Wavecor ontwerpwedstrijd, win een subdriver!
Moderator: Beheerdersteam
Nou hier dan de : Branding
Dit is een zéér compacte sub. Het is een soort van kleine golf die op het punt staat om om te slaan, een beetje een branding zeg maar.
Deze is mooi weg te zetten in de hoek, maar zeer zeker niet geschikt om weg te proppen, daar is ie te mooi voor!
Downfiring woofer, aangestuurd door een mooie plate-amp van Hypex.
Dit is een zéér compacte sub. Het is een soort van kleine golf die op het punt staat om om te slaan, een beetje een branding zeg maar.
Deze is mooi weg te zetten in de hoek, maar zeer zeker niet geschikt om weg te proppen, daar is ie te mooi voor!
Downfiring woofer, aangestuurd door een mooie plate-amp van Hypex.
Waarom die golven allemaal gemaakt??
Nou ja, deels omdat ik momenteel graag met curve's bouw, maar ook omdat de naam van de Driver WAVECOR is. Hier zit een beetje de naam in WAVEcor. Een aangezien dit een publiciteitsstunt is mag de naam van de driver best een betekenis hebben, behal;ve dat ik het esthetisch een mooi vorm vind.
Theorie achter de beide speakers:
de KILLERWAVE: De manier om een grote en gemakkelijke output te hebben is via een TL (ben ik erg gecharmeerd van
). Zo kan de kleine 10 incher toch nog een imposant beeld gaan neerzetten. Oke oke, wel wat minder strak, maar wel lekker en lekker laag. De Math's ben ik mee bezig geweest, maar weet er nog te weinig van, dit moet nog worden doorgesproken met de TL-goeroe's alhier, mocht ik hem ooit gaan bouwen.
De BRANDING: De manier om een kleine unit toch te laten excelleren is hem in een gesloten kast te zetten (QTC = 0.50 als ik het goed heb, wat hem geschikt zou maken voor een CB). Om hem desnoods wat op te krikken kunnen we gebruiken gaan maken van de boostfunctie van de plate-amp.
Ik heb geprobeerd wat in te vullen in Winisd, en kwam met de volgende grafiekjes :
EDIT: whoeps, ik ben wat laat met de reply, hopelijk is de jury niet te streng
Nou ja, deels omdat ik momenteel graag met curve's bouw, maar ook omdat de naam van de Driver WAVECOR is. Hier zit een beetje de naam in WAVEcor. Een aangezien dit een publiciteitsstunt is mag de naam van de driver best een betekenis hebben, behal;ve dat ik het esthetisch een mooi vorm vind.
Theorie achter de beide speakers:
de KILLERWAVE: De manier om een grote en gemakkelijke output te hebben is via een TL (ben ik erg gecharmeerd van
De BRANDING: De manier om een kleine unit toch te laten excelleren is hem in een gesloten kast te zetten (QTC = 0.50 als ik het goed heb, wat hem geschikt zou maken voor een CB). Om hem desnoods wat op te krikken kunnen we gebruiken gaan maken van de boostfunctie van de plate-amp.
Ik heb geprobeerd wat in te vullen in Winisd, en kwam met de volgende grafiekjes :
EDIT: whoeps, ik ben wat laat met de reply, hopelijk is de jury niet te streng
Nou, zo te zien heeft het HT forum het compleet laten afweten! Voor zover ik kan zien geen concrete plannen! (We rule!!
)..
Al met al onwijs leuke ontwerpen neergezet hierzo!! Reuze spannend in ieder geval! =D..
Moet wel zeggen dat de namen waarvan ik regelrechte klappers had verwacht hier ontbreken. Hoe dan ook stuk voor stuk sterke ontwerpen!
Succes Roland, succes!!
Al met al onwijs leuke ontwerpen neergezet hierzo!! Reuze spannend in ieder geval! =D..
Moet wel zeggen dat de namen waarvan ik regelrechte klappers had verwacht hier ontbreken. Hoe dan ook stuk voor stuk sterke ontwerpen!
Succes Roland, succes!!
Ja, maar dan wordt bij gelijke inhoud de baffle iets groter, en oogt hij minder compact. En zolang de beide zijkant niet tegelijk kan zien valt het niet op dat de wanden niet parallel zijn. Dezelfde truuk is hier ook toegepast.Yannick schreef:@ Geert:
Wat jij hebt gedaan met die zijkanten... Als je de kast gewoon recht maakt is het toch vanaf elk zichtpunt en afstand niet mogelijk om bijde zijden tegelijk te zien? Of snap ik hier het doel niet helemaal?
Hoi, ook mooi mis ik zelf de deadline voor de uitslag...
Nog een inzending per pm van Edo:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=7200
De winnaar is Voodooless. Met de Miniwave. Een mooie compacte subwoofer. De truuc met de hoogpass condensator is erg leuk en hij ziet er erg fraai uit! Wat me vooral aanspreekt is dat ie zowel voor HT als stereo op papier goed toe te passen is.
Voodooless krijgt de Wavecor zo snel mogelijk thuis! Gefeliciteerd! Ik wil iedereen bedanken voor de fraaie ontwerpen. En ik ben benieuwd naar hoe de Miniwave er in het echt uitgaat zien.
Groet Roland
Nog een inzending per pm van Edo:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=7200
De uitslag:
Kast is vrij simpel, vierkant recht toe recht aan zwart. Woofer erop. In principe klaar.
Als eind een mooi afgrond stuk massief hout aan de voor en achterkant.
Geen spikes eronder, maar dempers (rubber o.i.d.)
Simpele bracing, subamp achterop.
Simpel, makkelijk te produceren en betaalbaar.
Groetje,
Edo
De winnaar is Voodooless. Met de Miniwave. Een mooie compacte subwoofer. De truuc met de hoogpass condensator is erg leuk en hij ziet er erg fraai uit! Wat me vooral aanspreekt is dat ie zowel voor HT als stereo op papier goed toe te passen is.
Voodooless krijgt de Wavecor zo snel mogelijk thuis! Gefeliciteerd! Ik wil iedereen bedanken voor de fraaie ontwerpen. En ik ben benieuwd naar hoe de Miniwave er in het echt uitgaat zien.
Groet Roland
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Wow, wat gaaf zeg
Had ik echt niet verwacht
Wat een eer!
Ik zal straks direct wat MDF halen! Eens kijken of het deze week lang zat licht is om nog wat te doen op het balkon
Misschien is het nog wel leuk om een kleine showcase te maken van alle ontwerpjes, dus ook die op HT-forum geplaatst zijn
Natuurlijk zal ik op beide fora wat pics proberen te plaatsen
Ik zal straks direct wat MDF halen! Eens kijken of het deze week lang zat licht is om nog wat te doen op het balkon
Misschien is het nog wel leuk om een kleine showcase te maken van alle ontwerpjes, dus ook die op HT-forum geplaatst zijn
Natuurlijk zal ik op beide fora wat pics proberen te plaatsen
-
peter geerts
- Berichten: 145
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 23:10
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
