan. Ik ben super tevreden met het eindreslutaat van de spuiter, ze staan in de blanke transparante lak (zijde glans) en zonder ook maar een stofje te bekennen, echt super strak!
Volgende week staat er nog een luistersessie tegen de B&W 804 op het programma. Ik laat hierna nog wel even van me weten.
Nogmaals iedereen bedankt voor de vele positieve reacties. Grt H3ZZ
Bijlagen
vers van de pers....uuhm spuiter
vers van de pers....uuhm spuiter
IMG_2120 (Custom).JPG
IMG_2121 (Custom).JPG
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Bizar mooi!

Ik vind dat ze wel een paar mooie stands verdienen ipv deze exemplaren 8)
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

=D> =D> =D>

GEWELDIG MOOI !!
H3ZZ
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 13:47
Locatie: Elburg

Bericht door H3ZZ »

Paul schreef:
Ik vind dat ze wel een paar mooie stands verdienen ipv deze exemplaren 8)
Helemaal eens paul ;-), ben al op zoek naar iets anders, vindt de Spectral LS600 en B&W FS700 erg mooi....
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

=D> =D> =D>

Zeer netjes!

Een vraag, staan ze wel stabiel genoeg?
Je zou anders de onderplaat van de voet wellicht kunnen verzwaren.

Voor de rest geweldig mooi.
H3ZZ
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 13:47
Locatie: Elburg

Bericht door H3ZZ »

Hondasnl schreef:
Een vraag, staan ze wel stabiel genoeg?
Ze staan idd niet stabiel op deze stands, ik zoek naar een zwaardere en hogere. Ik denk aan een standaard van +/- 70cm hoog zoals bovengenoemde type's, deze zijn 60cm. Grt H3ZZ
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

idd, ik sluit me aan bij de rest....ZEER geslaagd ontwerp!!!

Kom je ook naar Breda :twisted: ?

Wowly
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Wowly schreef:
Kom je ook naar Breda?
:shock: lijkt me nogal onmogelijk, er zijn al meer aanmeldingen dan plekjes.
zou juist jij toch moeten weten... :roll:
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Erg, erg mooi ! Ze komen ook zo goed tot hun recht in de vrije ruimte
vind ik.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

anonamemouse schreef:
Wowly schreef:
Kom je ook naar Breda?
:shock: lijkt me nogal onmogelijk, er zijn al meer aanmeldingen dan plekjes.
zou juist jij toch moeten weten... :roll:

:lol: :lol: :lol:

Ik dacht precies hetzelfde maar heb verder maar gezwegen :wink:
H3ZZ
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 13:47
Locatie: Elburg

Bericht door H3ZZ »

:D :D had idd gelezen over de luisterdag op 25 mei in Breda. No hard feelings, had dit ook voorbij moeten laten gaan omdat we omstreeks 15 mei ons nieuwe telgje hopen te verwelkomen. In de maand mei geen :-({|= voor mij :wink:....
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Netjes hoor! =D>
Gesloten