In principe wel, hoewel ik dit een beetje heb ontworpen als bij de originele pica lino.
Dat ze op je bureau redelijk "fullrange" kunnen staan.
Juist ja, een dik compromis die je dan moet sluiten, maar deze speakertjes zijn ook niet echt bedoeld voor kwaliteit.
Gewoon wat leuk geluid bij de pc voor een kleine prijs.
Wat staat daar nou naast? Misschien een subwoofertje of zo?
Nee, een kleine monitor, zie mijn andere topic in showcase.
Het resultaat is nog wat teleurstellend, ik ben er met behulp van Bforce achter gekomen dat de T/S parameters behoorlijk anders zijn dan opgegeven.
Ik heb nog een ander setje tangbands liggen, dat misschien net ietsje beter werkt. (andere batch, T/S zouden iets gunstiger zijn)
De visaton FRS8M lijkt ook een behoorlijk geschikte kandidaat voor deze behuizing, afgaande op de T/S. (indien deze kloppen!)
Ik heb er hier 2 die flink verschillen.
JW heeft er zelfs waarvan de een een FS heeft van rond de 100Hz, de ander van rond de 130Hz !!!!
Voor een paar euro's meer kun je bijvoorbeeld de "Solo 103" maken met de Fostex FE103 erin. In fostex heb ik toch wat meer vertrouwen ten aanzien van specs.
De FRS8-M past, maar je moet dan wel wat truukjes uithalen, en dat is denk ik bij de rest ook zo.
We hebben nmlk het geluk dat je de port kan veranderen.
neem voor de FRS8-M een wat grotere port en een beetje spelen met demping hier en daar (ook op andere plaatsen) en je krijgt wederom een mooi grafiekje
Hij gaat wel iets minder laag dan de W3 (tot zo'n 70-75Hz)
Ik heb inmiddels het een en ander met schapenwol uitgeprobeerd. (baily's long hair) en dat werkt een stuk beter.
Ik zit nu op ongv 65 gr per pico, de simulatie van B_force geeft aan dat ongv. 85 gr ideal is.
De wol zit voornamelijk in het eerste deel van de lijn, totaan de eerste bocht aan de onderkant.
Er grappig zijn de verschillen in response tussen de twee tangbandjes met de zelfde demping in de lijn....
Ik zal binnenkort eens even wat drivers opgeven die in dit kastje passen.
Enige modificatie voor sommigen is de port grootte. Om dus ipv 26cm^2 bv 12cm^2 te nemen.