Ja dat bedoel ik; aan 1 kant meten tussen signaal en massa, andere kant niet aansluiten.Wowly schreef:Ik heb ongeveer 3 cm afgeknipt, en daarna de boel gestript. Opnieuw gesoldeerd en hupsa.
Dat checken met een ohmse meter. Ik ben geen electronicus, bedoel je een multimeter met de Ohmse stand? En wat zou ik dan moeten meten? ........... Of bedoel je aan een zijde meten tussen de signaal en de aarde?
achtergrond:
Ik heb laatst 7 kabeltjes gemaakt voor mijn 5:1+sw SACD speler met cinch aan beide zijden volgens het ontwerp van de preferred cable van "Platenspeler" Maarten.
zie: http://www.platenspeler.com/diy/cabling ... red_1.html
Ik meet altijd de "open" kabels even na voordat ik de pluggen dichtschroef. en ik mat bij 5 kabels de verwachtte oneindig ohm, maar bij 2 kabels 60 kohm of zoiets. Onbegrijpelijk, maar niet goed. Optisch zag ik geen kortsluiting bij de soldeeraansluitingen bij de 2 pluggen, maar toch lekte er wat .. ergens.... Tot op de dag van vandaag voor mij een raadsel, maar met nieuwe stukjes kabel en wat krachttermen is het verholpen. n.b. de kabels zijn ong. 40 cm lang .
Ik vermoed dat jij ook te maken hebt met een "lekkende" kabel(s), en dan zal inkorten met 10 cm of zo helaas niet helpen.
Nogmaals: wat meet je (idd met een el-cheapo multimeter van de Gamma op de kOhm stand) ?