Deze week lekker vrij , dus meteen wat hout laten zagen. Net begonnen met het lijmen van de eerste delen. Heb gekozen voor 18mm MDF. Hier hadden ze bij de multimate nog genoeg reststukjes van liggen. Kostte nog geen tientje per speaker incl. zagen, kun je dus geen buil aan vallen. Zal lekker stevig en zwaar worden...
Laatst hier alles voor de needles gekocht. Lekker makkelijk en met goede componenten
dat gaat idd lekker vlot zo'n Needle (ik kan 'm bijna met m'n ogen dicht )...
lekker een anchtje een CD op repeat zetten, dat hebben die breedbanders wel nodig om goed los te komen. zowel het hoog als het laag gaan er merkbaar op vooruit de 1e paar uur.
Zo, ze spelen beide. Klinkt al leuk. Ze klinken in het hoog een beetje terughoudend, maar dat is wel fijn bij lange luistersessies. Wordt niet vermoeiend. Het laag is niet heel erg veel, maar wel lekker strak. Ze komen nu al meer los als je er en tijdje naar luistert gaan ze laag genoeg. Stereobeeld is erg goed, geluid komt lekker los van de speakers.
Ze moeten wel hun meerdere herkennen in mijn Fostex hoorns, maar die zijn ook een klasse duurder. Die zijn vooral in het midden/hoog gebied een klasse beter. Ook hebben die een veel hoger rendement en gaan een stuk harder. Maar ja, alle waar naar zijn geld moet je maar denken.
In ieder geval zijn ze een stukje beter dan mijn onkyo surround speaker setje ( zie foto ), die tzt verkocht gaat worden als de needles klaar zijn.
Zo, ze spelen beide. Klinkt al leuk. Ze klinken in het hoog een beetje terughoudend, maar dat is wel fijn bij lange luistersessies. Wordt niet vermoeiend. Het laag is niet heel erg veel, maar wel lekker strak. Ze komen nu al meer los als je er en tijdje naar luistert gaan ze laag genoeg. Stereobeeld is erg goed, geluid komt lekker los van de speakers.
Ze moeten wel hun meerdere herkennen in mijn Fostex hoorns, maar die zijn ook een klasse duurder. Die zijn vooral in het midden/hoog gebied een klasse beter. Ook hebben die een veel hoger rendement en gaan een stuk harder. Maar ja, alle waar naar zijn geld moet je maar denken.
In ieder geval zijn ze een stukje beter dan mijn onkyo surround speaker setje ( zie foto ), die tzt verkocht gaat worden als de needles klaar zijn.
Zo, ze spelen beide. Klinkt al leuk. Ze klinken in het hoog een beetje terughoudend, maar dat is wel fijn bij lange luistersessies. Wordt niet vermoeiend. Het laag is niet heel erg veel, maar wel lekker strak. Ze komen nu al meer los als je er en tijdje naar luistert gaan ze laag genoeg. Stereobeeld is erg goed, geluid komt lekker los van de speakers.
Ze moeten wel hun meerdere herkennen in mijn Fostex hoorns, maar die zijn ook een klasse duurder. Die zijn vooral in het midden/hoog gebied een klasse beter. Ook hebben die een veel hoger rendement en gaan een stuk harder. Maar ja, alle waar naar zijn geld moet je maar denken.
In ieder geval zijn ze een stukje beter dan mijn onkyo surround speaker setje ( zie foto ), die tzt verkocht gaat worden als de needles klaar zijn.
Ze zien er zo mooi uit he
Zien er wel leuk uit ja, alleen niet zo mooi qua design als mijn Frugelhorns
Vanmiddag was het redelijk weer, kon ik buiten wat schuren/frezen. De eerste kast is klaar voor de eerste grondlaag.
Ik kreeg de naden niet weg na plamuur en 3 lagen grondverf.
Heb zelfs nog mdf grondverf gebruikt.
Op de grond was het weg, maar met zwart zag je het weer.
zeer hinderlijk
Vanmiddag was het redelijk weer, kon ik buiten wat schuren/frezen. De eerste kast is klaar voor de eerste grondlaag.
Ik kreeg de naden niet weg na plamuur en 3 lagen grondverf.
Heb zelfs nog mdf grondverf gebruikt.
Op de grond was het weg, maar met zwart zag je het weer.
zeer hinderlijk
Hoe doe jij het?
Probeer maar eens met fiberplast ! Wel niet teveel verharder gebruiken zodat je tijd hebt om de hele kast te smeren. En goed schuren daarna, en belachelijk veel verf erop, 2-3 lagen grondverf, 3-4 lagen verf. Dan komt het goed, ook tussen je lagen heel zachtjes opschuren.
Ben zelf ook met de bouw van de needletjes begonnen ( 12mm MDF ), moet enkel nog dempingsmateriaal regelen en filtercomponenten. Waar heb jij je dempingsmateriaal gehaald sevenup ?
Vanmiddag was het redelijk weer, kon ik buiten wat schuren/frezen. De eerste kast is klaar voor de eerste grondlaag.
Ik kreeg de naden niet weg na plamuur en 3 lagen grondverf.
Heb zelfs nog mdf grondverf gebruikt.
Op de grond was het weg, maar met zwart zag je het weer.
zeer hinderlijk
Hoe doe jij het?
Probeer maar eens met fiberplast ! Wel niet teveel verharder gebruiken zodat je tijd hebt om de hele kast te smeren. En goed schuren daarna, en belachelijk veel verf erop, 2-3 lagen grondverf, 3-4 lagen verf. Dan komt het goed, ook tussen je lagen heel zachtjes opschuren.
Ben zelf ook met de bouw van de needletjes begonnen ( 12mm MDF ), moet enkel nog dempingsmateriaal regelen en filtercomponenten. Waar heb jij je dempingsmateriaal gehaald sevenup ?
complete setjes met echt alles erbij. Zie mijn openingspost...
ps. Hey ik zie nu dat er bij dat setje geen aansluit terminal met schroeven meer bij zit. Die was namelijk ook van monacor met mooie vergulde schroef/banaan stekkers
Ik kreeg de naden niet weg na plamuur en 3 lagen grondverf.
Heb zelfs nog mdf grondverf gebruikt.
Op de grond was het weg, maar met zwart zag je het weer.
zeer hinderlijk
Hoe doe jij het?
Probeer maar eens met fiberplast ! Wel niet teveel verharder gebruiken zodat je tijd hebt om de hele kast te smeren. En goed schuren daarna, en belachelijk veel verf erop, 2-3 lagen grondverf, 3-4 lagen verf. Dan komt het goed, ook tussen je lagen heel zachtjes opschuren.
Ben zelf ook met de bouw van de needletjes begonnen ( 12mm MDF ), moet enkel nog dempingsmateriaal regelen en filtercomponenten. Waar heb jij je dempingsmateriaal gehaald sevenup ?
complete setjes met echt alles erbij. Zie mijn openingspost...
ps. Hey ik zie nu dat er bij dat setje geen aansluit terminal met schroeven meer bij zit. Die was namelijk ook van monacor met mooie vergulde schroef/banaan stekkers
Heb alles al van partsexpress, had toen enkel niet gezien dat er een notch filter was en vergeten dempingsmateriaal mee te bestellen.
Hmm, op mijn buizenversterker klinken ze niet zo goed in het laag. Komt door de grote impedantie piek van 60 Ohm bij 120 Hz. Heb dus een impedantie correctie nodig.
Als ik het goed lees in de bibliotheek van zelfbouwaudio kom ik uit op een weerstand van 10 Ohm in serie met een condensator van 6,8u parallel aan de speaker.