brommende versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

brommende versterker

Bericht door danielv »

ik heb van vuurkat een versterker gekregen, daar zat eerst ook nog een tape gedeelte op die ik netjes eraf heb gehaald. en alle uiteinden van de draadjes die daar heengingen heb ik op kroonsteenjes vastgezet.

nu als ik de versterker aansluit op een box dan komt er allemaal ruis uit een soort gebrom. ik denk zelf dat het aan de aarding ligt,want ik heb nog een draadje van de koeling die nergens heen gaat over ( eerst ging die naar de behuizing van de tape ( omdat die van staal was.))

ik wil nu dus gaan proberen of ik de versterker kan aarden, zoja hoe doe ik dat?

foto's zijn hieronder
Bijlagen
P1040723 [800x600].JPG
P1040720 [800x600].JPG
P1040719 [800x600].JPG
P1040718 [800x600].JPG
P1040716 [800x600].JPG
P1040715 [800x600].JPG
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

wel wel...

dat ziet er beroerd uit :shock:

geef 'ns wat meer uitleg, is de brom afhankelijk van de stand van de vollume knop en kanaal? gebeurt er wat met die brom als je dat draadje ergens aan de aarding legt ?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Met msn heb ik aan danielv gevraagd of de brom weg was als je de ingang kortsloot, en dat was het geval.

Dus gewoon niet afgeschermd.


De vorige eigenaar van deze versterker heeft de behuizing weggegooid en er een IKEA achtig kastje omheen gemaakt.

Wat gebeurt er als je de versterker afschermd met metaal, en dat dan aan de massa vastmaakt?
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

nog wat ik heb mijn mp3 speler er op aangesloten en op vol volume gezet, maar je hoort het geluid heel zacht uit de speakers komen terwijl de versterker ook op vol volume staat!!!
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Waarop heb je je mp3-speler aangesloten? Phono ingang?
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Bericht door Laurens »

ontbrekende massa zorgt voor brom, ruis en geen of slechts een heel zwak signaal.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Vuurkat schreef:
Waarop heb je je mp3-speler aangesloten? Phono ingang?
ik heb het op alle geprobeerd radio. phono en tape
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

De phono-ingang heeft RIAA correctie + voorversterking, de radio heeft misschien voorversterking en van tape weet ik het niet.

Eigenlijk moet ie op aux aangesloten worden, maar die is er geloof ik niet.

Enne, heb je de massa van de mp3-speler wel aan de massa van de versterker vastgemaakt?
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

wat bedoel je met massa mp3 speler
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Die draad die om de witte en rode kabeltjes is gewonden.

Je hebt 3 draden: wit (signaal links), rood (signaal rechts) en nog die van de massa, en die is vaak om de andere kabeltjes heengewonden i.v.m. afscherming.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Koop een nieuwe (goede)! :roll:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik heb nog een leuke voor en eindtrap staan. 400 euro weet je alles.
exclusief ophalen/verzenden.
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Draadjes kan je niet met plakband aan mekaar zetten he...
Maar eensch met Jan-Willem, kan je niet beter iets anders sjeffen?
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ja a ik ook doen denk ik mijn pa zegt dat ie ergens op zolder nog een goede verterker heeft staan dus dan ga ik die maar even op zoeken :D
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Wat hebben jullie veel versterkers :wink: .
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ja best wel maar geen6!!
Plaats reactie