zwart plexiglas (te koop)

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

zwart plexiglas (te koop)

Bericht door StevenW »

Voordat ik dit onderwerp laat verhuizen naar "Te koop aangeboden", wil ik graag even weten of er interesse is en hoeveel ik er voor moet vragen. Het betreft een heleboel platen zwart plexiglas. Hoewel mijn werk er niets mee te maken, hebben wij op mijn werk een heleboel van deze platen gekregen van een gulle gever. Wij doen er vrijwel niets mee en dus leek het mij zinnig om eens te kijken of jullie geïnteresseerd zijn.

Het zijn platen van ruim 1 x 2 meter en volgens mij is de dikte standaard. Ze zijn nieuw en de beschermfolie zit er nog op. Ik heb er een stuk of 30, een heleboel dus. Ik kan me voorstellen dat je er leuke dingen mee kan maken. Het is mooi spul.

Ik kan ze helaas niet zomaar weggeven, maar een hoge prijs zal ik er zeker niet voor vragen.

Zijn er mensen die interesse hebben? Zo ja, wat is een redelijke, maar lage prijs? Wat kan ik vragen voor zo'n plaat? Ik heb zelf geen idee.

Laat het me maar even weten. Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Steven
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Wat is volgens jou "de standaard dikte"?
Ik ken standaard dikten voor plexiglas van 1 tot 150mm
Welke kwaliteit plexiglas is het? (geextrudeerd, gegoten of gewalst)

Kees
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

audiomanics schreef:
Wat is volgens jou "de standaard dikte"?
OK, even gemeten: 3 mm. (en 1 x2 m.)

Wat voor kwaliteit het is? Geen idee, hoe herken ik de verschillende soorten? Er staan geen gegevens op de platen.

Nog even voor de duidelijkheid: Ik ben niet van plan veel geld voor deze platen te vragen. Ze kunnen nét niet gratis weg (kan ik niet verantwoorden aan mijn collegae).
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Klinkt erg mooi!
Wat zoiets kost moet je aan mij niet vragen helaas.
Enige wat belangrijk is, is de bewerkbaarheid. (kun je het zagen ofzo...)
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Volgens deze website kost 3mm dik plexiglas (zwart) ongeveer €70 per vierkante meter.

Dus misschien €50,- per plaat?

@bartsegers: op school moest ik met plexiglas een papierbakje maken, zagen kan met een figuurzaagje en buigen kan door het te verhitten.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Vuurkat schreef:
Dus misschien €50,- per plaat?

@bartsegers: op school moest ik met plexiglas een papierbakje maken, zagen kan met een figuurzaagje en buigen kan door het te verhitten.
Ik denk dat thefinlux een iets vriendelijker prijs in gedachte heeft.. ze hebben het zelf ook gekregen dus het gaat om een symbolisch bedrag vermoed ik..
Er zijn een aantal soorten plexiglas in omloop met ieder hun eigen specifieke eigenschappen. Een soort kun je frezen, somige kun je eenvoudig buigen bij verwarming en andere weer helemaal niet.
Ik zou me sowieso willen aanbevelen voor twee van die platen alleen hoe krijg ik die hier??? Kleinere stukjes zou nog wel gaan..
Maar dan zou ik eerst even een proefstukje willen proberen om te zien wat er mee te doen is... Mijn eerste behoefte is freesbaar..
Wat weegt een zo'n plaat van 1x2 meter eigenlijk?

Kees
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Het soortelijk gewicht is 1.2g/cm^3 dus reken maar uit...

Edit: 100*200*0.3=6000

6000/1000=6

Dus 6Kg.
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

Vuurkat schreef:
Het soortelijk gewicht is 1.2g/cm^3 dus reken maar uit...

Edit: 100*200*0.3=6000

6000/1000=6

Dus 6Kg.
Erm,

Van volume naar massa is altijd nog vermenigvuldigen met de dichtheid. [cm3] * [g] / [cm3] geeft [g], dat betekent dus 7.2 kg ongeveer.


Is het overigens hoogglans zwart of mat?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

WMC schreef:
Vuurkat schreef:
Het soortelijk gewicht is 1.2g/cm^3 dus reken maar uit...

Edit: 100*200*0.3=6000

6000/1000=6

Dus 6Kg.
Erm,

Van volume naar massa is altijd nog vermenigvuldigen met de dichtheid. [cm3] * [g] / [cm3] geeft [g], dat betekent dus 7.2 kg ongeveer.
#-o ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
vergeten
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

audiomanics schreef:
Vuurkat schreef:
Dus misschien €50,- per plaat?

@bartsegers: op school moest ik met plexiglas een papierbakje maken, zagen kan met een figuurzaagje en buigen kan door het te verhitten.
Ik denk dat thefinlux een iets vriendelijker prijs in gedachte heeft.. ze hebben het zelf ook gekregen dus het gaat om een symbolisch bedrag vermoed ik..
€50,- is inderdaad te veel. Als het aan mij lag, had ik het gratis weggegeven, want we doen er toch niets mee. Maar mijn collegae begrijpen onze hobby niet zo goed, laat staan dat ik het "zomaar" weggeef.

Het is in ieder geval al wel een mooie indicatie. Ik ga eens "onderhandelen" met mijn collegae en dan laat ik jullie wel weten wat de prijs is.

Ik weet nog steeds niet welke soort het is. Ik denk dat zo'n plaat inderdaad iets van 7 kg. weegt. Het is bij de huidige buitentemperatuur redelijk flexibel (ze staan dus buiten).

Mocht er interesse zijn, dan kan je de platen komen ophalen, al dan niet vergezeld door een zaag. Verzenden doe ik niet (vind ik in dit geval te veel moeite).

Ik werk in de zorg en de opbrengst zal ook daar naartoe gaan. Koop je zo'n plaat, dan betekent dat dus dat je meteen een goed doel steunt. Twee vliegen in één klap dus!
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Waar liggen de plaatjes? (in hengelo?)

Ik kan eventueel wel een stukje rijden, maar hengelo is een heel eind dan.
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Ze staan inderdaad in Hengelo. Ik heb nog niet gesproken met mijn collegae.
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Hey jongens,

Wat vinden jullie van € 25,- per plaat?
Yahrighto
Berichten: 17
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 17:23

Bericht door Yahrighto »

Mailtje, hopelijk heb je hem voor deze post gelezen.

Duurde best wel effe om hem te schrijven :P
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

@moderator: Kan hier een slotje op? In eerste instantie was er geen animo. De platen staan ook op mijn vorige werk. Vorige, want ik heb inmiddels een andere baan. Kan dus niet meer.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

StevenW schreef:
@moderator: Kan hier een slotje op?
Bij deze.
Gesloten