B3S + N16 op alu baffle
Moderator: Beheerdersteam
B3S + N16 op alu baffle
Na een tijdje tekenen en pijnzen is het dan toch zo ver, 5 speakertjes voor bij de PC.
Welke units erin komen is al geruime tijd duidelijk:
De Hivi B3S en de Dayton ND16FA-6.
Deze komen in een MTM opstelling in een gesloten kast waarschijnlijk.
Zoals de titel al zegt komen de units op een aluminium baffle waar de gaten en verzinkingen in gefreesd worden.
Welke units erin komen is al geruime tijd duidelijk:
De Hivi B3S en de Dayton ND16FA-6.
Deze komen in een MTM opstelling in een gesloten kast waarschijnlijk.
Zoals de titel al zegt komen de units op een aluminium baffle waar de gaten en verzinkingen in gefreesd worden.
Laatst gewijzigd door Boppo84 op do 06 mar 2008, 2:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik wilde eerst maar de kastjes maken, dan alles opmeten, filters simuleren, bouwen, meten, luisteren, aanpassenhovingtim schreef:Hoe ga je, je filter aanpakken met je MTM...?
Dus dat duurt nog wel even. Het voorlopige idee is om 2,5-weg te filteren. De bovenste woofer hoog crossen met de tweeter (~4kHz) en de onderste woofer voor de bafflestep gebruiken.
Ergens wat alu van 5mm dik van daan zien te toveren. En dan op de CNC-freesmachine van m'n hogeschool de mooie vormen erin frezen.Wowly schreef:Mooi man! Alleen, hoe ga je de alu front maken?
Grapjas... het alu gaat waarschijnlijk iets van €12,- per stuk kosten. En het bewerken kost (mij) iets van een half uur per baffle gok ik. Dus voor €100,- ben je erbijYannick schreef:Hé boppo, als je die alu frames gaat laten maken, kan ik ook een 5tal meebestellen dan, als dit een beetje te betalen is? =)
Wie is hier inmiddels de forumfrezer? Ik geloof dat Asterduc een CNC-machine tot zijn beschikking heeft. Wellicht is het interessant om één van onze leden te vragen een hele reeks van deze dingen te maken, want ik weet zeker dat de animo hiervoor groot is. Ikzelf zou ze ook wel graag willen hebben. Ik ga eens in mijn omgeving rondvragen.
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
Daar heb ik al over nagedacht en uitgeprobeerd...maar dat had, wat mij betreft, te veel nadelen...Henkjan schreef:ff een opmerking: als je dan toch een mooie voorkant maakt, waarom dan niet zo dat die lelijke vierkante korf er achter verdwijnt?
De rolrand komt namelijk bijna tot de rand van de korf. Hierdoor moet het gat veel groter dan het aan de achterkant moet zijn, dan heeft de korf daar minder dan 1mm raakvlak met de baffle ipv ruim 2mm. De andere optie is om een verzinking te maken en ook dat randje van de rolrand tegen de baffle te drukken... Én de baffle moet 2x opgespannen worden want dan worden zowel de voor- als achterzeide bewerkt... geen zin in
Laatst gewijzigd door Boppo84 op do 06 mar 2008, 2:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Werktuigbouwkunde aan de Saxion Hogeschool in EnschedeYannick schreef:Hhhm...
Opzich geen onredelijke prijs denk ik! Zou je het kunnen laten weten als je er echt aan gaat beginnen? Dan kan ik dan even bepalen of de financien het toelaten!
PS, mag ik jou vragen welke opleiding je precies doet?
Ik wil graag eerst zelf kijken of het wel zo mooi wordt als ik in gedachten heb en zoals de render laat zien. Als het makkelijk en goed reproduceerbaar is, dan wil ik wel met de beheerder van de werkplaats overleggen of het goed is als ik er een productielijntje van maak
Opspanmal, 5 per serie... ik zie het al helemaal voor me
Per 6 meter waarschijnlijk...indoubt schreef:Je kunt je licht eens opsteken bij een bedrijf wat moderne reclameborden maakt. Vaak hebben luxe borden aan de zijkant twee alu palen met een doorsnede als een parabool. Ik heb dat zelf ook eens willen uitzoeken maar ben er nooit toe gekomen.
Waarschijnlijk per meter erg aantrekkelijk
Hoe had je dat precies in gedachten? Volledig alu kast?