Wavecor ontwerpwedstrijd, win een subdriver!

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nou hier dan de : Branding

Dit is een zéér compacte sub. Het is een soort van kleine golf die op het punt staat om om te slaan, een beetje een branding zeg maar.

Deze is mooi weg te zetten in de hoek, maar zeer zeker niet geschikt om weg te proppen, daar is ie te mooi voor!

Downfiring woofer, aangestuurd door een mooie plate-amp van Hypex.
Bijlagen
Sub002.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Waarom die golven allemaal gemaakt??

Nou ja, deels omdat ik momenteel graag met curve's bouw, maar ook omdat de naam van de Driver WAVECOR is. Hier zit een beetje de naam in WAVEcor. Een aangezien dit een publiciteitsstunt is mag de naam van de driver best een betekenis hebben, behal;ve dat ik het esthetisch een mooi vorm vind.

Theorie achter de beide speakers:

de KILLERWAVE: De manier om een grote en gemakkelijke output te hebben is via een TL (ben ik erg gecharmeerd van :D ). Zo kan de kleine 10 incher toch nog een imposant beeld gaan neerzetten. Oke oke, wel wat minder strak, maar wel lekker en lekker laag. De Math's ben ik mee bezig geweest, maar weet er nog te weinig van, dit moet nog worden doorgesproken met de TL-goeroe's alhier, mocht ik hem ooit gaan bouwen.

De BRANDING: De manier om een kleine unit toch te laten excelleren is hem in een gesloten kast te zetten (QTC = 0.50 als ik het goed heb, wat hem geschikt zou maken voor een CB). Om hem desnoods wat op te krikken kunnen we gebruiken gaan maken van de boostfunctie van de plate-amp.

Ik heb geprobeerd wat in te vullen in Winisd, en kwam met de volgende grafiekjes :


EDIT: whoeps, ik ben wat laat met de reply, hopelijk is de jury niet te streng :cry:
Bijlagen
wavecorbranding2groupdelay.jpg
wavecorbranding1.jpg
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Nou, zo te zien heeft het HT forum het compleet laten afweten! Voor zover ik kan zien geen concrete plannen! (We rule!! :wink: )..

Al met al onwijs leuke ontwerpen neergezet hierzo!! Reuze spannend in ieder geval! =D..

Moet wel zeggen dat de namen waarvan ik regelrechte klappers had verwacht hier ontbreken. Hoe dan ook stuk voor stuk sterke ontwerpen!

Succes Roland, succes!!
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

@ Geert:

Wat jij hebt gedaan met die zijkanten... Als je de kast gewoon recht maakt is het toch vanaf elk zichtpunt en afstand niet mogelijk om bijde zijden tegelijk te zien? Of snap ik hier het doel niet helemaal?
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Bericht door Tommy »

Wow! Echt mooie ontwerpen allemaal. :) Gaat moeilijk worden voor Roland.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Yannick schreef:
@ Geert:

Wat jij hebt gedaan met die zijkanten... Als je de kast gewoon recht maakt is het toch vanaf elk zichtpunt en afstand niet mogelijk om bijde zijden tegelijk te zien? Of snap ik hier het doel niet helemaal?
Ja, maar dan wordt bij gelijke inhoud de baffle iets groter, en oogt hij minder compact. En zolang de beide zijkant niet tegelijk kan zien valt het niet op dat de wanden niet parallel zijn. Dezelfde truuk is hier ook toegepast.
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Oohwja! Natuurlijk.. Had er geen rekening mee gehouden dat de baffle zo kleiner kan blijven! Gaaf! :D
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

En de spanning stijgt... en de winnaar is......

*We gaan nog even naar de reclame!*

:P
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Uhm, nog 40 minuten te gaan, Ik was in de veronderstelling dat er een uitslag zou zijn vanavond? :D

Wowly
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Hahaha, ja, ik ook! Nog 2 minuten!!! =P..
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

misschien is die uitslag er allang, maar wordt die pas later bekend gemaakt :wink:

Ik wacht ook in spanning....
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Roland had getypt dat de uitslag vanavond bekend zou worden gemaakt! =D
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

hij zei er niet bij welke zondag... :roll:
(nou is hij bijna wel verplicht nog exact 6 dagen te wachten :lol: )

welterusten!
Laatst gewijzigd door Boppo84 op ma 03 mar 2008, 0:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Op het HT forum had ie gezegd dat hij het op zondag bekend zou maken, het is inmiddels alweer maandag! :twisted:
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Hier hetzelfde hoor..! Lachen met die Roland!! =P.. t is geen april toch? :shock:

(zou hij nog bezig zijn met die 100 dozen en het prototype? :P )

*Gaat niets meer gebeuren hier denk ik! Jammer!*
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi, ook mooi mis ik zelf de deadline voor de uitslag...

Nog een inzending per pm van Edo:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=7200

Kast is vrij simpel, vierkant recht toe recht aan zwart. Woofer erop. In principe klaar.
Als eind een mooi afgrond stuk massief hout aan de voor en achterkant.
Geen spikes eronder, maar dempers (rubber o.i.d.)
Simpele bracing, subamp achterop.

Simpel, makkelijk te produceren en betaalbaar.

Groetje,
Edo
De uitslag:

De winnaar is Voodooless. Met de Miniwave. Een mooie compacte subwoofer. De truuc met de hoogpass condensator is erg leuk en hij ziet er erg fraai uit! Wat me vooral aanspreekt is dat ie zowel voor HT als stereo op papier goed toe te passen is.

Voodooless krijgt de Wavecor zo snel mogelijk thuis! Gefeliciteerd! Ik wil iedereen bedanken voor de fraaie ontwerpen. En ik ben benieuwd naar hoe de Miniwave er in het echt uitgaat zien.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Hééé!!

Gefeliciteerd Voodooless!! =D>

Ben benieuwd hoe hij er in het echt uit gaat zien!!

Ook nog bedankt Roland! Ontzettend leuk initiatief!!
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

Gefeli!
En nou snel aan het bouwen he!

Al had een getjoende rim me nog vetter geleken :wink:
(Al had een mooier gemaakte velg me een aantrekkelijker project geleken(met een knipoog))
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Hihih.. En nu snel weer zoeken naar een sub die ik wel kan betalen! ;)..

Ooh, daar komen er al 4 van deze kant uit :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

He Feli Voodooless!!!!!

weer een sub die we op de ZBA-luisterdag kunnen horen :twisted:

Wowl
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wow, wat gaaf zeg :D Had ik echt niet verwacht :shock: Wat een eer!

Ik zal straks direct wat MDF halen! Eens kijken of het deze week lang zat licht is om nog wat te doen op het balkon ;)

Misschien is het nog wel leuk om een kleine showcase te maken van alle ontwerpjes, dus ook die op HT-forum geplaatst zijn :D

Natuurlijk zal ik op beide fora wat pics proberen te plaatsen :D
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Gefeliciteerd Voodoo!

En nou maar bouwen die hap! :D
peter geerts
Berichten: 145
Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 23:10

Bericht door peter geerts »

Gefeliciteerd Christiaan!

Ik hoop dat de bouw een beetje opschiet zodat we er in Breda naar kunnen luisteren! :D

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Gefeliciteerd Voodooless.

Succes met de bouw, en wel af voor Breda hè.... :D
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Edo schreef:
Gefeliciteerd Voodooless.

Succes met de bouw, en wel af voor Breda hè.... :D
Als jij nog ergens een gaatje kan vinden om me te helpen met het fineer gaat dat wel lukken :lol:
Gesloten