zwart plexiglas (te koop)
Moderator: Beheerdersteam
zwart plexiglas (te koop)
Voordat ik dit onderwerp laat verhuizen naar "Te koop aangeboden", wil ik graag even weten of er interesse is en hoeveel ik er voor moet vragen. Het betreft een heleboel platen zwart plexiglas. Hoewel mijn werk er niets mee te maken, hebben wij op mijn werk een heleboel van deze platen gekregen van een gulle gever. Wij doen er vrijwel niets mee en dus leek het mij zinnig om eens te kijken of jullie geïnteresseerd zijn.
Het zijn platen van ruim 1 x 2 meter en volgens mij is de dikte standaard. Ze zijn nieuw en de beschermfolie zit er nog op. Ik heb er een stuk of 30, een heleboel dus. Ik kan me voorstellen dat je er leuke dingen mee kan maken. Het is mooi spul.
Ik kan ze helaas niet zomaar weggeven, maar een hoge prijs zal ik er zeker niet voor vragen.
Zijn er mensen die interesse hebben? Zo ja, wat is een redelijke, maar lage prijs? Wat kan ik vragen voor zo'n plaat? Ik heb zelf geen idee.
Laat het me maar even weten. Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Steven
Het zijn platen van ruim 1 x 2 meter en volgens mij is de dikte standaard. Ze zijn nieuw en de beschermfolie zit er nog op. Ik heb er een stuk of 30, een heleboel dus. Ik kan me voorstellen dat je er leuke dingen mee kan maken. Het is mooi spul.
Ik kan ze helaas niet zomaar weggeven, maar een hoge prijs zal ik er zeker niet voor vragen.
Zijn er mensen die interesse hebben? Zo ja, wat is een redelijke, maar lage prijs? Wat kan ik vragen voor zo'n plaat? Ik heb zelf geen idee.
Laat het me maar even weten. Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Steven
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
OK, even gemeten: 3 mm. (en 1 x2 m.)audiomanics schreef:Wat is volgens jou "de standaard dikte"?
Wat voor kwaliteit het is? Geen idee, hoe herken ik de verschillende soorten? Er staan geen gegevens op de platen.
Nog even voor de duidelijkheid: Ik ben niet van plan veel geld voor deze platen te vragen. Ze kunnen nét niet gratis weg (kan ik niet verantwoorden aan mijn collegae).
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Volgens deze website kost 3mm dik plexiglas (zwart) ongeveer €70 per vierkante meter.
Dus misschien €50,- per plaat?
@bartsegers: op school moest ik met plexiglas een papierbakje maken, zagen kan met een figuurzaagje en buigen kan door het te verhitten.
Dus misschien €50,- per plaat?
@bartsegers: op school moest ik met plexiglas een papierbakje maken, zagen kan met een figuurzaagje en buigen kan door het te verhitten.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik denk dat thefinlux een iets vriendelijker prijs in gedachte heeft.. ze hebben het zelf ook gekregen dus het gaat om een symbolisch bedrag vermoed ik..Vuurkat schreef:Dus misschien €50,- per plaat?
@bartsegers: op school moest ik met plexiglas een papierbakje maken, zagen kan met een figuurzaagje en buigen kan door het te verhitten.
Er zijn een aantal soorten plexiglas in omloop met ieder hun eigen specifieke eigenschappen. Een soort kun je frezen, somige kun je eenvoudig buigen bij verwarming en andere weer helemaal niet.
Ik zou me sowieso willen aanbevelen voor twee van die platen alleen hoe krijg ik die hier??? Kleinere stukjes zou nog wel gaan..
Maar dan zou ik eerst even een proefstukje willen proberen om te zien wat er mee te doen is... Mijn eerste behoefte is freesbaar..
Wat weegt een zo'n plaat van 1x2 meter eigenlijk?
Kees
€50,- is inderdaad te veel. Als het aan mij lag, had ik het gratis weggegeven, want we doen er toch niets mee. Maar mijn collegae begrijpen onze hobby niet zo goed, laat staan dat ik het "zomaar" weggeef.audiomanics schreef:Ik denk dat thefinlux een iets vriendelijker prijs in gedachte heeft.. ze hebben het zelf ook gekregen dus het gaat om een symbolisch bedrag vermoed ik..Vuurkat schreef:Dus misschien €50,- per plaat?
@bartsegers: op school moest ik met plexiglas een papierbakje maken, zagen kan met een figuurzaagje en buigen kan door het te verhitten.
Het is in ieder geval al wel een mooie indicatie. Ik ga eens "onderhandelen" met mijn collegae en dan laat ik jullie wel weten wat de prijs is.
Ik weet nog steeds niet welke soort het is. Ik denk dat zo'n plaat inderdaad iets van 7 kg. weegt. Het is bij de huidige buitentemperatuur redelijk flexibel (ze staan dus buiten).
Mocht er interesse zijn, dan kan je de platen komen ophalen, al dan niet vergezeld door een zaag. Verzenden doe ik niet (vind ik in dit geval te veel moeite).
Ik werk in de zorg en de opbrengst zal ook daar naartoe gaan. Koop je zo'n plaat, dan betekent dat dus dat je meteen een goed doel steunt. Twee vliegen in één klap dus!
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond

