ik heb van vuurkat een versterker gekregen, daar zat eerst ook nog een tape gedeelte op die ik netjes eraf heb gehaald. en alle uiteinden van de draadjes die daar heengingen heb ik op kroonsteenjes vastgezet.
nu als ik de versterker aansluit op een box dan komt er allemaal ruis uit een soort gebrom. ik denk zelf dat het aan de aarding ligt,want ik heb nog een draadje van de koeling die nergens heen gaat over ( eerst ging die naar de behuizing van de tape ( omdat die van staal was.))
ik wil nu dus gaan proberen of ik de versterker kan aarden, zoja hoe doe ik dat?
geef 'ns wat meer uitleg, is de brom afhankelijk van de stand van de vollume knop en kanaal? gebeurt er wat met die brom als je dat draadje ergens aan de aarding legt ?
nog wat ik heb mijn mp3 speler er op aangesloten en op vol volume gezet, maar je hoort het geluid heel zacht uit de speakers komen terwijl de versterker ook op vol volume staat!!!
Die draad die om de witte en rode kabeltjes is gewonden.
Je hebt 3 draden: wit (signaal links), rood (signaal rechts) en nog die van de massa, en die is vaak om de andere kabeltjes heengewonden i.v.m. afscherming.