Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Hee mannen alleen kwijlen op de kasten he, mijn meisje is pas 14 en ik ben een fanatieke vader. :twisted: :D :wink:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Volgens mij ben je niet echt opgeschoten! :lol:

Doorbouwen!! :twisted:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Montana schreef:
Volgens mij ben je niet echt opgeschoten! :lol:

Doorbouwen!! :twisted:
Kom je helpen??? :shock:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

ToTo schreef:
Montana schreef:
Volgens mij ben je niet echt opgeschoten! :lol:

Doorbouwen!! :twisted:
Kom je helpen??? :shock:
Als ik mijn project af heb, wil ik wel helpen! :wink:

Werk je niet met een ontwerptekening? Ik dacht er ooit een gezien te hebben..
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Montana schreef:
ToTo schreef:
Montana schreef:
Volgens mij ben je niet echt opgeschoten! :lol:

Doorbouwen!! :twisted:
Kom je helpen??? :shock:
Als ik mijn project af heb, wil ik wel helpen! :wink:

Werk je niet met een ontwerptekening? Ik dacht er ooit een gezien te hebben..

Ja zelfs een hele mooie tekening, maar als je geen ervaren bouwer bent valt het niet mee.

Drukke tijden gehad, een kartongeluk enzo.
2008 zal het jaar van de Galactica worden.

Binnenkort weer een paar foto's
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ToTo schreef:
Hee mannen alleen kwijlen op de kasten he, mijn meisje is pas 14 en ik ben een fanatieke vader. :twisted: :D :wink:
Voor degene die Toto nooit in het echt hebben gezien, enkele kernwoorden: Groot....blond.....massief....... :twisted: :twisted:

Ik heb een paar maanden geleden nog eens gechecked maar er was toen nog niets veranderd. Wat is er nu gedaan? Ze zijn toch wel op tijd klaar voor Breda hé?!! :D

Jan
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Wowly schreef:
ToTo schreef:
Hee mannen alleen kwijlen op de kasten he, mijn meisje is pas 14 en ik ben een fanatieke vader. :twisted: :D :wink:
Voor degene die Toto nooit in het echt hebben gezien, enkele kernwoorden: Groot....blond.....massief....... :twisted: :twisted:

Ik heb een paar maanden geleden nog eens gechecked maar er was toen nog niets veranderd. Wat is er nu gedaan? Ze zijn toch wel op tijd klaar voor Breda hé?!! :D

Jan
Niet overdrijven Jan ik sta zichtbaar op een foto.
En of ze klaar zijn voor Breda????

Heb ik wel een heftruck nodig, de onderkasten zijn nu al 50 kg of misschien wel meer.
Dan de drivers nog.

Kunnen we beter een keer op kleine schaal een dagje in Amersfoort organiseren.

Grt
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Het forum liep net weer vast. Ik zie nu dat deze post weg is.

Ik was benieuwd hoe 't er mee staat :P .
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Martijn M schreef:
Het forum liep net weer vast. Ik zie nu dat deze post weg is.

Ik was benieuwd hoe 't er mee staat :P .
Nog niet veel verder, heel erg druk geweest en een ongeluk met karten gehad enzo.
Ben nu op zoek naar een goede bandschuurmachine want met het lijmen van een van de laatste lagen is het fout gegaan en dat moet weer eerst afgeschuurd worden voordat de laatste laag er weer opgelijmd kan worden.
Dan nog de facetten zagen en plamuren en spuiten. En dan kunnen ze eindelijk naar Tony.

Dan kunnen ze eindelijk muziek gaan maken.

Zijn er nog tips om het laagste laag aan te sturen?

Grt R
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

hypex UcD :D

wat voor drivers gebruik je?
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Paul schreef:
hypex UcD :D

wat voor drivers gebruik je?
CIARE 15.75Ndw2 15" woofers (Actief aansturen)
En daarboven een driewegsysteem met
PHL 4531 12" woofers
PHL 1130 mid's
SEAS EXCEL T29CF001 tweeters

Grtjes R
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Check Reckhorn eens uit. Die heeft interessante bass management systeempjes.

Anders heeft Tony ook nog wel wat kennis opgedaan met zijn "Serious Sub". :wink:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Leuke drivers!
Komt de Ciare in een gesloten behuzing met Linkwitz Transform?
Ik heb een dikke PA amp op mijn subwoofers. Aan power en controle kom ik niets te kort!
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Martijn M schreef:
Leuke drivers!
Komt de Ciare in een gesloten behuzing met Linkwitz Transform?
Ik heb een dikke PA amp op mijn subwoofers. Aan power en controle kom ik niets te kort!
Wel een gesloten kast, geen Linkwitz Transform. Je moet het zien als een gewone gesloten subwoofer die in de hoofdluidsprekers is ingebouwd. Actief aan te sturen met bijvoorbeeld een Hypex Subwoofer module of iets van Reckhorn.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

dat meisje is lekker 8)
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

drugsb schreef:
dat meisje is lekker 8)
Pas op he :twisted: :evil:
GijsJUH
Berichten: 129
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 0:35
Locatie: Duiven

Bericht door GijsJUH »

drugsb schreef:
dat meisje is lekker 8)
Hoe kan je er nu een oordeel over vellen? Je ziet alleen wat van de achterkant (na de reactie van ToTo ga ik er niks over zeggen :twisted: ), [ik zei niks]wie weet is de rest wel 10X niks :P [/ik zei niks]
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Dat was in ieder geval mijn allereerste zelfbouwproject.

Heb er heel erg mijn best op gedaan en ik moet zeggen dat het echt goed gelukt is.
Komt ook een heel mooi geluid uit.
Vooral het actieve filter (haar vader met een heel groot bereik) werkt uitstekend.

Ik denk dat ik nu alvast een lijstje moet gaan maken welke viespeuken niet mogen komen luisteren :D
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

ToTo schreef:
Ik denk dat ik nu alvast een lijstje moet gaan maken welke viespeuken niet mogen komen luisteren :D
:lol:
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

nee hoor was grapje :lol:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ToTo schreef:
Hee mannen alleen kwijlen op de kasten he, mijn meisje is pas 14 en ik ben een fanatieke vader.
drugsb schreef:
dat meisje is lekker 8)
ToTo schreef:
Ik denk dat ik nu alvast een lijstje moet gaan maken welke viespeuken niet mogen komen luisteren :D
drugsbaron is pas 13, dus hij valt binnen de correcte demografische leeftijdsgroep...
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ja, dat hoopt natuurlijk iedere vader! Een date voor zijn dochter met iemand die als nick drugsbaron heeft.

Even on topic: mooie stevige kasten! Star Wars sub d'r bij?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Niet om het een of ander, maar ik wil nu ook wel eens een foto zien van het eindresultaat.. We hebben tenslotte niet voor niets dagen stof staan te happen..
(foto mag met of zonder dochter...... Je mag er zelf ook bij gaan staan, als die speakers er maar op staan.)

Kees
riktw
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 14:36
Locatie: arnhem

Bericht door riktw »

ToTo schreef:
Hee mannen alleen kwijlen op de kasten he, mijn meisje is pas 14 en ik ben een fanatieke vader. :twisted: :D :wink:
haha en ik ben 14 :twisted:
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

off-topic: Voor dit soort onzin zijn er toch voldoende andere forums?




on-topic: Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen :D
Gesloten