Zeer tevreden moet ik zeggen. De klank is alles wat ik gehoopt had en meer. Alleen het laag gaat nog een beetje zoekwerk kosten, maar dat is een ruimtelijk akoestiekprobleem vrees ik. Wel moet ik zeggen dat ik dan weer verschiet van de diepgang, een sub is niet direct nodig. Het hoog hoe zal ik het zeggen, zijdezacht en toch heerlijk sprankelend. (maarja hoe kan je geluid omschrijven)
Eerst maar eens alles inspelen natuurlijk, en dan verder zien.
Dan nog een tegenkanting: het spuitwerk had beter gekunnen. Maar dat zal ik achter een tijdje nog wel eens opnieuw doen.
als je de speakers een paar maandjes hebt staan moet je ze maar eens poetsen met een goede polish,dan knappen ze al aardig op
tevens weet ik uit ervaring dat het sinaasappel effect ook wel iets minder wordt(lees IETS)met de tijd.
Om eerlijk te zijn zijn het foto's van het mooiste stuk. (close up)
Er zijn stukken die minder mooi gespoten zijn. Dit ga ik achter een tijdje nog recht trekken.
Toch bedankt voor de complimenten.
Erg mooi gebouwd SpikyTim staat echt goed qua kleur e.d.
Mare staan je speakers niet wat te dicht op de achter staande muur?
Weet dat speakers minimaal 1,25 meter van een achterwand zouden moeten staan, of ik heb het verkeerd begrepen?
Je zou zeggen dat als je de kasten dichter bij de muur gaat zetten juist meer laag moet gaan horen. Daar ligt het hier dan ook niet aan.
Wellicht is het de plaatsing van je zetel?
Staat deze ver van de muur?
Ik ben wel eens in een luisterruimte geweest, deze was vrij klein (naar mijn idee). De bank stond ook zo'n 1 meter van de muur.
Omdat ik toen ook wat laag miste ben ik voor de gein achter de bank gaan staan. Het geluid ging leven, laag kwam ineens verrassend en plezierig in m'n oren tevoorschijn.
Klein misverstandje denk ik. Ik mis geen laag, in tegendeel! Het is momenten iets te boomy en daarvoor zal ik nog wat met de plaatsing moeten spelen. Het laag gaat zelfs dieper als ik verwachtte en daarvoor kan ik mijn sub plannen voorlopig terug in de kast steken. (ook beter voor mijn financiele toestand vermits ik ook nog vanalles in het huis inorde moet maken)
daarvoor kan ik mijn sub plannen voorlopig terug in de kast steken. (ook beter voor mijn financiele toestand vermits ik ook nog vanalles in het huis inorde moet maken)
Dat is enkel goed voor je financiele toestand als je dat figuurlijk bedoeld natuurlijk
Even mijn oude topic opvissen...
Ik moet de speakers nog eens opnieuw in de lak zetten omdat dit de vorige keer toch niet 100% naar mijn zin gelukt is. Nu ben ik sinds het afgelopen weekend met mijn vriendin hierover aant discusieren geweest. Zij wil ze gifgroen, wat denken jullie er van? Ik vind het een zeer gewaagd idee.
Heeft misschien nog iemand anders kleuradviezen?
Vindt persoonlijk dat de gekozen antracietkleur er erg goed uitziet en past bij de rest van je interieur. Als je gifgroen of een andere felle kleur kiest, integereren de grijze luidsprekers ook niet meer bij de rest van de kast.
De vriendin is al van gedacht veranderd. Ik heb haar kunnen overtuigen dat zo een flashy kleur niet echt de weg te gaan is.
Nu praat ze over zwarte glans lak...