Seas bifrost (als vloerstaander)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

foto's:
niet meteen de beste foto's maar het zal moeten voldoen tot er terug meer licht is.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

en? :roll:
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Zeer tevreden moet ik zeggen. De klank is alles wat ik gehoopt had en meer. Alleen het laag gaat nog een beetje zoekwerk kosten, maar dat is een ruimtelijk akoestiekprobleem vrees ik. Wel moet ik zeggen dat ik dan weer verschiet van de diepgang, een sub is niet direct nodig. Het hoog hoe zal ik het zeggen, zijdezacht en toch heerlijk sprankelend. (maarja hoe kan je geluid omschrijven)
Eerst maar eens alles inspelen natuurlijk, en dan verder zien.
Dan nog een tegenkanting: het spuitwerk had beter gekunnen. Maar dat zal ik achter een tijdje nog wel eens opnieuw doen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

als je de speakers een paar maandjes hebt staan moet je ze maar eens poetsen met een goede polish,dan knappen ze al aardig op :wink:
tevens weet ik uit ervaring dat het sinaasappel effect ook wel iets minder wordt(lees IETS)met de tijd.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Knap werk Spiky,bij deze nodig ik mij uit om te komen luisteren :lol: :lol:
Wat het spuitwerk betreft ik zal het eens bekijken en beoordelen :wink: :D
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Je komt maar eens af he. Verder over dat spuitwerk. dat mag je pas beoordelen als ik het opnieuw gedaan heb. :lol:
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

SpikyTim schreef:
Je komt maar eens af he. Verder over dat spuitwerk. dat mag je pas beoordelen als ik het opnieuw gedaan heb. :lol:
Het is om opbouwende kritiek te geven ik weet als geen ander wat het is om voor het eerst spuitwerk te doen :wink:
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Nog een paar betere foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

greetz,

Tim
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

classy speakers man........respect

Wowly
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Zeer mooi afgewerkt =D>
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Om eerlijk te zijn zijn het foto's van het mooiste stuk. (close up)
Er zijn stukken die minder mooi gespoten zijn. Dit ga ik achter een tijdje nog recht trekken.
Toch bedankt voor de complimenten.

mvg,

Tim
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Penguin »

Erg mooi gebouwd SpikyTim =D> staat echt goed qua kleur e.d.
Mare staan je speakers niet wat te dicht op de achter staande muur?
Weet dat speakers minimaal 1,25 meter van een achterwand zouden moeten staan, of ik heb het verkeerd begrepen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

1.25 is bijna altijd onhaalbaar,maar het zou inderdaad wel goed zijn.
een mooi streven is een halve meter :wink:
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Inderdaad mooie speakers en vooral de kleur.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

mijn ruimte laat dit jammer genoeg niet toe. Ik ga binnekort nog wat spelen met de plaatsing
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Stiekum meegekeken :P

Zeer mooie uitstraling hebben deze torens :shock: Klassiek, en toch zeer modern

Zeer nice!

Toch wel vreemd dat je laag lijkt te missen? Misschien is het gewoon wennen, of moet het geheel nog loskomen, of beiden?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Je zou zeggen dat als je de kasten dichter bij de muur gaat zetten juist meer laag moet gaan horen. Daar ligt het hier dan ook niet aan.

Wellicht is het de plaatsing van je zetel?
Staat deze ver van de muur?

Ik ben wel eens in een luisterruimte geweest, deze was vrij klein (naar mijn idee). De bank stond ook zo'n 1 meter van de muur.
Omdat ik toen ook wat laag miste ben ik voor de gein achter de bank gaan staan. Het geluid ging leven, laag kwam ineens verrassend en plezierig in m'n oren tevoorschijn.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Klein misverstandje denk ik. Ik mis geen laag, in tegendeel! Het is momenten iets te boomy en daarvoor zal ik nog wat met de plaatsing moeten spelen. Het laag gaat zelfs dieper als ik verwachtte en daarvoor kan ik mijn sub plannen voorlopig terug in de kast steken. (ook beter voor mijn financiele toestand vermits ik ook nog vanalles in het huis inorde moet maken)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SpikyTim schreef:
daarvoor kan ik mijn sub plannen voorlopig terug in de kast steken. (ook beter voor mijn financiele toestand vermits ik ook nog vanalles in het huis inorde moet maken)

Dat is enkel goed voor je financiele toestand als je dat figuurlijk bedoeld natuurlijk ;)
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Even mijn oude topic opvissen...
Ik moet de speakers nog eens opnieuw in de lak zetten omdat dit de vorige keer toch niet 100% naar mijn zin gelukt is. Nu ben ik sinds het afgelopen weekend met mijn vriendin hierover aant discusieren geweest. Zij wil ze gifgroen, wat denken jullie er van? Ik vind het een zeer gewaagd idee.
Heeft misschien nog iemand anders kleuradviezen?

Jullie mening is alvast welkom.

mvg,

Tim
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wat opvallends ben ik vaak wel voor te vinden ... als je zelf twijfelt, fotoshop t dan ff
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

@SpikyTim,

Vindt persoonlijk dat de gekozen antracietkleur er erg goed uitziet en past bij de rest van je interieur. Als je gifgroen of een andere felle kleur kiest, integereren de grijze luidsprekers ook niet meer bij de rest van de kast.

groeten,
Aat
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

De vriendin is al van gedacht veranderd. Ik heb haar kunnen overtuigen dat zo een flashy kleur niet echt de weg te gaan is.
Nu praat ze over zwarte glans lak...
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Ahzo!Zwarte pianolak look.Ik heb zelf ook nog blanke hoogglans PU lak staan.Kan zeer mooi zijn staat zowat in elk interieur.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Nop, ik zou het echt mattig/zijdeglans houden. Dat past naar mijn mening beter bij de units.

Hoewel je het eigenlijk allebei in het echt zou moeten zien.
Gesloten