RelaiXed voorversterker langlopend project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

Bij een gebalanceerd signaal moet de fasedraaier inderdaad vervallen.
Vrijwel elke fasedraaer (behalve een katodyne) versterkt echter!
Dit moet wel gecompenseerd worden. :-k
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

[quote="SSassen Let wel dat hij bedoeld is voor gebalanceerd gebruik, er is geen single-ended uitgang beschikbaar.
[/quote]

Sander,
dit was me nog niet opgevallen, temeer omdat ingang 1, 2 en 3 niet gebalanceerd zijn.
Is het dan niet mogelijk om er een ongebalanceerde eindtrap mee aan te sturen door gewoon de 'outleftpos' en 'outrightpos' te nemen tov de AGND en de 'outleftneg' en outrightneg' open te laten, of werkt dat zo niet.

Ed.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Is het dan niet mogelijk om er een ongebalanceerde eindtrap mee aan te sturen door gewoon de 'outleftpos' en 'outrightpos' te nemen tov de AGND en de 'outleftneg' en outrightneg' open te laten, of werkt dat zo niet.
Ja, dat gaat prima :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

SSassen schreef:
Is het dan niet mogelijk om er een ongebalanceerde eindtrap mee aan te sturen door gewoon de 'outleftpos' en 'outrightpos' te nemen tov de AGND en de 'outleftneg' en outrightneg' open te laten, of werkt dat zo niet.
Ja, dat gaat prima :)
mooi, dus 2 adapter XLR - RCA erop en klaar!

bijkomend vraagje (ditmaal iets moeilijker): Kan hij hij ook als 4 kanaals opgebouwd worden met slechts 1 print.
Met andere woorden de 3 RCA ingangen voor stereobron en de 3 XLR ingangen voor 4 kanaals.
de uitgang werkt dan ook stereo als hij stereo krijgt en 4 kanaals als hij signaal over de XLR krijgt.
Technisch gezien moet dit wel kunnen dacht ik.
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Ik ben bijna klaar met het bouwen van de relaixed. Maar nu ik de uiteindelijke bedrading wil gaan monteren vroeg ik mij af of het enige zin heeft om de bedrading van 230V net-input tot voeding van de versterker in zilverdraad (slangenleer, maanlicht, elfjes etc.) uit te voeren. Mij lijkt het niet erg nuttig omdat de voeding erg goed is gereguleerd en die laatste 20 cm zilver gaan op die kilometer koper ervoor ook geen verschil maken(dat is mijn logica). Wat is jullie mening hierover?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

De meningen zijn hierover verdeeld. Maar geloof me het maakt geen ene f*ck uit. Pak een goede stevige 230 kabel (met trekontlasting! of een goede connector) en leg hem niet langs signaal wegen. Want anders krijg je overspraak.
Goede logica btw. (en mooi project! -edit- O nee het zijn niet jouw foto's, maar dat zal er ook wel mooi uitzien)
Een netfilter zou je nog wel kunnen overwegen trouwens.
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Bedankt!

Gewoon koper dus dacht ik zo. Ik dacht er nog aan om alle bedrading (wisselspanning) wat in hetzelfde gedeelte als de hoofdprint loopt door koper waterleidingbuis te laten lopen. Of op een andere manier af te schermen.
Verder komen de trafo's achter een plaatje.


Wat zou een goede netfilter zijn? En op wat voor manier beinvloed hij de prestaties? filtert hij dingen weg waar de shunt regultor niet mee om kan gaan?

Foto's volgen later :-) Maar niets speciaals behalve dan dat ik ook een xlr en RCA op het frontpaneel ga maken.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

just-sounds schreef:
Bedankt!

Gewoon koper dus dacht ik zo. Ik dacht er nog aan om alle bedrading (wisselspanning) wat in hetzelfde gedeelte als de hoofdprint loopt door koper waterleidingbuis te laten lopen. Of op een andere manier af te schermen.
Verder komen de trafo's achter een plaatje.
Dat zou kunnen denk ik. Wel de koperen buis aan de gnd (is niet randaarde) hangen dan.
Heen en retour van wisselspanningskabels twisten helpt ook. Dit is waarschijnlijk wel voldoende.
Wat zou een goede netfilter zijn? En op wat voor manier beinvloed hij de prestaties? filtert hij dingen weg waar de shunt regultor niet mee om kan gaan?
Hier kan Sander je beter mee helpen. Ik zou dit niet weten :wink: Bijvoorbeeld ploppen als je een lamp aan en uit doet filtert zo'n filter weg.
Foto's volgen later :-) Maar niets speciaals behalve dan dat ik ook een xlr en RCA op het frontpaneel ga maken.
Ok, doen! en eventueel apart topic als je veel hebt
Plaats reactie